Politie dood verdachte in gaskamer

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7381
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Politie dood verdachte in gaskamer

Bericht door Progresso » wo jun 01, 2022 16:05

Martinho schreef:
wo jun 01, 2022 15:48
Dat is inderdaad heel vervelend, en ik ben echt niet de enige dit dat vind. Er zijn tal van juristen die hetzelfde menen als ik nu verwoordde, namelijk dat het hebben van wapen door INDIVIDUEN niet staat in artikel 2. Inderdaad jammer, dat een rechts rechtorgaan dat heeft beslist.
Wat je hier zegt is gewoon dat Amerika geen rechtsstaat is. De hoogste rechter heeft daar overduidelijk over geoordeeld. Ook het feit dat je de hoogste rechter van een van de grootste democratien in de wereld bestempeld als een rechts rechtorgaan is nogal dubieus. Feitelijk klopt het ook niet, want ondanks dat Bush Jr 8 jaar aan de macht was had Clinton destijds er voor gezorgd dat er een meerderheid aan linksdraaiende rechters in het hoogstgerechtshof de dienst uit maakten.

Je kunt er van vinden van wat je vind, maar je doet hier hetzelfde als bijvoorbeeld zo'n Baudet in Nederland: De rechters zijn partijdig, het is een kliekjes van D'66-ers en we hebben lak aan de uitspraken.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7381
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Politie dood verdachte in gaskamer

Bericht door Progresso » wo jun 01, 2022 16:19

Martinho schreef:
wo jun 01, 2022 15:48
Maar goed; Nieuwste berichtgeving toont dat zelfs bewapende politie in Texas faalden in te grijpen voor meer dan een uur. Tel uit winst. Straks gaan we iedereen maar bewapenen (dat is in de VS al vrijwel zo trouwens) dan kunnen we elkaar kapotschieten, heerlijke vrijheid.
Blijkbaar heeft niemand er problemen mee dat we extreem-nationalistische groeperingen in het extreem corrupte Oekraine wel gaan bewapenen met zeer zware bewapening. Of dat we rebellengroepering in Syrie voorzien van Toyotas. Of terroristsche organisaties in Palestina voorzien van wapens.

En ga mij alsjeblieft niet vertellen dat de president van Oekraine een engeltje is. Of Isis een vredesoperatie uit naam van de islam. Of Hamas het alleen maar goed voor heeft met de bewoners van Israel.

Het falen van de politie in Texas en het falen van de politie in Brazilië laten juist zien dat het noodzakelijk is dat de bevolking zich moet kunnen beschermen tegen een falende overheid. En die falende overheid gaat in Brazilië een stukje verder dan dit ene afschuwelijke incident van de tot politiewagen omgebouwde gaskamer.

Op het platteland ben je letterlijk vogelvrij, in alle grote steden zijn er favela's waar de bendes de dienst uitmaken en in Amazone kan de inheemse bevolking zich niet verdedigen tegen de goudzoekers en boeren die illegaal hun land roven. In alle drie de gevallen laat de overheid, soms uit pure onmacht maar vaak ook uit puur opportunisme het afweten.

Maar stel, dat we jouw mening en die van vele juristen zouden volgen met betrekking tot het tweede amandement en dat de het bedoled was om milities te bewapenen en niet individuele bewoners, begrijp ik dan dat je het goed vind dat de Indianen, de vredelievende inwoners van de favela's en de inwoners van de kleine gemeensschappen in Brazilië wel milities mogen voeren en zich mogen bewapenen?



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4729
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Politie dood verdachte in gaskamer

Bericht door Felix » do jun 02, 2022 01:51




Felix
Artikels: 0
Berichten: 4729
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Politie dood verdachte in gaskamer

Bericht door Felix » do jun 02, 2022 01:51




Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7381
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Politie dood verdachte in gaskamer

Bericht door Progresso » do jun 02, 2022 02:21

Interessante peiling. Had ik niet verwacht.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4729
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Politie dood verdachte in gaskamer

Bericht door Felix » do jun 02, 2022 04:20

Mensen zijn bang voor heel gewone dingen zoals ruzies in het verkeer, thuis, met de buren en dat soort voorvallen. Men is nogal heetgebakerd en met een wapen in de hand zijn de gevolgen niet te overzien (vindt men ook zelf). Ook denkt men aan de jeugd die behoorlijk wraakzuchtig kan zijn en als je dan een wapen in huis hebt kan zo'n puber dat mee naar buiten nemen. Men weet ook dat men in geschillen met inbrekers en ander tuig, met een wapen maar al te vaak het onderspit zal delven.

Bolsonaro verdedigt het wapenbezit niet zo zeer tegen inbrekers en overvallers maar veel meer 'om de democratie, wanneer nodig' te verdedigen - zo omschrijft hij het zelf. Wil hij dan een burgeroorlog mocht hij de verkiezingen verliezen (wat nog helemaal niet zeker is)?

Dat het aantal moorden is afgenomen wordt door enkelen geweten aan o.a. een zeker evenwicht dat bereikt zou zijn tussen criminele bendes, milities, enz. Maar, in het noorden waar veel conflicten zijn over landbezetting, indianen/goudzoekers en dat soort dingen, neemt het aantal moorden juist toe.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5038
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Politie dood verdachte in gaskamer

Bericht door quasimodo » do jun 02, 2022 08:48

NRC: Europol vreest dat wapens voor Oekraïne in verkeerde handen vallen.
https://www.nrc.nl/nieuws/2022/05/28/eu ... n-a4129487



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4121
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Politie dood verdachte in gaskamer

Bericht door borsjea » do jun 02, 2022 16:25

Felix schreef:
do jun 02, 2022 04:20
Mensen zijn bang voor heel gewone dingen zoals ruzies in het verkeer, thuis, met de buren en dat soort voorvallen. Men is nogal heetgebakerd en met een wapen in de hand zijn de gevolgen niet te overzien (vindt men ook zelf).
Een beeld wat we ook wekenlijks in de regionale journaals zien! Recent hier een man die dronken een winkel bij een pompstation instapt om een salgado te kopen, direct ruzie maakt met klanten en door het personeel de zaak wordt uit gezet. Man loopt naar zijn auto pakt een wapen neemt niet eens de moeite om de glazen deur te openen maar schiet deze kapot in de winkel schiet hij 6 mensen neer.
De week daar voor, een motorrijder die een automobilist in het verkeer aanspreekt over het rijgedrag er ontstaat een woordenwisseling en de automobilist schiet de motorrijder dood. Een Buurvrouw die zich ergert aan het lawaai vd BBQ van de buren en een waarschuwingsschot doet waarbij de kogel afkets en iemand dodelijk treft.
Het doden met een wapen van een ex vriendin cq echtgenote komt maandelijks voor



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7381
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Politie dood verdachte in gaskamer

Bericht door Progresso » zo jun 05, 2022 22:55

Ondertussen in Nigeria, één van de landen in Afrika met zeer strenge wapenwetgeving:

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... is-nigeria

Volgens mij moeten ze daar iets anders verbieden dan wapens.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4729
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Politie dood verdachte in gaskamer

Bericht door Felix » zo jun 05, 2022 23:16

Volgens mij moeten ze daar iets anders verbieden dan wapens.

Ze moeten daar het wapenbezit tegengaan!



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7381
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Politie dood verdachte in gaskamer

Bericht door Progresso » ma jun 06, 2022 00:02

Felix schreef:
zo jun 05, 2022 23:16
Ze moeten daar het wapenbezit tegengaan!
Overheden zijn daar wereldwijd ook zo geweldig goed in. De Amerikaanse drooglegging of de war on drugs zijn ondanks miljarden aan verspilt belastinggeld ook heel effectief gebleken.

En even daar van af gezien. Je kunt de vuurwapens wel verbieden, maar de specifieke groep in Nigeria en andere Afrikaanse landen die daar Christenen afslachten gebruiken vaak ook manchetten, wagens of thuis gefabriceerde bomgordels.

Laten we de Glorix, de landbouwwerktuigen en auto's ook maar verbieden.

Wederom het zijn niet de wapens die doden, maar de geestelijke gestoorden, al dan niet tot waanzin gedreven door foute ideologieën.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4729
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Politie dood verdachte in gaskamer

Bericht door Felix » ma jun 06, 2022 12:16

Wederom het zijn niet de wapens die doden, maar de geestelijke gestoorden, al dan niet tot waanzin gedreven door foute ideologieën.

Zucht... en die doden dan helaas maar al te vaak met vuurwapens. Maar, zoals je zegt, machetes - en zelfs bepaalde andere soorten messen - zijn op veel plaatsen ook verboden, ga bv. maar eens met een kapmes over straat lopen, of met een peixeira zichtbaar aan de riem, je zult al snel aangehouden worden.

carro arma.jpg



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7381
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Politie dood verdachte in gaskamer

Bericht door Progresso » ma jun 06, 2022 13:11

Maar hoe kan dat nou @Felix? Die wapens zijn toch ten strengste verboden in Nigeria.

Dat is toch de oplossing volgens jullie om dit soort slachtpartijen te voorkomen?



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4729
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Politie dood verdachte in gaskamer

Bericht door Felix » ma jun 06, 2022 14:48

Maar hoe kan dat nou @Felix? Die wapens zijn toch ten strengste verboden in Nigeria.

Ik ken de wetgeving in Nigeria niet en weet ook niet of en hoe die gehandhaafd wordt.

Dat is toch de oplossing volgens jullie om dit soort slachtpartijen te voorkomen?

Niet alleen van ons maar ook van diverse experts op dit gebied.


https://www.nexojornal.com.br/entrevist ... a%E2%80%99


https://onzedemaio.com.br/ex-coronel-da ... populacao/



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7381
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Politie dood verdachte in gaskamer

Bericht door Progresso » ma jun 06, 2022 14:57

Die experts zitten er fors naast. In 2017 hadden we 63.000 moorden.

Met een beetje geluk komen we dit jaar uit op 35.000, bijna de helft minder.

De enige echte structurele verandering die ik heb gezien is het toegenomen legale bezit van vuurwapens, maar ik hoor graag andere verklaringen die deze massieve verandering kan verklaren.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4729
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Politie dood verdachte in gaskamer

Bericht door Felix » ma jun 06, 2022 15:11




Felix
Artikels: 0
Berichten: 4729
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Politie dood verdachte in gaskamer

Bericht door Felix » ma jun 06, 2022 15:59




Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5038
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Politie dood verdachte in gaskamer

Bericht door quasimodo » ma jun 06, 2022 19:53

De enige echte structurele verandering die ik heb gezien is het toegenomen legale bezit van vuurwapens, maar ik hoor graag andere verklaringen die deze massieve verandering kan verklaren.



https://www.mo.be/nieuws/aantal-moorden ... endgemaakt.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7381
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Politie dood verdachte in gaskamer

Bericht door Progresso » ma jun 06, 2022 23:37

@Quasimodo toch wel grappig hoe die journalisten van *MO er volledig naast hebben gezeten. Ik heb sowieso eeen hekel aan kopen die eindigen met een vraagteken. Het is vaak een teken van journalistieke luiheid en een volstrekt gebrek aan intellect. Het is een taktiek van de de clickbait, en ja hoor ook ik ging het artikel maar lezen.

Het artikel wat je plaats is uit 2019!, dus één jaar na het aantreden van Bolsonaro. Ondertussen is het legale wapenbezit fors toegenomen, is er nauwelijks enige verandering geweest in de wijze waarop de politie werkt en zijn de bende-oorlogen, in tegenstelling tot wat dit bericht meldt nog steeds aan de gang.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5038
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Politie dood verdachte in gaskamer

Bericht door quasimodo » di jun 07, 2022 22:08

Ik heb sowieso eeen hekel aan kopen die eindigen met een vraagteken. Het is vaak een teken van journalistieke luiheid en een volstrekt gebrek aan intellect. Het is een taktiek van de de clickbait

Of een teken van intelligentie. Als het nog te vroeg is om ergens conclusies aan te verbinden dit dan ook niet als waarheid opschrijven.
Het artikel wat je plaats is uit 2019!, dus één jaar na het aantreden van Bolsonaro. Ondertussen is het legale wapenbezit fors toegenomen, is er nauwelijks enige verandering geweest in de wijze waarop de politie werkt en zijn de bende-oorlogen, in tegenstelling tot wat dit bericht meldt nog steeds aan de gang.
En er zijn nog steeds heel veel moorden die dit ondersteunen. Maar het zijn er minder dus er zal hierin zeker iets veranderd zijn. 1 goedeverklaring vond ik dat de bendeleiders in beperking zitten zodat ze geen opdrachten kunnen geven.

Ik neem aan dat verruit de meeste moorden plaatsvinden door bendegeweld onderling en met de politie. Die hadden al geen gebrek aan wapenbezit. Dus om die daling van het aantal moorden toe te wijzen aan het verstrekken van een paar legale wapens is wel kort door de bocht.

En als je dan ook nog geen enkele andere verandering ziet sinds 2018 nadat we lock downs gehad hebben. Een toenemende welvaart door gratis geld aan de armen waardoor het aantal overvallen hoogstwaarschijnlijk ook sterk daalt. Vraag ik mezelf af of je geen andere argumenten wil zien.



Plaats reactie