Narendra Modi, Bolsonaro en Trump

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Narendra Modi, Bolsonaro en Trump

Bericht door Progresso » za mei 08, 2021 17:54

Het is bijzonder interessant om te zien hoe de media de president van India met zijden handschoentjes aanpakken.

Onderstaand een quote van RTL Nieuws:
Anders dan president Jair Bolsonaro en oud-president Donald Trump, heeft Modi nooit getwijfeld aan de ernst van het coronavirus. Volgens critici heeft de premier bij de tweede golf wel te laat toegegeven dat het misging in zijn land, waardoor dat voor de hele wereld gevolgen heeft.
Deze president van India neemt het virus moedwillig niet serieus. Laat verkiezingscampagnes en extreem grote hindo-festivals doorgaan. Dat is net zo misdadig als enige acties van Bolsonaro.

Volgens mij heeft Trump het virus uiterst serieus genomen, behalve dat hij het in het begin heeft gebaggetaliseerd. Een week nadat Biden verkozen waren er opeens allemaal vaccins en zijn de Amerikanen vijf maanden geleden begonnen met vaccineren.

Wat Mori doet is verwerpelijk. Toch wordt er door de pers met twee maten gemeten. Ik vind dat bijzonder.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4092
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Narendra Modi, Bolsonaro en Trump

Bericht door borsjea » zo mei 09, 2021 01:17

Trump draaide volgens mij al na twee weken om. Ook gebruik van Cloroquina, welke hij eerst zelfs nog preventief slikt was redelijk snel van tafel, het restant vd voorraad is geloof ik zelfs nog aan Brazilie geschonken. Al in een vroeg stadium maakte hij geld vrij voor vaccin producenten. Zowel op het gebied van onderszoekssteun als aankoop vaccins.

India is een belangrijke productieland voor vaccins en medicijnen, het verbaasd mij dat de president aldaar nog niet een exportverbond heeft afgekondigt



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4947
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Narendra Modi, Bolsonaro en Trump

Bericht door quasimodo » zo mei 09, 2021 01:35

India en de VS houden de geproduceerde vaccins op hun grondgebied voorlopig nog in eigen land. Daar is nog niet echt veel commentaar op geweest vooral denk ik omdat andere landen op goede voet willen blijven als ze wel gaan exporteren.

India komt de laatste tijd overigens ook vaak negatief in het nieuws als het gaat om hun corona aanpak. Komt denk ik vooral door de beelden van niet functionerende gezondheidszorg. Want als je objectief naar de corona cijfers kijkt doen Brazilië en India het nog niet zo veel slechter als de VS en bijvoorbeeld Rusland. Maar of dit zo blijft is maar de vraag nu het vaccineren is begonnen waar we dadelijk denk ik grote verschillen gaan zien.



Plaats reactie