Brazilie Nieuws: Wat de keizer (niet meer) toekomt

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Brazilie Nieuws: Wat de keizer (niet meer) toekomt

Bericht door Redactie » zo feb 20, 2022 16:10

Brazilie Nieuws: Wat de keizer (niet meer) toekomt
by Redactie


Afbeelding
Petrópolis staat vooral bekend als de stad die de keizerlijke familie sinds de 19de eeuw uitkoos als hun vaste verblijfplaats. De relatie is zo nauw dat beiden zelfs op financieel vlak met elkaar gelinkt zijn. Er kwam een einde aan de monarchie in 1889, maar de nakomelingen van Dom Pedro II worden nog altijd begunstigd met een heffing die door de keizer in het leven werd geroepen. Ondanks dat...

Read more



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Brazilie Nieuws: Wat de keizer (niet meer) toekomt

Bericht door Martinho » ma feb 21, 2022 15:20

Die heffing is eenmalig, bij de (ver)koop van het huis. Een paar procent heb ik begrepen (mijn wijk viel er al
buiten). Ik denk niet dat ze er vreselijk rijk van worden, maar hoe dan ook, daar gaan jij en ik niet over.
En lang niet alle nakomelingen worden begunstigd. Er is een "kroonprins" en die tak van de familie doet het nog een beetje voorkomen dat ze misschien ooit weer keizer mogen worden, maar de andere tak (Van Isabel) heeft de troon afgezworen en werkt gewoon voor de kost voorzover ik weet. (Ik heb er twee van ontmoet, ze kwamen weleens in de pub).
Maar zelfs die kroonprins heeft geen enkele macht of invloed, of ik moet het gemist hebben. Het zijn gewoon ingezetenen als iedereen, en voorzover ze (nog) in Petropolis zouden wonen ook mogelijk slachtoffers. Waarom ze openlijk hun steun zouden moeten laten blijken is mij onduidelijk.



Plaats reactie