Vanaf 15 december pcr test verplicht voor geen schengen landen.

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.

borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Vanaf 15 december pcr test verplicht voor geen schengen landen.

Bericht door borsjea » vr dec 18, 2020 16:32

En vanaf 30/12 ook voor wie naar Brazilië reist

https://g1.globo.com/politica/noticia/2 ... pais.ghtml



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Vanaf 15 december pcr test verplicht voor geen schengen landen.

Bericht door Felix » za dec 19, 2020 14:03

Uit een telenovela van 1973. Burgemeester Odorico Paraguaçu en zijn assistent Dirceu Borboleta over pandemie en vaccinatie. Het verschil was wel dat Odorico in het verhaal een slimme dorpspoliticus was en bolsonaro een botte beperkte idioot.

Het verhaal draaide rond burgemeester Odorico die als wapenfeit van zijn mandaat een kerkhof had laten aanleggen. Het probleem was echter dat er niemand dood ging in de gemeente zodat hij zijn kerkhof niet kon inaugureren.

O Bem-Amado was de eerste novela in kleur op de Brazilaanse TV.

De novela heeft later begin jaren 80 nog een zeer populaire TV serie gekregen.

Laatst gewijzigd door Felix op za dec 19, 2020 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Vanaf 15 december pcr test verplicht voor geen schengen landen.

Bericht door Progresso » za dec 19, 2020 14:13

Bijzonder stukje Telenovela.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Vanaf 15 december pcr test verplicht voor geen schengen landen.

Bericht door borsjea » do dec 24, 2020 01:01

Krijg de indruk dat het nu voor alle reizigers gaat gelden dus ook Nederlanders

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1766078 ... cogebieden



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Vanaf 29 december pcr test Nederland verplicht voor iedereen

Bericht door borsjea » do dec 24, 2020 01:05

Laatst gewijzigd door borsjea op do dec 24, 2020 13:25, 2 keer totaal gewijzigd.



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Vanaf 15 december pcr test verplicht voor geen schengen landen.

Bericht door joaninha » do dec 24, 2020 11:43

En vooral belangrijk. De testafname mag niet ouder zijn dan 72 uur bij aankomst in Nederland. Dat maakt het erg moeilijk zo niet onmogelijk. Eigenlijk moet je de uitslag in Brazilië binnen 24 uur hebben voor je gaat inchecken om nog naar Nederland te kunnen reizen. Als je bijvoorbeeld vanaf Fortaleza via Rio naar Nederland moet reizen. Want dan ben je al gauw zo'n 10 uur langer onderweg. Tot zover ik weet kun je alleen op de luchthaven van SP een PCR test doen waarvan de uitslag binnen 4 uur bekend is.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Vanaf 15 december pcr test verplicht voor geen schengen landen.

Bericht door quasimodo » do dec 24, 2020 13:14

De meeste van die uitslagen zijn binnen 24h bekend. Dus als je moet vliegen laat je je 1.5 dag van te voren testen. Dan heb je nog wat marge voor de testuitslag en eventueel vertraging op je laatste vlucht. Bovendien heb je de test niet nodig op je binnenlandse vlucht. Komt de uitslag later verzet je je vlucht tot een dag later. Bij de KLM is dit tegenwoordig gratis.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Vanaf 29 december pcr test Nederland verplicht voor iedereen

Bericht door borsjea » do dec 24, 2020 13:24

Ik heb begrepen dat op GRU de uitslag van de PCR test na 4 uur beschikbaar is, weet niet hoe dat op andere internationale luchthavens zit.
Persoonlijk zal ik zolang er geen vaccin is niet eens een reis overwegen, neem aan dat straks gevaccineerde vrijstelling krijgen op de PCR test.



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Vanaf 15 december pcr test verplicht voor geen schengen landen.

Bericht door joaninha » vr dec 25, 2020 10:14

verwijderd



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Vanaf 15 december pcr test verplicht voor geen schengen landen.

Bericht door joaninha » vr dec 25, 2020 11:14

quasimodo schreef:
do dec 24, 2020 13:14
De meeste van die uitslagen zijn binnen 24h bekend. Dus als je moet vliegen laat je je 1.5 dag van te voren testen. Dan heb je nog wat marge voor de testuitslag en eventueel vertraging op je laatste vlucht. Bovendien heb je de test niet nodig op je binnenlandse vlucht. Komt de uitslag later verzet je je vlucht tot een dag later. Bij de KLM is dit tegenwoordig gratis.
Dat zou een optie kunnen zijn. Naar Rio vlieg ik met GOL. Als ik op die vlucht kan inchecken zonder bewijs, dan zou ik een flink aantal uren kunnen winnen. Ik ga binnenkort eens bellen met de KLM over deze optie. Want ik heb geen apart ticket van GOL. Dus waarschijnlijk moet ik via KLM ook inchecken op die binnenlands vlucht en ik weet niet of dat dan kan zonder test.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Vanaf 15 december pcr test verplicht voor geen schengen landen.

Bericht door quasimodo » vr jan 01, 2021 20:38

En de Nederlandse regering heeft zijn zaakjes weer niet op orde dus de verplichting staat weer op losse schroeven.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ign=shared content&utm_content=free



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Vanaf 15 december pcr test verplicht voor geen schengen landen.

Bericht door joaninha » vr jan 01, 2021 22:22

Hopelijk komt er nieuw beleid. In ieder geval die 72 uur voor aankomst van tafel. Want dan wordt een reis erg moeilijk als je een overstap verbinding hebt en je bijvoorbeeld tot 48 uur op het resultaat moet wachten. Met een test 72 uur voor vertrek zoals in veel landen gebruikelijk zou ik kunnen leven. Voorlopig zie ik van mijn reis over een kleine 3 weken af. Maar als er duidelijk en definitief nieuwe regels komen zoals testen 72 uur voor vertrek dan zou het misschien toch nog mogelijk zijn.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Vanaf 15 december pcr test verplicht voor geen schengen landen.

Bericht door quasimodo » vr jan 01, 2021 23:48

De meeste testresultaten zijn binnen 24h als je het particulier laat doen. Wel duur. En als je met KLM geboekt hebt en de testresultaten zijn nog niet binnen vlieg je gewoon een dag later. Ik zou me meer druk maken om corona op te lopen en in Brazilië naar het ziekenhuis te moeten. Ik zou als kabinet het nog veel moeilijker maken om te reizen en de personen aan te laten tonen dat de reis noodzakelijk is en nog een verplichte test na 5 dagen na terugkomst in combinatie met een tussenliggende verplichte quarantaine.



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Vanaf 15 december pcr test verplicht voor geen schengen landen.

Bericht door joaninha » za jan 02, 2021 12:20

Ik kon de particuliere labs in Fortaleza niet vinden op Google met de uitslag binnen 24 uur. Wel 24-48 uur. Dan ga ik dus voor de zekerheid uit van 48 uur en dat is me te lang. Natuurlijk maak ik me druk om geen Covid19 op te lopen en volg de cijfers dagelijks. Vooral die van Ceara. Daar lijkt (nog) geen sprake van een tweede golf. Wat noodzakelijk is valt over te twisten dus wat is noodzakelijker? Een diplomaat die op elk moment heen en weer kan reizen terwijl veel zaken gewoon via internet kunnen worden afgewikkeld in die wereld. Of na 14 maanden wachten eindelijk je vriendin weer eens zien? En als ik terugkeer in Nederland had ik zowiezo al een quarantaine periode van 10 dagen ingepland met aansluitende Covid test. Maar zoals het er nu uitziet ga ik niet. Want de test maatregel blijft van kracht want de minister gaat in hoger beroep en voordat daar de uitspraak van bekend is ben je 4 weken verder. Dus nog maar zo'n 4 maanden wachten totdat ik hopelijk gevaccineerd ben lijkt me nu de beste optie. Ik verwacht deze maand inzicht te krijgen wanneer ik ongeveer mijn eerste prik kan krijgen. Want ik behoor tot de derde groep die in aanmerking komt voor vaccinatie. Ik denk dat de vaccinatie sneller komt dan verwacht.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Vanaf 15 december pcr test verplicht voor geen schengen landen.

Bericht door borsjea » za jan 02, 2021 18:24

Nu wereldwijd vrijwel overal de test noodzakelijk is zouden op zijn minst de internationale luchthavens contracten moeten aan gaan met particuliere labs om de testen zoals GRU doet mogelijk te maken. Check-in binnenlandse vlucht los te koppelen vd check-in internationale vlucht waardoor reizigers gebruik maken van test faciliteit op de internationale luchthaven.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Vanaf 15 december pcr test verplicht voor geen schengen landen.

Bericht door borsjea » za jan 02, 2021 20:16

Vaccinatie versnellen, vandaag in de Nederlandse krant eerst het al maandag beginnen bij ziekenhuis personeel en nu we zijn er nog niet klaar mee. Vreemde zaak als er vaccins en hulpmiddelen zijn dan kan je beginnen. Bij de wisseling vd wacht elkaar een prikje geven moet toch niet zo moeilijk zijn.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Vanaf 15 december pcr test verplicht voor geen schengen landen.

Bericht door borsjea » ma jan 11, 2021 13:52

Uitspraak in hoger beroep tegen de stichting Virusleugen is er door en rechter keurt PCR verplichting terecht goed.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/6047230 ... lt-bakzeil



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Vanaf 15 december pcr test verplicht voor geen schengen landen.

Bericht door Progresso » ma jan 11, 2021 18:17

Lijkt mij een verstandige uitspraak.

Ik snap sowieso niet waarom mensen nu moeten reizen.

Verder lijkt het erop dat die lockdown in Nederland nauwelijks effect heeft. Dat lijkt mij wel problematisch.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Vanaf 15 december pcr test verplicht voor geen schengen landen.

Bericht door borsjea » ma jan 11, 2021 21:13

De Telegraaf maakt melding dat de kamer een motie heeft aangenomen om de tijdsduur te halveren naar 36 uur, geen idee of en wanneer dit in zal gaan.
Heb zelf geen Telegraaf abonnement en de info staat achter de betaalmuur. Mocht iemand dit kunnen knippen en hieronder plaatsen graag.

https://www.telegraaf.nl/financieel/143 ... testbeleid



Plaats reactie