problemen met produceren van vaccins covid.

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: problemen met produceren van vaccins covid.

Bericht door borsjea » di mei 11, 2021 15:15




Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: problemen met produceren van vaccins covid.

Bericht door Felix » di mei 11, 2021 21:02

Op de bijsluiter van het Astrazeneca vaccin staat:

Categoria C
Este medicamento não deve ser utilizado por mulheres grávidas sem orientação médica.
Informe o seu profissional de saúde se você estiver grávida, amamentando, pensando engravidar ou planejando
ter um bebê. Há dados limitados sobre o uso da vacina covid-19 (recombinante) em mulheres grávidas ou
que estejam amamentando. Seu profissional de saúde discutirá com você se você pode receber a vacina.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: problemen met produceren van vaccins covid.

Bericht door Progresso » di mei 11, 2021 21:41

Waarom zou je zwangeren sowieso inenten. De meesten zijn onder de 30 jaar, een groep waar niet of nauwelijks overlijdens zijn te betreuren. Je kunt beter nu eerst de 55 tot 60 jarigen inenten, simpelweg omdat dat veel effectiever is in het totaal aantal gewonnen levensjaren.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: problemen met produceren van vaccins covid.

Bericht door borsjea » di mei 11, 2021 23:22

Progresso schreef:
di mei 11, 2021 21:41
Waarom zou je zwangeren sowieso inenten. De meesten zijn onder de 30 jaar, een groep waar niet of nauwelijks overlijdens zijn te betreuren. Je kunt beter nu eerst de 55 tot 60 jarigen inenten, simpelweg omdat dat veel effectiever is in het totaal aantal gewonnen levensjaren.
Zou de opsteller van dit plan met een zwangerschap in de familie zitten? Volgens mij zijn er geen extra risico, alleen als een moeder besmet raakt het kind in de buik ook mogelijk de gevolgen onder vindt. Het is natuurlijk niet altijd planbaar maar Je kan je afvragen of het wel verstandig is om tijdens een pandamie zwanger te worden. Ik ken in mijn kennisenkring twee gevallen waar men bewust en ook op het advies vd arts de zaak hebben uitgesteld.

Als bijna 56 jarige sta ik achter je idee van 55 tot 60 jarige ben alleen bang datnu met alle voorrangszaken en nauwelijks beschikbare vaccins deze mensen ergens in augustus aan de beurt komen. Hier in mijn woonplaats Curitiba is de groep chronische die nu aan de beurt is bijna net zo groot als de groep die de afgelopen maanden is gevaccineerd (60+, medisch personeel).



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: problemen met produceren van vaccins covid.

Bericht door Felix » di mei 11, 2021 23:30

Ik heb zo de indruk dat het Ministerie van Gezondheid bereid is om soms wat aan te rotzooien om toch maar zo hoog mogelijke inentingsnummers te kunnen laten zien. De tweede vaccinatie van Pfizer hebben ze ook maar rustig een paar maanden opgeschoven i.p.v. de door de fabrikant op de bijsluiter voorgeschreven twee of drie weken (waar men zich in Nederland wel aan houdt). Men zegt dat er studies over bestaan. Dat is prima, maar het moet wel officieel vastgesteld worden. Wat Astrazeneca betreft houdt men zich dus ook niet aan de aanbevelingen en verder ontbreken er vaccins voor de tweede en beslissende inenting.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: problemen met produceren van vaccins covid.

Bericht door Felix » di mei 11, 2021 23:34

Waarom zou je zwangeren sowieso inenten.

Je ziet heel wat zwangeren met covid overlijden, soms ook de babies. Ik weet niet of ze vatbaarder zijn of zo. Ook is een ziekenhuis momenteel een gevaarlijke besmettingsomgeving en de meeste zwangeren moeten toch regelmatig naar de dokter.

Zoiets, denk ik.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: problemen met produceren van vaccins covid.

Bericht door Progresso » wo mei 12, 2021 00:14

Felix schreef:
di mei 11, 2021 23:34
Waarom zou je zwangeren sowieso inenten.

Je ziet heel wat zwangeren met covid overlijden, soms ook de babies. Ik weet niet of ze vatbaarder zijn of zo. Ook is een ziekenhuis momenteel een gevaarlijke besmettingsomgeving en de meeste zwangeren moeten toch regelmatig naar de dokter.

Zoiets, denk ik.
In heel Ceará zijn er 125 overlijdens te betreuren van het vrouwelijke geslacht in de leeftijdsgroep tussen 15 jaar en 34 jaar. Hoeveel er daarvan zwanger waren is niet bekend, maar laten het er 10% zijn, dan kom je op 13 overlijdens.

In de leeftijdsgroep 55 t/m 59 zijn tot nu toe 1200 overlijdens te betreuren. Door deze groep dus later in te enten weet je dus zeker dat er in totaal meer doden vallen.

Ik vind het een rare keus.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: problemen met produceren van vaccins covid.

Bericht door borsjea » wo mei 12, 2021 00:48

In São Paulo wordt ivm stakingsdreigingen het metro en bus personeel ingeënt, metro personeel zie ik het nut niet van in bestuurders zitten in een afgesloten cabine en kaartjes verkopers achter glas. Personeel op de bus is nog enigzins te begrijpen, dat is de beroepsgroep die nu het hoogste scoort in het aantal besmettingen.
Een andere groep waar ik voorrang niet van begrijp zijn patiënten met down



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: problemen met produceren van vaccins covid.

Bericht door joaninha » wo mei 12, 2021 07:36

borsjea schreef:
wo mei 12, 2021 00:48
Een andere groep waar ik voorrang niet van begrijp zijn patiënten met down
Mensen met Down hebben een grotere kans op luchtwegen infecties las ik. Dus ook op ernstig ziek worden door Corona. Daarom vallen mensen met Down ook onder de groep met voorang in Nederland.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: problemen met produceren van vaccins covid.

Bericht door borsjea » wo mei 12, 2021 15:23

joaninha schreef:
wo mei 12, 2021 07:36
Mensen met Down hebben een grotere kans op luchtwegen infecties las ik. Dus ook op ernstig ziek worden door Corona. Daarom vallen mensen met Down ook onder de groep met voorang in Nederland.
Was mij niet bekend, blijkt dat volgens onderstaande link in die groep ook de belangrijkste doodsoorzaak te zijn, in dat geval is het begrijpelijk.

https://www.rivm.nl/verhoogde-kans-op-l ... -afwijkend

Wat de overige chronische ziektes betreft verwacht men dat velen via een Tio medico weer zullen voordringen, bij diabetici is niet eens de graand vastgelegd. Bij hoge bloeddruk en astma wel daar gelden alleen de zwaardere vormen. Astma patiënten lijken relatief weinig exstra risico te lopen.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: problemen met produceren van vaccins covid.

Bericht door quasimodo » wo mei 12, 2021 21:54

Ik weet niet hoe dat in Brazilië is maar in Nederland leven mensen met down ook vaak in woongroepen. Bovendien is het enorm lastig om ze te leren 1.5 meter afstand te houden wat veel meer besmettingen oplevert onder deze groep en de mensen die ze verzorgen.



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: problemen met produceren van vaccins covid.

Bericht door joaninha » wo mei 12, 2021 23:39

Wat betreft astmapatiënten, deze lijken inderdaad minder kans te hebben op ernstige Covid te krijgen. Het zou kunnen dat de puffertjes die ze gebruiken een gunstig effect hebben.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... longartsen

Het is natuurlijk mooi dat risicopatiënten eerder gevaccineerd worden. Maar het maakt de vaccinatie campagne wel gecompliceerder. En allerlei andere voorrangsgroepen nog meer. In Nederland zagen we dat met het inenten van bepaalde leeftijd groepen door de huisartsen. Dat was helemaal niet nodig want de capaciteit bij de GGD's was ruim voldoende. Zo besteedde mijn huisartsen praktijk het prikken gewoon uit aan de GGD priklokatie. Na sluitingstijd van het GGD prikken gingen de medewerkers daar nog even 2 uurtjes overwerken om voor de huisartsen te prikken. Ik vrees dat de registratie ook niet vlekkeloos zal verlopen. De prikken die door de huisartsen gegeven zijn, zijn nog maar mondjesmaat geregistreerd. Dat zal straks wel problemen gaan geven met geven van een digitaal entbewijs/coronapaspoort.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: problemen met produceren van vaccins covid.

Bericht door quasimodo » do mei 27, 2021 21:34




borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: problemen met produceren van vaccins covid.

Bericht door borsjea » zo mei 30, 2021 03:13

De voorlopige gevolgen van het weigeren vd offertes van Pfizer en Butantan.

https://g1.globo.com/ciencia-e-saude/no ... ador.ghtml



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: problemen met produceren van vaccins covid.

Bericht door borsjea » wo jun 09, 2021 14:30




borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: problemen met produceren van vaccins covid.

Bericht door borsjea » vr jul 02, 2021 01:25

Het vaccin van Astrazeneca wordt onder twee namen geproduceerd, afhankelijk vd productie locatie. Namelijk Vaxzevria en Covishield. Hier in Brazilie gebruikt men covishield en naar verluid geeft de EMA geen goedkeuring aan die laatste, wat heeft dit straks voor invloed op het reizen naar Europa

https://epocanegocios.globo.com/Mundo/n ... india.html



Plaats reactie