DigiD activeren nu via videobellen

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

DigiD activeren nu via videobellen

Bericht door Progresso » vr mar 18, 2022 01:52

Nog een flink aantal jaren, maar dan kan ik ook AOW aanvragen. Volgens mij is dat de enige interactie die ik nog zal hebben met de Nederlandse overheid.

Blijkbaar moest je tot voor kort eerst naar São Paulo of Rio reizen om zo'n DigiD pasje op te halen om daarmee bij het WAO kantoor in te loggen.

Ik geloof dat ik al 20 jaar videoconferences doe. Dat kan tegenwoordig ook al bij de Nederlandse Rijksoverheid. Ik vind het knap.

https://www.nederlandwereldwijd.nl/wone ... ntent=foto



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: DigiD activeren nu via videobellen

Bericht door borsjea » vr mar 18, 2022 22:40

DigiD bij de verhuizing naar Brazilië mee genomen. Log zo weinig in dat ik bij elke login weer aan de maximale houdbaarheidstermijn zit van mijn wachtwoord en deze verplicht moet aanpassen, de enige service waar ik het wachtwoord noodgedwongen moet noteren.
Vd week hier in Brazilië mijn Gov.br van Brons naar Zilver geupdate en dat ging met gezichtsherkenning in mijn geval via de fotos bij de Detran. Na inloggen even in de camera kijken hoofd een paar keer draaien en klaar. Zal met digitaal genomen fotos gemaakt me de juiste cameras makkelijker gaan dan met de nog steeds ingescande fotos vd CBR of paspoort. Ik begrijp nog steeds niet waarom men niet bij de Nederlandse gemeenten en consulaten een digitale camera aanschaft scheelt ook voor de aanvrager een hoop ellende.



Plaats reactie