Brazilie Nieuws: Alles of niets

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Brazilie Nieuws: Alles of niets

Bericht door Redactie » wo sep 08, 2021 13:49

Brazilie Nieuws: Alles of niets
by Redactie


Afbeelding
De langverwachte dag van 7 september is voorbij, zonder geweld en zonder dat er echt aandacht werd besteed aan de ware zin van de datum, met name de herdenking van de onafhankelijkheid, de nationale feestdag van Brazilië. Alle aandacht ging immers naar president Bolsonaro, en naar zijn volgelingen die in grote getale hun steun kwamen betuigen in minstens 16 grote steden, gehuld in de groen-gele...

Read more



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7211
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Alles of niets

Bericht door Progresso » wo sep 08, 2021 14:11

Ik kan mij wel vinden in de analyse van Folha:

https://www1.folha.uol.com.br/poder/202 ... ign=compwa

Achterban gemobiliseerd en 13 maanden de tijd om het balletje rollend te houden.

Zolang de PT aan Lula vast houdt denk ik dat Bolsonaro gewoon de verkiezingen volgend jaar gaat winnen.



Gebruikersavatar
Baiano
Artikels: 0
Berichten: 530
Lid geworden op: di mar 20, 2018 22:48

Re: Brazilie Nieuws: Alles of niets

Bericht door Baiano » wo sep 08, 2021 17:05

Progresso schreef:
wo sep 08, 2021 14:11
Zolang de PT aan Lula vast houdt denk ik dat Bolsonaro gewoon de verkiezingen volgend jaar gaat winnen.
Twijfel ik sterk aan. We zitten nu met een omgekeerde situatie i.v.m. 2018 toen velen op Bolso stemden omdat ze de PT niet meer wilden. Voorspellingen doen in een land als Brazilië is altijd gokken, maar als het volgend jaar tussen die twee gaat, denk ik dat Bolso verliest, met de achterliggende gedachte "Liever Lula dan nog eens 4 jaren Bolso".

Lula liet inmiddels al weten dat hij een impeachmentprocedure tegen Bolsonaro geen goed idee vindt (er gaan vandaag veel stemmen op om de president af te zetten). Uiteraard ziet hij dat niet zitten: tegen Bolsonaro wint hij zo goed als zeker. Tegen een derde kandidaat zou dat wel eens kunnen tegenvallen.

Maar het is nog te vroeg om verregaande conclusies te trekken uit de gebeurtenissen van de voorbije dagen en weken. Bolso overschreed bepaalde grenzen. Om het allemaal waar te maken heeft hij niet alleen zijn achterban nodig, maar ook de bestaande democratische instituten. En die heeft hij duchtig tegen de schenen geschopt. Ik verwacht dat ze zullen terugschoppen.



Plaats reactie