cidade Zaandam

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4947
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

cidade Zaandam

Bericht door quasimodo » zo jan 24, 2021 01:04




Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: cidade Zaandam

Bericht door Martinho » wo jan 27, 2021 17:00

Ach, best een leuk idee natuurlijk. Al is Holambra het voorbeeld lijkt me.

De moeilijkheid is bijna altijd: WAT is nou precies die Nederlandse cultuur? Bitterballen? Dat kan ook scandinavisch zijn, of Duits. Frikandellen ja, maar moet je daar blij van worden?
En zo kan je door gaan. Maar goed, een beetje promotie van Nederland is nooit weg, al hoeven die klompen natuurlijk niet meer. Van mij mogen ze ECHTE kaas promoten, want dat is nog steeds een beetje mondjesmaat hier.

Op een zijspoor: Amsterdam is nou juist moeite aan het doen van de grote toeristenstroom af te komen. Ik ben er al een jaar of 15 weg, maar tegenwoordig schijnt de binnenstad overspoeld met toeristenwinkels waar allerlei zogenaamde Nederlandse producten (= rotzooi) aan de man worden gebracht. Men noemt ze nutella-winkels, maar en zijn ook kaaswinkels waar de bediening in klederdracht (niet-Amsterdams natuurlijk, weten we veel) loopt en waar ze rare kazen verkopen die helemaal niet traditioneel zijn (en cheese heten, want volgens de woordvoerder die ik sprak zijn veel medewerkers geen moedertaalsprekers, ze krijgen wel les in Nederlands, dus de mensen klagen dat ze in die winkels in het Engels moeten communiceren).



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: cidade Zaandam

Bericht door Felix » wo jan 27, 2021 20:52

Sorry, Martinho, maar meteen kwam bij mij de herinnering aan Klein Leidseplein naar boven. Weliswaar geen Zaandam...



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: cidade Zaandam

Bericht door Martinho » ma feb 01, 2021 22:49

Ik weet het niet Felix, ik heb inderdaad wel eens wat geprobeerd w.b. promotie van Nederlandse steden, maar dat mislukte volkomen.
Wij probeerden ook het idee van een bruine kroeg, dat had misschien kunnen werken maar dan hadden we ons moeten vestigen in b.v. Leblon. In Itaipava werkte het nauwelijks.

Ik had destijds meer het idee van een menging van Nederlandse en Braziliaanse gewoontes, later hebben we dat uitgebreid naar Europeese en Br dingen. Zoals de zaterdagse maaltijden die om en om feijoada en een of ander Europees gerecht waren. De vele Belgische biertjes die ik had ingekocht werden nauwelijks verkocht helaas, en het tapbier van Heineken moest ik opgeven omdat men dat te sterk vond en bovendien te warm....

kortom: leuk idee maar krijg de mensen maar eens binnen, met een beetje geld in de portemonnee



Plaats reactie