Vanaf 30 december PCR test nodig voor Brazilië

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Vanaf 30 december PCR test nodig voor Brazilië

Bericht door borsjea » vr dec 18, 2020 16:31




Bert
Artikels: 0
Berichten: 645
Lid geworden op: di apr 29, 2008 18:57
Locatie: Fortaleza

Re: Vanaf 30 december PCR test nodig voor Brazilië

Bericht door Bert » za dec 19, 2020 15:48

Dat is wel zwaar naatje... zo'n test met certificaat kost al gauw 130 euro...



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Vanaf 30 december PCR test nodig voor Brazilië

Bericht door joaninha » zo dec 20, 2020 21:49

Enigzins wel begrijpelijk. Omgekeerd richting EU moet het immers ook voor niet EU ingezetenen. Maar het is weer een extra kostenpost. Hopelijk is het de laatste keer dat ik zo'n bewijs nog nodig heb en is de volgende keer een vaccinatie bewijs ook voldoende en heb ik die dan. Ik maak mij op dit moment meer zorgen dat ik mijn reis (in januari) die straks bijna een jaar lang al is uitgesteld niet kan maken door een reisverbod omdat het zogenaamd geen dringende reden is, hoewel ik mijn vriendin al meer dan een jaar niet heb gezien.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Vanaf 30 december PCR test nodig voor Brazilië

Bericht door borsjea » ma dec 21, 2020 00:09

Het zou mij niets verbazen dat er wereldwijd weer een hoop landen op slot gaan. Denk dat de mutatie van GB inmiddels ook.al buiten dat land is en dat zal verdere gevolgen hebben. De reiswereld heeft het al weer over gedwongen terughalen van Nederlanders elders. Ik zou zelf tot dat je je vaccins hebt gehad nog niet overwegen om te boeken laat staan te reizen.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7211
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Vanaf 30 december PCR test nodig voor Brazilië

Bericht door Progresso » ma dec 21, 2020 00:48

Die gemuteerde variant van het virus waart al sinds september rond in het Verenigd Koninkrijk.

Dat virus heeft zich dus allang wereldwijd verspreid.

Het zou mij niet verbazen als de gehele wereld gewoon in volledige lockdown gaat.

Alleen ik denk dat er weinig bereidheid is bij overheden om dit keer hun burgers te repatriëren.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Vanaf 30 december PCR test nodig voor Brazilië

Bericht door Felix » ma dec 21, 2020 01:08

Progresso schreef:
ma dec 21, 2020 00:48
Die gemuteerde variant van het virus waart al sinds september rond in het Verenigd Koninkrijk.

Dat virus heeft zich dus allang wereldwijd verspreid.

Het zou mij niet verbazen als de gehele wereld gewoon in volledige lockdown gaat.

Alleen ik denk dat er weinig bereidheid is bij overheden om dit keer hun burgers te repatriëren.

Van repatriëring was sprake als je van een onveilig gebied naar een vermeend veilig gebied kon gaan. Daarvan is nu weinig sprake. Bovendien zou een veilig gebied nu graag de deur gesloten houden.

Er zouden in Brazilië ook al langer gemuteerde versies rondwaren.

Intussen zei bolsonaro gisteren weer dat de pandemie op haar (zijn?) einde is en dat het nergens voor nodig is dat men zo aandringt op het vaccin. Waarom die haast? vroeg ons gestoorde staatshoofd zich weer af.

Ik ben van mening dat iemand gestoord kan zijn, het komt voor. Maar het is m.i. bijzonder kwalijk dat dit figuur nog steeds de steun geniet van militairen, al of niet van de reserve, zij veranderen zich op deze manier in medeplichtigen.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Vanaf 30 december PCR test nodig voor Brazilië

Bericht door quasimodo » ma dec 21, 2020 02:12

Alleen ik denk dat er weinig bereidheid is bij overheden om dit keer hun burgers te repatriëren.
Ik denk dat dit wel mee zal vallen. Je zal zien dat noodzakelijke reizen niet verboden worden dus terugkeren naar huis zal wel lukken. Misschien dat je een omweg moet nemen via een grote stad en dat er wat minder vluchten zijn en dat je eventueel meer kosten hebt omdat je terugvlucht met een andere maatschappij is. En misschien wat extra quarantaine maatregelen bij terugkomst. Misschien dat een paar landen helemaal het personen vervoer stoppen zoals Marokko bv een tijdje gedaan heeft maar ik zie dit nog niet wereldwijd gebeuren.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7211
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Vanaf 30 december PCR test nodig voor Brazilië

Bericht door Progresso » ma dec 21, 2020 03:13

@Quasimodo

Uk is nu volledig geïsoleerd.
Saudi Arabië ook.
Zuid-Afrika waarschijnlijk morgen
Nieuw-Zeeland nog steeds

Het ziet er uit als paniekvoetbal (niet in Nieuw-Zeeland overigens). Ik denk dat vele landen spoedig volgen en dat de wereld de komende 2 weken qua personenvervoer gewoon plat gaat.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Vanaf 30 december PCR test nodig voor Brazilië

Bericht door quasimodo » ma dec 21, 2020 14:40

Die virus variant is in September in de UK ontdekt. Nu zijn ruim 60% van alle nieuwe gevallen deze variant daar. In Nederland is bij toeval al 1 keer deze variant vastgesteld terwijl er nauwelijks onderzoek is naar welke varianten mensen besmetten. Deze onderzoeken duren ook weken voordat er iets over bekend is. Overal in Europa gaan de besmettingen onverklaarbaar hard omhoog terwijl er niet wezenlijk veel veranderd is aan de maatregelen de laatste tijd. Dit werd eerst toegeschreven aan het jaargetijde. Zou mij niets verbazen als een deel ook te verklaren is met deze mutatie. Ik denk dat deze mutatie al veel verder verspreid is als nu bekend is misschien al wereldwijd. Ik zie nu niet meer reden om de grenzen gesloten te houden als we al hadden en allang eerder hadden moeten doen. Maar als je ziet wat voor gevolgen het heeft nu voor de UK met betrekking tot het vrachtverkeer en de bevoorrading zullen landen zich wel 2 keer bedenken voordat ze dit snel bekend maken.



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Vanaf 30 december PCR test nodig voor Brazilië

Bericht door joaninha » ma dec 21, 2020 21:11

Er zijn al vele varianten in diverse landen in omloop. Ongetwijfeld ook in Brazilië. En dat ene geval waar ze het in Nederland over hebben is natuurlijk echt geen uitzondering. Nu ze dat ontwijfeld meer gaan onderzoeken zullen ze er achter komen dat het ook in Nederland al wijdverspreid is. Dus hopelijk van die paniek reactie weer snel terug naar de ongewone realiteit. Het belangrijkste is dat de vaccins ook werkzaam zijn tegen de nieuwe varianten. En daar lijkt het op volgens de experts. En als je naar de besmettingscurve kijkt van het VK zie weinig verschil met veel andere landen in Europa. Bovendien waren er waarschijnlijk ook superspread events in Engeland. Zeker als je kijkt naar de filmpjes over de viering van de laatste dag dat de horeca open was voor de lockdown nog geen 2 weken geleden. Het blijft allemaal erg spannend. Ik ontving al een mail van de KLM dat ik mijn geplande reis gratis kan omboeken of opnieuw in een voucher om kan zetten. Maar ik wacht het nog even af. Ik heb nog 4 weken te gaan blijf de situatie volgen. Er kan dan nog veel veranderen.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7211
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Vanaf 30 december PCR test nodig voor Brazilië

Bericht door Progresso » ma dec 21, 2020 23:52

Progresso schreef:
ma dec 21, 2020 03:13
UK is nu volledig geïsoleerd.
Saudi Arabië ook.
Zuid-Afrika waarschijnlijk morgen
Nieuw-Zeeland nog steeds
Zuid-Afrika inderdaad vandaag.
Israël ook.

Denk dat rijtje snel gaat oplopen. Voor KLM wordt het dan bijna onmogelijk om te vliegen omdat de maatschappij voor de helft van zijn passagiers afhankelijk is van overstappers.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Vanaf 30 december PCR test nodig voor Brazilië

Bericht door quasimodo » di dec 22, 2020 02:21

Corona zou voor de KLM wel eens heel goed kunnen uitpakken door deze (illegale) staatsteun. Als de luchtvaart dadelijk weer kan vliegen zullen vele concurrenten ofwel verzwakt zijn of niet meer bestaan. Als de KLM dan een groot netwerk over zou hebben zal dit veel geld en marktaandeel kunnen genereren. En ze lopen niet zo veel risico de overheden hebben wel aangegeven ze volledig te steunen en intussen zover hun nek in de strop gestoken dat ze bijna niet meer terug kunnen.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Vanaf 30 december PCR test nodig voor Brazilië

Bericht door borsjea » di dec 22, 2020 02:58

Benieuwd of Brazilië in navolging van een aantal buurlanden ook de vluchten vanuit de UK gaat tegenhouden of dat vluchten uit de UK gaan uitwijken en de mensen hum vlucht hiervandaan kunnen vervolgen.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Vanaf 30 december PCR test nodig voor Brazilië

Bericht door quasimodo » wo dec 23, 2020 01:47




Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7211
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Vanaf 30 december PCR test nodig voor Brazilië

Bericht door Progresso » wo dec 23, 2020 02:05

borsjea schreef:
di dec 22, 2020 02:58
Benieuwd of Brazilië in navolging van een aantal buurlanden ook de vluchten vanuit de UK gaat tegenhouden of dat vluchten uit de UK gaan uitwijken en de mensen hum vlucht hiervandaan kunnen vervolgen.
Welke buurlanden hebben dat gedaan?

Ik zag wel dat Turkije geen passagiers uit Nederland meer wil en dat Oman en Koeweit ook alle vluchten stopt.

Het zou mij niet verbazen als Brazilië deze week gaat besluiten om internationale vluchten te stoppen.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7211
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Vanaf 30 december PCR test nodig voor Brazilië

Bericht door Progresso » wo dec 23, 2020 02:33




borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Vanaf 30 december PCR test nodig voor Brazilië

Bericht door borsjea » vr dec 25, 2020 01:57

En ook Brazilië sluit de grenzen voor reizigers uit de UK



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Vanaf 30 december PCR test nodig voor Brazilië

Bericht door joaninha » vr dec 25, 2020 09:57

borsjea schreef:
vr dec 25, 2020 01:57
En ook Brazilië sluit de grenzen voor reizigers uit de UK
En de meeste EU landen hebben de grenzen inmiddels weer geopend voor reizigers uit de UK. Wanneer ze negatief getest zijn.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Vanaf 30 december PCR test nodig voor Brazilië

Bericht door borsjea » vr dec 25, 2020 17:18

joaninha schreef:
vr dec 25, 2020 09:57
En de meeste EU landen hebben de grenzen inmiddels weer geopend voor reizigers uit de UK. Wanneer ze negatief getest zijn.
De Braziliaanse federale overheid komt nu eenmaal wat wat langzamer op gang.
Japan is het gemuteerde virus ook al gesignaleerd, voor Brazilië waar na japan de meeste japanners wonen misschien nog wel een groter probleem.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Vanaf 30 december PCR test nodig voor Brazilië

Bericht door borsjea » vr dec 25, 2020 17:33

Hoe gaan luchtvaartmaatschapijen om met mensen die positief zijn kunnen deze mensen kosteloos omboeken of zij ze hun geld kwijt



Plaats reactie