Stop op.vluchten Brazilie en Frankrijk

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Stop op.vluchten Brazilie en Frankrijk

Bericht door borsjea » di apr 13, 2021 19:12

Voor wie een vlucht via Frankrijk heeft
https://g1.globo.com/mundo/noticia/2021 ... asil.ghtml



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Stop op.vluchten Brazilie en Frankrijk

Bericht door joaninha » zo jul 04, 2021 17:47

Hoewel de vluchten tussen Frankrijk en Brazilië weer gaan heb ik een vraag die ik daarom maar op dit topic post omdat ik er nergens informatie over kan vinden.
Maar misschien heeft iemand die recent naar Brazilië gevlogen heeft er ervaring mee en kan mij uit de brand helpen.
Voor mijn komende reis naar Brazilië moest ik een Braziliaanse gezondheidsverklaring invullen. Van Anvisa kreeg ik een link per email om de gegevens aan te leveren.
Dat heb ik gedaan en verzonden. Ik kreeg echter geen verklaring of certificaat toegezonden maar een e-mail met de mededeling dat ik bedankt wordt voor het invullen van de "travelers health declaration". En mijn naam en het document nummer stond in de mail. Is deze mail wat ik moet laten zien voor het instappen en bij aankomst in Brazilië of is er nog een ander document? Ik ontving alleen deze bevestiging mail maar verder geen document met de gegevens die ik ingevuld heb. Ik vind het allemaal onduidelijk misschien ging het niet goed omdat ik het op mijn smartphone invulde. Of misschien is de bevestigings mail voldoende. Of misschien kan ik beter opnieuw een verklaring invullen op een computer.

inhoud e-mail:

Federative Republic of Brazil

Ministry of Health

Brazilian Health Regulatory Agency

NAME: xxxxxx

DOCUMENT NUMBER: xxxxxx

Dear xxxxxxx,



Thank you for filling in the "Travelers' Health Declaration".

If you have two or more symptoms, you should postpone your travel and seek medical care.

If your travel cannot be postponed, we recommend that you bring a medical certificate attesting that your symptoms are not related to COVID-19.

If the symptoms appear during the travel, you might be requested to remain in self-isolation for 14 days.

General recommendations:

Wash your hands frequently with soap and water. If water and soap are not available, use alcohol-based hand sanitizer. Cover nose and mouth with disposable tissue when sneezing or coughing.

Watch for possible symptoms of COVID-19. If you have difficulty breathing seek medical care immediately.

Keep distance from others.

Follow Ministry of Health's and local health authorities' guidelines.

Use face mask in public areas.

Sincerely,

Brazilian Health Regulatory Agency



Gebruikersavatar
jorry
Artikels: 0
Berichten: 266
Lid geworden op: di dec 04, 2007 12:17
Contacteer:

Re: Stop op.vluchten Brazilie en Frankrijk

Bericht door jorry » ma jul 05, 2021 22:30

@joaninha

Goede vraag, mijn Forro knieën beginnen ook te rammelen. Ik wil ook
weer z.s.m. die kant op.

- Moet je alleen een PCR Test doen?
- En hoe zit het met de verzekering, dekt die alles?



Ruud
Artikels: 0
Berichten: 63
Lid geworden op: di dec 11, 2007 15:21
Locatie: Amsterdam

Re: Stop op.vluchten Brazilie en Frankrijk

Bericht door Ruud » di jul 06, 2021 16:59

Joaninha,

Op https://www.gov.br/anvisa/pt-br/assunto ... ajante-dsv staat o.a.:
"A Declaração tem por objetivo conhecer a situação de saúde do viajante antes do embarque. O viajante deve apresentar à companhia aérea o e-mail de comprovação do preenchimento da declaração (impresso ou por meio digital) antes do embarque para o Brasil,"
Ik begrijp hieruit dat een afdruk van de e-mail voldoende is.



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Stop op.vluchten Brazilie en Frankrijk

Bericht door joaninha » wo jul 07, 2021 13:24

Uit ervaring weet ik het inmiddels ook. Als je de gegevens op de link van Anvisa invult, krijg je een e-mail toegestuurd met de mededeling dat je gezondheidsverklaring hebt ingevuld zoals ik eerder hierboven omschreef.
Deze e-mail moet je dus tonen bij de policia federal op de luchthaven samen met een Negatief Covid testbewijs niet ouder dan 72 vanaf vertrek.
Dus ik maakte mij een beetje teveel zorgen. Als je de gegevens op de computer invult, kan je ook een pdf downloaden met je ingevulde gegevens. De eerste keer dat ik dat deed ging het mis en het downloaden mislukte. Dasrom maakte ik mij zorgen. Ik kreeg echter wel de mail van Anvisa dat ik de gegevens had aangeleverd.
Voor de zekerheid nog een keer alles opnieuw ingevuld via de link van Anvisa. Toen lukte het wel om de ingevulde gegevens te downloaden en uit te printen. Maar hiernaar wordt niet gevraagd bij de inreis in Brazilië. Het tonen van de email is voldoende.
Overigens bleken er nog mensen de boel mbt de gezondsheidsverklaring niet in orde te hebben op de luchthaven in Parijs, zij werden bij de gate geholpen om het alsnog voor elkaar te krijgen. Bij de desk van AF bij de gate was iemand aanwezig waar je ruim voortijdig je documenten kon laten checken. De reis van Parijs naar SP ging overigens erg goed. Het was erg rustig in het vliegtuig en ik had 2 vrije stoelen naar mij en kon gedurende de lange nachtvlucht dus liggend slapen.
Ook bij de controle bij de policia federal op de luchthaven bleken enkelen de papieren niet in orde te hebben. Bij de immigratie was echter ook een loketje van Anvisa waar deze mensen naar toe gestuurd werden en verder geholpen.



Gebruikersavatar
jorry
Artikels: 0
Berichten: 266
Lid geworden op: di dec 04, 2007 12:17
Contacteer:

Re: Stop op.vluchten Brazilie en Frankrijk

Bericht door jorry » wo jul 07, 2021 17:51

Ok goed om te weten dat het goed is gegaan,
denk dat we in september die kant op gaan :mrgreen:



Plaats reactie