Brazilie Nieuws: Paradox

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Brazilie Nieuws: Paradox

Bericht door Redactie » za feb 27, 2021 18:45

Brazilie Nieuws: Paradox
door Redactie


Afbeelding
Wie vanop een afstand naar de Brazilianen kijkt, kan zich afvragen “Wat bezielt die mensen eigenlijk?” . Het zou nu wel duidelijk moeten zijn wat kan en mag met betrekking tot de pandemie van het coronavirus, of wat zeker niet kan of mag. Het vervelende virus plant zich voort in een razende snelheid en gebruikt hiervoor de kortst mogelijke weg: van de ene mens naar de andere. De Brazilianen blijven...

Lees meer



Gebruikersavatar
Baiano
Artikels: 0
Berichten: 530
Lid geworden op: di mar 20, 2018 22:48

Re: Brazilie Nieuws: Paradox

Bericht door Baiano » zo feb 28, 2021 13:53

Klokslag middernacht in Bamboa, nabij Hípica - Brasília. Amuseren jullie zich? Even aan herinneren: mogelijk is er straks geen bed meer vrij wanneer iemand van uw familie aanklopt bij de gezondheidszorg voor hulp. Video: Metropoles.




borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4092
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Paradox

Bericht door borsjea » ma mar 01, 2021 15:30

Dagelijks hier op de lokale globo beelden van invallen bij feesten en horeca. Vreemd genoeg worden de beelden geblurpt waardoor je de bezoekers, ondernemers en horecabedrijven niet herkend. Zou het publiekelijk aan de schandpaal stellen niet beter zijn? Zodat ook werkgevers hun werknemers herkennen, collega's en buren onderling. Zodat je weet dat je wat afstand moet houden.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4947
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Brazilie Nieuws: Paradox

Bericht door quasimodo » ma mar 01, 2021 23:23

In Brazilië zie ik regelmatig verdachten van misdrijven in vol ornaat op tv. Ik zou dat in Nederland ook wel iets vinden zou volgens mij veel criminaliteit schelen omdat je dan toch 2 keer nadenkt voordat je iets doet. Waarbij ik in Brazilië vaak zie dat het bijna altijd arme criminelen zijn die bij een arrestatie vol in beeld gebracht worden en bij rijke verdachten het vaak niet gebeurd. Dus ik weet niet of het daar eigenlijk ook niet mag en ze bang zijn voor consequenties.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Paradox

Bericht door Felix » di mar 02, 2021 03:38

In Brazilië zie ik regelmatig verdachten van misdrijven in vol ornaat op tv.
Ze worden ook met naam en toenaam in de krant vermeld.

Het risico is natuurlijk dat ze in principe nog onschuldig kunnen zijn.

Opvallend is dat misdadige politici tegenwoordig niet eens meer de moeite nemen om te ontkennen dat ze een misdaad of delict hebben begaan maar alleen de bewijsvorming aanvechten. Het gaat dan om bewijzen die misschien onrechtmatig verkregen zouden zijn.

Schaamte is er niet meer bij.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4092
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Paradox

Bericht door borsjea » di mar 02, 2021 13:54

Felix schreef:
di mar 02, 2021 03:38
Opvallend is dat misdadige politici tegenwoordig niet eens meer de moeite nemen om te ontkennen dat ze een misdaad of delict hebben begaan maar alleen de bewijsvorming aanvechten. Het gaat dan om bewijzen die misschien onrechtmatig verkregen zouden zijn.

Schaamte is er niet meer bij.
En daar desnoods hackers of een geheime dienst voor inzetten.

De kiezers veroordelen de misstappen vd de andere partijen, maar als het om hun eigen politici gaat dan hoor je maar de rest doet het ook, of wordt men zelfs kwaad.
Waar in andere landen het onder invloed rijden, een relatie met een ondergeschikte etc al voldoende is om een carrière te beëindigen loopt men hier nog gewoon rond met vele aanklagen, en de politieke aanhang steunt ze



Plaats reactie