Basisrente verhoogd naar 12.75%%%%%

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Progresso
Artikels: 34
Contacteer:

Basisrente verhoogd naar 12.75%%%%%

Bericht door Progresso » do mei 05, 2022 13:49

De Selic, zeg maar de basisrente van de Braziliaanse Centrale bank wordt vandaag wederom verhoogd.

En niet met een klein stapje, nee gelijk met een vol procentpunt. Hupsakee van 11.75 naar 12.75 procent.

Ik denk dat we vandaag gelijk de koers van de real onder de €5.00 gaan zien, op naar de €4.00.

https://diariodonordeste.verdesmares.co ... -1.3226565

quasimodo
Artikels: 0

Re: Basisrente verhoogd naar 12.75%%%%%

Bericht door quasimodo » do mei 05, 2022 19:22

De enigste winst van de Reaal zie ik de laatste paar jaar als de euro zakt t.o.v. de dollar. De VS heeft van de week weer de rente met 0.5% verhoogd maar dat nieuws zat er al een tijdje aan te komen dus ik denk dat het al in de wisselkoersen is geabsorbeerd. De EU wil vooralsnog niet weten van renteverhogingen. Als dit wel het geval is of dat de toestand met Rusland weer enigzins normaliseert zie ik de wisselkoers met de euro eerder richting de 6 gaan. Anders verwacht ik weinig verandering in de wisselkoersen.

Ik zie ook wel dat het economisch Brazilië voor de wind gaat met de grondstoffen prijzen. Maar ik heb een donkerbruin vermoeden dat dit niet in de goede economie terecht komt om de reaal te laten versterken. De rente verhogingen doen ze niet als ze denken dat de reaal gaat stijgen. De rente was al heel hoog en ik denk niet dat 1% meer of minder de markt tot vertrouwen brengt. Ze zouden beter kunnen kijken of ze meer belasting kunnen heffen op de extra verkregen inkomsten zodat het in de economie kan worden geïnvesteerd i.p.v dat het in de zakken verdwijnt van een paar rijken en buitenlandse investeerders.

quasimodo

Bericht door quasimodo » vr mei 06, 2022 09:56

borsjea

Bericht door borsjea » zo mei 08, 2022 03:16

De eerste effecten die we zullen zien is dat er noodgedwongen nog meer mensen op straat moeten gaan leven. Hoelang zal het volk nog de extreem hoge voedselprijzen accepteren ik ben bang dat de kans op plunderingen van supermarkten zal gaan toe nemen. Een heel klein groepje mensen profiteert vd huidige financiële status van het land de meerderheid leid er onder.

borsjea

Bericht door borsjea » di mei 10, 2022 02:15

Vandaag steeg de euro naar R$ 5,44 waar gaat dit verder naar toe zullen we eind vd maand weer boven de 6.00 zitten?

Plaats reactie