Brazilië geen virusvariantengebied meer voor Duitsland

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Brazilië geen virusvariantengebied meer voor Duitsland

Bericht door joaninha » ma aug 23, 2021 20:21

Vanaf 22 augustus is Brazilië voor Duitsland geen virusvariantengebied meer maar een hoogrisicogebied.
Dat betekent dat de inreisbeperkingen zijn versoepeld. Mensen die met een door Duitsland geaccepteerd vaccin volledig zijn ingeënt kunnen nu zonder negatieve test naar Duitsland reizen en hoeven ook niet meer in quarantaine.
https://brasil.diplo.de/br-de/coronavir ... stimmungen.



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Brazilië geen virusvariantengebied meer voor Duitsland

Bericht door joaninha » di aug 24, 2021 16:16

Ik heb mij nog eens verder verdiept in de inreisregels. En op traveldoc uitgezocht welke documenten je nodig hebt van Brazilië naar Frankrijk. En ook daar werd aangeven dat voor een reis van Brazilië naar Frankrijk geen negatieve test nodig is maar een vaccinatie bewijs voldoende is. Dus dat maakt het een stuk eenvoudiger om naar Europa te reizen. Dus je kunt beter via Frankrijk reizen dan direct naar Nederland. Hopelijk dat Nederland ook dezelfde eisen gaat hanteren als Frankrijk en Duitsland.
Ik ben benieuwd of er al mensen ervaring hebben zonder test maar met vaccinatie bewijs naar Europa te reizen.



Bert
Artikels: 0
Berichten: 645
Lid geworden op: di apr 29, 2008 18:57
Locatie: Fortaleza

Re: Brazilië geen virusvariantengebied meer voor Duitsland

Bericht door Bert » di aug 24, 2021 18:31

Denk dat je bij een overstap in Duitsland of Frankrijk naar Nederland toch nu nog een PCR test moet laten zien bij het inchecken. Tenzij je de vluchten apart gaat boeken.



Gebruikersavatar
jorry
Artikels: 0
Berichten: 266
Lid geworden op: di dec 04, 2007 12:17
Contacteer:

Re: Brazilië geen virusvariantengebied meer voor Duitsland

Bericht door jorry » di aug 24, 2021 18:55

NU nog reizen naar Brazilië zonder test en ik en mijn neus zijn ook blij :lol:



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Brazilië geen virusvariantengebied meer voor Duitsland

Bericht door joaninha » di aug 24, 2021 23:01

Bert schreef:
di aug 24, 2021 18:31
Denk dat je bij een overstap in Duitsland of Frankrijk naar Nederland toch nu nog een PCR test moet laten zien bij het inchecken. Tenzij je de vluchten apart gaat boeken.
Of gewoon vanaf Duitsland vertrekken. Maar ik vraag het mij af of bijvoorbeeld Air France bij het inchecken in Brazilië de strengere Nederlandse hanteert of gewoon de regels voor Frankrijk. Want dan moeten ze alle inreisregels van alle landen die via Parijs worden aangevlogen kennen die vaak behoorlijk verschillen wat betreft regels en testen. Wat ik wel weet dat ik de laatste keer bij de overstap in Parijs geen controle had op een covid test. En ook niet in Amsterdam. (in juli )
Voorlopig heb ik nog even tijd. Ik ben van plan pas in januari of februari weer te gaan.
Maar dat steeds meer landen in Europa de regels versoepelen voor gevaccineerde reizigers uit Brazilië is een gunstig teken. Nederland zal dan ook wel een keer volgen denk ik.



Plaats reactie