Braziliaanse stemmachines gehackt?

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Braziliaanse stemmachines gehackt?

Bericht door Progresso » ma dec 27, 2021 14:40

Hier nog even een zeer duidelijke uitleg waarom het gebruik van stemmachines een uiterst slecht idee is.




Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Braziliaanse stemmachines gehackt?

Bericht door Martinho » do jan 13, 2022 19:59

Nog steeds aan het pushen van "the big lie" ?



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Braziliaanse stemmachines gehackt?

Bericht door Progresso » do jan 13, 2022 23:17

Martinho schreef:
do jan 13, 2022 19:59
Nog steeds aan het pushen van "the big lie" ?
Een beetje vervelend frame omdat je dondersgoed weet dat ik die "big lie" niet push.

Maar omdat je er toch op terug komt ga ik het voor de zekerheid toch maar weer een keer uitleggen.

Allereerst maar over "the big lie". Voor mij is nu president Biden de president van de Verenigde Staten. Hij is mijn president niet, ik moet het doen met Bolsonaro en daar ben ik niet echt geluukig mee. Dit was mijn reactie op jouw bericht destijds:
Progresso schreef:Ik hoop dat Biden het Amerikaanse volk weer een beetje kan verenigen. Ik heb echter zo'n vermoeden dat hem dat niet gaat lukken. De extreme linkse krachten als Antifa, BLM en al die andere identiteitsonzin zijn dermate invloedrijk binnen de democratische partij dat er weinig bereidheid is voor redelijke compromissen.

Voor Brazilië ziet het er denk ik niet zo rooskleurig uit.

Als extractie-economie is Brazilië voor 100% afhankelijk van de dollar. Alle landbouw- en mijnproducten staan genoteerd in dollars. Met Biden aan de macht vermoed ik dat de economie van Amerika volledig in elkaar klapt. Daar kan de man niets aan doen, hij erft nogal een grote staatsschuld en een Coronacrisis die nog maanden aan gaat houden.

Geopolitiek lijkt mij de politiek van Biden een drama. We hebben vier jaar gehad waarin Amerika geen enkele oorlog is begonnen en waar grote vorderingen zijn gemaakt met het vredesproces in het Midden-Oosten. Maar wat veel belangrijker is, Amerika heeft zich extreem afzijdig gehouden van de problemen in Zuid-Amerika.

Ik denk dat Biden zich wel met al die problemen gaat bemoeien zodat hij de aandacht kan afleiden van de zware binnenlandse problemen die te verwachten zijn.

Ik vrees het ergste, maar we zullen wel zien wat de man nu werkelijke kan.
Zoals je ziet zijn mijn eerste voorspellingen aardig uitgekomen. Biden is kampioen tweespalt zaaien. Geen enkele poging om de gematigde Republikeinen mee te nemen op een reis naar een beter Amerika. Geen enkele.

Ondertussen heeft Biden de staatsschuld nog verder op laten lopen, zeven duizend miljard in totaal het afgelopen jaar en zoals dat nu eenmaal gaat als je de geldpersen aanzet, dan komt vroeg of laat de inflatie. Economisch draait Amerika ook op hoogtoeren, maar die klap waar ik het over heb gaat komen. Hoelang nog. Denk hooguit een paar maanden.

Over geopolitiek zullen we het maar helemaal niet hebben. De wereldleiders zien hun kans schoon. De spanning in Oekraine loopt hoog op. De Chinezen loeren op Taiwan en zien hun kans in Kazachstan schoon. De relatie met Midden-Amerika staat op een dieptepunt. Mevrouw Kamela Harris, nu verantwoordelijk voor de grenscrisis had tot vorige week nog niet gebeld met één van de presidenten van de landen waar die vluchtelingen vandaan komen. Niet één keer. In Europa heeft de man het ook wel verpest. De Fransen kunnen de man niet luchten of zien nadat hij de onderzeebootdeal aan Brexit United Kingdom en Australia heeft gegund.

Dat Biden zich inderdaad met al die buitenlandse problemen gaat bemoeien is wel duidelijk. Alleen hij bakt er niet zo veel van. Ik denk dat Poetin zijn ballen uit de broek lacht.

Tja, en al die binnelandse problemen stapelen zich aardig op. In de verkiezingscampagne had Biden de kiezer belooft dat hij een plan had om de Corona te bestrijden. Hij was nog geen dag president en had de beschikking over vaccins, een volledig opgetugd staatsapparaat en zie waar we nu staan. Het afgelopen jaar zijn er onder Biden meer covid doden gevallen als onder trump, die geen beschikking had over vaccins.

Dan hebben we nog het zelf gebrouwen probleem van de inflatie. De economie stimuleren in een hoogconjunctuur dat is vragen om problemen. Die problemen krijgen nu de arme mensen en arme (re) landen voor hun kiezen. Olieprijs omhoog betekent niets anders als import van inflatie.

Tot zover even kort en vluchtig even mijn GJB Hilterman-preek. Ik laat je dus zien dat ik niet de "Big Lie" aan het pushen ben, maar gebruiik gewoon mijn gezonde boerenlullenverstand.

Ten tweede probeer je mijn kritiek op stemmachines te linken aan die "Big Lie". Heel jammer voor jou, maar mijn kritiek op stemmachines gaat al meer dan 30 jaar terug en menigmaal heb ik tijdens verkiezingen op dit forum het probleem met stemmachines aangehaald. Ik heb het een keertje uitgezocht waar en wanneer ik dat allemaal op dit forum heb gepost en heb het destijds ook ergens geplaatst. Ik kan het zo snel niet vinden, maar het toont gewoon aan dat mijn kritiek op stemmachines niets te maken heeft met het wel of niet winnen van een bepaalde verkiezingskandidaat in Amerika maar alles met de fundamentele gevaar van het gebruik van stemmachines in een democratisch proces, zoals in bovenstaand filmpje wederom in zeer begrijpelijk taal heel goed wordt uitgelegd.

Dat het hacken van gevoelige overheids ICT systemen een peuleschilletje is, blijkt wel uit de diverse grote hacks van de afgelopen weken bij grote overheidsinstellingen met als gevolg dat ik tegenwoordig alle gedetailleerde medische, belasting en vreemdelingeninformatie van @Martinho kan inzien. Die informatie ligt nu van iedere Braziliaan op straat.

Waar ik nu oprecht benieuwd naar ben of je ook zonder zo'n vals frame als "The Big Lie" in staat bent om te argumenteren op basis van feiten waarom het stemmen met stemcomputers geen enkel risico inhoud voor het democratische proces?

Ik ben benieuwd.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Braziliaanse stemmachines gehackt?

Bericht door borsjea » zo jan 16, 2022 17:31

Ik dat begrepen dat de TSE voor hackers en ander techneuten een mogelijkheid zou gaan maken om de systemen aan de tand te voelen, heb hier verder niets meer van vernomen, zal vermoedelijk door de Covid wel op de langebaan zijn geschoven. Bewijs van fraude hebben we ondanks de belofte vd president nog steeds niet gezien, wel is bekend dat er bij papieren verkiezingen in het verleden is gefraudeerd en er in plaatsen opnieuw moest worden gestemd.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Braziliaanse stemmachines gehackt?

Bericht door Progresso » ma jan 17, 2022 00:51

borsjea schreef:
zo jan 16, 2022 17:31
Ik dat begrepen dat de TSE voor hackers en ander techneuten een mogelijkheid zou gaan maken om de systemen aan de tand te voelen, heb hier verder niets meer van vernomen, zal vermoedelijk door de Covid wel op de langebaan zijn geschoven.
Afgelopen november. https://blogdacris.com.br/justica/tse-d ... letronica/
borsjea schreef:
zo jan 16, 2022 17:31
Bewijs van fraude hebben we ondanks de belofte vd president nog steeds niet gezien
Nee, zolang je geen papierspoor hebt is het onmogelijk om fraude aan te tonen. Ik denk overigens dat er wel 81 miljoenen Amerikanen op Biden hebben gestemd. Als je nu de peilingen ziet zijn er daar minimaal 40 miljoen van die zwaar teleurgesteld zijn in hun huidige president. Maar ja, ik heb Amerikanen nooit voor het allerslimste volk aangezien op deze aardkloot.
borsjea schreef:
zo jan 16, 2022 17:31
wel is bekend dat er bij papieren verkiezingen in het verleden is gefraudeerd en er in plaatsen opnieuw moest worden gestemd.
Dat is nu precies het punt. Doordat je alle originele documenten nog hebt kun je gewoon weer opnieuw tellen. Om 1 miljoen papieren stemmen te vervalsen moet je extreem veel geld en energie gebruiken en dan maar hopen dat niemand in dat hele proces uit rancune verrraad pleegt. Met electronisch stemmen kun je door het omkopen van een zeer beperkt aantal mensen de hele uitslag beinvloeden zonder dat ng te achterhalen is wat er precies is gebeurd.



Plaats reactie