Politie dood verdachte in gaskamer

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7215
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Politie dood verdachte in gaskamer

Bericht door Progresso » do mei 26, 2022 16:57

Wat een barbaars land is het ook.




Felix
Artikels: 0
Berichten: 4634
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Politie dood verdachte in gaskamer

Bericht door Felix » do mei 26, 2022 18:33

Het begint hier onderhand op de VS te lijken!



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Politie dood verdachte in gaskamer

Bericht door borsjea » vr mei 27, 2022 01:37

De doodstraf voor deze agenten het enige rechtvaardige zijn.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4951
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Politie dood verdachte in gaskamer

Bericht door quasimodo » vr mei 27, 2022 13:52




Felix
Artikels: 0
Berichten: 4634
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Politie dood verdachte in gaskamer

Bericht door Felix » vr mei 27, 2022 14:10

Braziliaanse werkelijkheid:

policial mata negro..jpg



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7215
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Politie dood verdachte in gaskamer

Bericht door Progresso » vr mei 27, 2022 14:19

En nog een goed argument voor het legaliseren van het bezit van wapens, het verdedigen tegen een wetteloze overheid.

Dat hebben die Amerikanen gewoon goed geregeld in hun tweede amendement van de grondwet.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4951
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Politie dood verdachte in gaskamer

Bericht door quasimodo » vr mei 27, 2022 14:26

Werkt in Amerika ook zo goed. Altijd verstandig een wapenwedloop tussen bevolking en overheid.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7215
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Politie dood verdachte in gaskamer

Bericht door Progresso » vr mei 27, 2022 14:57

Wel, als een overheid met een geweldsmonopolie dat monopolie misbruikt dan lijkt het mij uiterst gerechtvaardigd dat burgers zich daartegen kunnen beschermen.

Er vallen jaarlijks duizenden doden door politiegeweld. Een heel groot deel daarvan zijn pure executies. In dit geval is er ook nog sprake van marteling. De beelden spreken voor zich.

Zolang een overheid haar instituties niet op orde heeft, de rechterlijke macht en politie voorop, moet je als burger gewoon het recht hebben om jezelf tegen misbruik van politie te verweren.

En Amerika is zeker een goed voorbeeld. Het politiegeweld in Amerika is ook buiten alle proporties.

Verwar dit niet met een sociologisch probleem van al die afschuwelijke schietpartijen bij scholen.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4634
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Politie dood verdachte in gaskamer

Bericht door Felix » vr mei 27, 2022 15:40

Wel, als een overheid met een geweldsmonopolie dat monopolie misbruikt dan lijkt het mij uiterst gerechtvaardigd dat burgers zich daartegen kunnen beschermen

Leve de chaos!

Lijkt mij meer dat er dan naar gestreefd moet worden dat de overheid zijn taken wel naar behoren uitvoert!

Zolang een overheid haar instituties niet op orde heeft, de rechterlijke macht en politie voorop, moet je als burger gewoon het recht hebben om jezelf tegen misbruik van politie te verweren.

Ga je dan op de politie schieten???



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7215
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Politie dood verdachte in gaskamer

Bericht door Progresso » vr mei 27, 2022 16:12

Felix schreef:
vr mei 27, 2022 15:40
Leve de chaos!

Lijkt mij meer dat er dan naar gestreefd moet worden dat de overheid zijn taken wel naar behoren uitvoert!
Dat streven doen we al sinds de koloniale tijd. Vorig jaar zijn hier in Ceará weer een aantal pistoleiros veroordeeld. In Rio zien we elke maand wel een bloedbad waar de politie bij betrokken is.

Kortom, het streven is er al honderden jaren, helaas zonder enig succes. De bevolking kan zich niet verlaten op de politie en heeft dus het recht om zich te verdedigen.
Felix schreef:
vr mei 27, 2022 15:40

Ga je dan op de politie schieten???
Ja.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4634
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Politie dood verdachte in gaskamer

Bericht door Felix » vr mei 27, 2022 16:17

Ga je dan op de politie schieten???
Ja.


Fala sério!

Dat doen die bendes in Rio ook met 'wisselend succes'.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7215
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Politie dood verdachte in gaskamer

Bericht door Progresso » za mei 28, 2022 15:31

@felix

Stel die neef en zijn buren in bovenstaande filmpje hadden legaal de beschikking over een wapen, zijn getuige van deze onrechtmatige marteling waar iedere boerenlul kan zien dat dit tot de dood leidt, dan had in de eerste plaats dit hele drama zich niet voorgedaan.

Het argument van de favelas gaat ook niet op. Net zoals op het platteland kunnen de burgers zich niet verdedigen. De politie is zo corrupt als de pest en als bewoner heb je geen idee of de politie je vriend of je vijand is.

Zolang de overheid haar zaakjes niet op orde heeft, en dat is in Rio al decennia lang het geval moet de burger het recht hebben om met eigen middelen have en goed te verdedigen.

Blijkbaar gelden er dan weer andere normen en waarden als het gaat om Ukraine. Daar vind iedereen het geoorloofd om voor miljarden aan wapens te leveren aan een land wat door en door corrupt is en waar nazi-milities in grote delen van het land de dienst uit maken.

Was het niet handiger om net zoals in Zwitserland ieder huishouden te voorzien van wapens. Als de vijand dan binnenvalt weet iedere soldaat of ambtenaar van de invallende macht dat hij of zij continu over de schouder moet kijken?



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7215
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Politie dood verdachte in gaskamer

Bericht door Progresso » za mei 28, 2022 15:35

Kun je op de politie vertrouwen?

In Amerika blijkbaar niet:
IMG_20220528_103312.jpg



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7215
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Politie dood verdachte in gaskamer

Bericht door Progresso » za mei 28, 2022 20:06

Maar gelukkig kun je gewoon in sommige Amerikaanse staten met een vuurwapen lopen zodat meer ellende voorkomen kan worden.

https://abcnews.go.com/US/wireStory/pol ... d-85002437



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4951
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Politie dood verdachte in gaskamer

Bericht door quasimodo » zo mei 29, 2022 00:49

Of je woont in een land waar niet iedereen een ar15 kan kopen. Hoe minder wapens hoe minder doden.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7215
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Politie dood verdachte in gaskamer

Bericht door Progresso » zo mei 29, 2022 01:11

quasimodo schreef:
zo mei 29, 2022 00:49
Of je woont in een land waar niet iedereen een ar15 kan kopen. Hoe minder wapens hoe minder doden.
Hoe moeilijk denk je dat het is om in Nederland of België een AR-15 te kopen?



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Politie dood verdachte in gaskamer

Bericht door borsjea » zo mei 29, 2022 02:32

Progresso schreef:
zo mei 29, 2022 01:11
quasimodo schreef:
zo mei 29, 2022 00:49
Of je woont in een land waar niet iedereen een ar15 kan kopen. Hoe minder wapens hoe minder doden.
Hoe moeilijk denk je dat het is om in Nederland of België een AR-15 te kopen?
Voor een gemiddelde burger onmogelijk. Oik hier ben ik ze nog niet tegen gekomen. Onderwereld figuren kunnen aan alles komen maar die zullen de wapens op elkaar gebruiken en niet een plaatselijk school bestormen of de bezoekers van een lunchroom overhoop schieten. Vorig jaar in de VS 20.000 onschuldige wapen doden
!!!



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7215
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Politie dood verdachte in gaskamer

Bericht door Progresso » zo mei 29, 2022 03:23

borsjea schreef:
zo mei 29, 2022 02:32
Vorig jaar in de VS 20.000 onschuldige wapen doden
!!!
Ja, alleen dat heeft niets met wapens te maken. In Brazilië zijn er wapens genoeg te krijgen en die zijn zeker in omloop. Ik heb hier nog nooit van een slachting op een school gehoord. In Zwitserland is in ieder huishouden een wapen aanwezig, ik kan mij één keer een grote schietpartij herinneren, destijds in het parlement van kanton Zug. Zover ik weet mag in Israël iedere soldaat zijn wapens mee naar huis nemen. Ik heb daar ook nog nooit van een schietpartij op school gehoord.

Amerika heeft een heel groot sociologisch probleem. Dat zie je niet alleen bij die slachtingen op scholen, maar ook bij bijvoorbeeld de 20.000 doden die er per jaar vallen door overdosis van pijnstillers. Het land wordt al jarenlang geleid door vol-idioten die het land de afgrond induwen. De focus op het individu en geld lijken mij ook niet echt gezond.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4951
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Politie dood verdachte in gaskamer

Bericht door quasimodo » zo mei 29, 2022 09:02

Hoe moeilijk denk je dat het is om in Nederland of België een AR-15 te kopen?
Vrij lastig als je hier geen connecties voor hebt. Bovendien denk ik dat de politie vrij snel op de stoep staat als je hier op internet naar gaat zoeken.
In Zwitserland is in ieder huishouden een wapen aanwezig, ik kan mij één keer een grote schietpartij herinneren, destijds in het parlement van kanton Zug. Zover ik weet mag in Israël iedere soldaat zijn wapens mee naar huis nemen. Ik heb daar ook nog nooit van een schietpartij op school gehoord.
In Zwitserland is het wapenbezit lang niet zo groot als jij doet voorkomen. Bovendien is het al jaren aan het dalen omdat de regelgeving steeds strenger wordt omdat ze ook hier te maken hebben met relatief veel doden door wapenbezit. Met jou argument dat een ieder zich moet kunnen beschermen tegen corrupte politie met een wapen zou al betekenen dat je niet in aanmerking komt voor een wapenvergunning.

En als jij de vele berichten niet gezien hebt wat de wapens in Israël allemaal aanrichten dan wordt het eens tijd dat je wat vaker de mainstream media gaat volgen i.p.v. de reclame van de NRA.

Amerika heeft een heel groot sociologisch probleem. Dat zie je niet alleen bij die slachtingen op scholen, maar ook bij bijvoorbeeld de 20.000 doden die er per jaar vallen door overdosis van pijnstillers. Het land wordt al jarenlang geleid door vol-idioten die het land de afgrond induwen. De focus op het individu en geld lijken mij ook niet echt gezond.
En in Brazilië zijn die problemen waarschijnlijk nog veel groter. Dus alle reden om te streven naar zo min mogelijk wapens in de samenleving. Je zou eens aan een politieman in de buurt moeten vragen hoe groot hij denkt dat je kansen zijn als je in een vuurgevecht terecht komt met de criminelen waar jij denkt je te kunnen verdedigen met je wapen. Ik denk dat die je het advies geven dat de beste kans om er zonder al te veel schade vanaf te komen is netjes je handjes omhoog houden of vluchten als het kan. Die lopen zelf niet voor niets zwaarbewapend en in groepen rond en zijn zelfs dan nog vaak de klos.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4634
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Politie dood verdachte in gaskamer

Bericht door Felix » zo mei 29, 2022 13:30

Ja, alleen dat heeft niets met wapens te maken. In Brazilië zijn er wapens genoeg te krijgen en die zijn zeker in omloop. Ik heb hier nog nooit van een slachting op een school gehoord.


https://crimesreaisdotcom.wordpress.com ... g-morumbi/


https://www.bbc.com/portuguese/brasil-56657419



https://g1.globo.com/sp/mogi-das-cruzes ... zano.ghtml



https://noticias.uol.com.br/cotidiano/u ... -casos.htm



https://www.gov.br/pt-br/noticias/justi ... -neste-ano



Ik denk dat die je het advies geven dat de beste kans om er zonder al te veel schade vanaf te komen is netjes je handjes omhoog houden of vluchten als het kan.

Dat wordt inderdaad voortdurend en met klem aangeraden.



Plaats reactie