Brazilie Nieuws: Bolsonaro gaat naar Manaus…

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Brazilie Nieuws: Bolsonaro gaat naar Manaus…

Bericht door Redactie » do jun 16, 2022 21:37

Brazilie Nieuws: Bolsonaro gaat naar Manaus…
door Redactie


… maar niet met betrekking tot de laffe dubbele moord die deze week Brazilië en de rest van de wereld schokte.

Minder dan 24u nadat de federale politie de stoffelijke resten ontdekten van de vermoorde journalist Dom Phillips en activist Bruno Pereira in de regio Vale do Javali – Amazonas, komt het nieuws dat president Bolsonaro naar de hoofdstad van Amazonas trekt om er deel te nemen aan … een motociata (motortreffen)!
Afbeelding


Lees meer



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonaro gaat naar Manaus…

Bericht door Progresso » vr jun 17, 2022 02:40

Waarom zou een president zijn bezoek moeten wijden aan de twee mensen die tegen beter weten de rimboe in zijn gegaan en daar vermoord zijn.

Er worden jaarlijks tienduizenden mensen in de favelas afgeknald.

En als hij het wel zou doen dan zou hij als hypocriet worden bestempeld.

Deze president is alles behalve empathisch, tenminste ik heb hem er nog niet op kunnen betrappen. Toch heb ik dat liever dan politici die allemaal medeleven vertonen en beloven met oplossingen te komen maar ondertussen gewoon schijt aan de bevolking hebben. Ik kijk dan even naar Nederland en denk aan toeslagouders waar zelfmoorden zijn gepleegd, Groningers die al jaren met grote angst in hun huis wonen en nu weer boeren die het land wat generaties in familiebezit is onteigend zien worden.

Geef mij maar 10 keer Bolsonaro in plaats van die gladde en glibberige types als Rutte.

Liefst heb ik ze overigens allebei niet, maar ja zo werkt het in een democratie.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonaro gaat naar Manaus…

Bericht door borsjea » vr jun 17, 2022 03:14

De Braziliaanse president weet zelfs zijn eigen aanhang te verbazen met zijn opmerkingen mbt het tweetal.
De wereldwijde aandacht zal Brazilië niet goed dan diplomatieke sancties sluit ik niet uit.
Zou me niets verbazen dat hij dit jaar opnieuw het predikaat slechste president zal binnen gaan halen.

Het begint inmiddels duidelijk te worden dat er meer aan de hand is dan twee mensen die op het verkeerde moment op de verkeerde plek waren. Een gerichte aanslag, gefinancierd door organisaties die onder de aandacht van deze twee stonden.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonaro gaat naar Manaus…

Bericht door Progresso » vr jun 17, 2022 03:41

borsjea schreef:
vr jun 17, 2022 03:14
Het begint inmiddels duidelijk te worden dat er meer aan de hand is dan twee mensen die op het verkeerde moment op de verkeerde plek waren. Een gerichte aanslag, gefinancierd door organisaties die onder de aandacht van deze twee stonden.
Voorlopig is er behalve wat bekentenissen nog helemaal niets duidelijk.

Dat lokale politici betrokken zijn, zou goed kunnen. Waar niet in Brazilië zou ik zeggen. En als je dan zo remote zit, ik begreep dat het plaatsje iets van 20.000 inwoners heeft, dan kan ik mij wel voorstellen dat de maffia daar een hele dikke vinger in de pap heeft.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonaro gaat naar Manaus…

Bericht door borsjea » vr jun 17, 2022 15:07

Ik ben benieuwd wat straks de reactie vd buitenlandse media zijn op het motorfeestje cq verkeizingscampange vd president aldaar.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonaro gaat naar Manaus…

Bericht door Progresso » vr jun 17, 2022 15:19

Die buitenlandse journalisten zijn geen stemmers. En ik heb zo'n vermoeden dat Bolsonaro nogal wat aanhang heeft in de deelstaten van Amazonia. Zijn boodschap dat de Amazone van hun s gaat er denk ik wel.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonaro gaat naar Manaus…

Bericht door Progresso » vr jun 17, 2022 15:31

Die Amerikaanse president is ook super empathisch. Om de een of andere reden moet je dan echter in de gedrochten van het internet duiken, want dit soort waanzinnige uitspraken worden zorgvuldig uit de corporatie mainstream media gecensureerd.




Gebruikersavatar
Baiano
Artikels: 0
Berichten: 530
Lid geworden op: di mar 20, 2018 22:48

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonaro gaat naar Manaus…

Bericht door Baiano » vr jun 17, 2022 19:46

Progresso schreef:
vr jun 17, 2022 02:40
Waarom zou een president zijn bezoek moeten wijden aan de twee mensen die tegen beter weten de rimboe in zijn gegaan en daar vermoord zijn.
Een president moet in dergelijke omstandigheden afzien van een plezierritje met de motor, louter bedoeld als een onderdeel van zijn kiescampagne. Manaus is het hart van het Amazonegebied dat mede dankzij zijn onverschilligheid (wat we al eerder zagen toen de pandemie er een ware slachting veroorzaakte) en zijn "goedkeuring" het slachtoffer is van allerlei tuig van de richel. Bruno en Dom zijn niet de eerste slachtoffers van dat tuig, twee mensen die het goed menen met de natuur in dat gebied, een van de weinig overblijvende groene longen van onze planeet. Zij steunden de inheemse bevolking die wettelijk het recht kreeg op bepaalde delen om er op hun manier te leven. Die vissers moesten daar wegblijven, niet die twee mensen die de rimboe ingingen, net om in te gaan tegen al dat tuig dat er "tegen beter weten in" aanwezig is, de natuur verwoest. Bruno en Dom werden vermoord, in stukken gehakt, in brand gestoken en 3km verderop in de rimboe gedropt. Enkel al uit respect voor de slachtoffers en om te tonen dat dit gewoon ontoelaatbaar is, zou Bolsonaro zijn plezierritje moeten schrappen of vervangen door een herdenkingsplechtigheid waarin hij publiekelijk zijn afkeer tegen dergelijke waanzin zou kunnen tonen.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4634
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonaro gaat naar Manaus…

Bericht door Felix » vr jun 17, 2022 19:57

Bruno en Dom waren niet alleen maar twee mensen, zij zijn symbolen van verzet tegen een samenleving die alleen maar aan zijn winstje van vandaag denkt en daarvoor letterlijk over lijken gaat - zij het via beleid, zij het via rechtstreekse kogels.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonaro gaat naar Manaus…

Bericht door Progresso » vr jun 17, 2022 21:37

Ja, natuurlijk zijn ze dat. Dat was Chico Mendes ook in 1988.

Wat heeft zijn vriend en medeoprichter van de PT Lula deze man laten vallen, en dat alleen voor een winstje voor vandaag.

Onder het regime van Lula bereikte de ontbossing recordhoogtes, werd de hele Cerrado omgeploegd, werd de Transamazonia sterk verbetert, werd een megadam, de Belo Monte aangelegd, werden velen mijn-concessies uuitgedeeld, werden er nog meer subsidies in Manaus gepompt om daar vervuilende industrie op te bouwen, kreeg Da Silva een ministerspostje zodat ze haar bek dicht moest houden.

En nu zijn we 35 jaar verder en is de moord op twee activisten door een visserman de schuld van Bolsonaro.

Echt?



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonaro gaat naar Manaus…

Bericht door borsjea » vr jun 17, 2022 21:59

Baiano schreef:
vr jun 17, 2022 19:46
Dankzij zijn onverschilligheid (wat we al eerder zagen toen de pandemie er een ware slachting veroorzaakte)
Het is voor de president te hopen dat het volk dit inmiddels is vergeten, anders zal het gejuich wel eens kunnen worden overstemt door het boe geroep.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4634
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonaro gaat naar Manaus…

Bericht door Felix » vr jun 17, 2022 22:14

En nu zijn we 35 jaar verder en is de moord op twee activisten door een visserman de schuld van Bolsonaro.

Echt?

Ja, voor een groot deel.

kreeg Da Silva een ministerspostje zodat ze haar bek dicht moest houden.

Hier hebben we het al eens over gehad en het is gewoon niet waar wat je zegt, komt niet overeen met de feiten.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonaro gaat naar Manaus…

Bericht door Progresso » vr jun 17, 2022 23:27

We zullen zien. Ik denk dat de opkomst in Manaus massaal zal zijn.

Als dat zo is, en je gelooft in de democratie dan kun je toch alleen maar zeggen dat de mensen die daadwerkelijk in de Amazone wonen, en die daadwerkelijk de gevolgen van het coronabeleid hebben ondervonden dit een prima president vinden.

Dit is wat een heel groot deel van de Brazilianen willen. Of het de meerderheid is valt nog te bezien, maar als je de peilingen mag geloven dan denkt 1 op de 3 Brazilianen dat Bolso een goede president is. Ik denk overigens dat die peilingen er fors naast zitten, ik denk dat je eerder 1 op de 2 zit, omdat de mensen toch veel sociaal wenselijke antwoorden geven.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4634
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonaro gaat naar Manaus…

Bericht door Felix » za jun 18, 2022 00:10

Als dat zo is, en je gelooft in de democratie dan kun je toch alleen maar zeggen dat de mensen die daadwerkelijk in de Amazone wonen, en die daadwerkelijk de gevolgen van het coronabeleid hebben ondervonden dit een prima president vinden.

Zou best kunnen, maar prima president vinden, of steun rechtstreekse steun nodig hebben?



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonaro gaat naar Manaus…

Bericht door borsjea » za jun 18, 2022 00:55

Progresso schreef:
vr jun 17, 2022 23:27
We zullen zien. Ik denk dat de opkomst in Manaus massaal zal zijn.
Het is bekend dat bij alle deelnemers vooraf de tank vd motor keurig wordt afgetankt dit ten laste vd creditcard vd president. Een volle tank is een stuk meer waard dan een broodje mortadella en een t-shirt. Langs de kant vd weg wat mensen die een bustripje en een paar honderd real hebben ontvangen. Zou heeft men ook in het verleden de avenida paulista gevuld.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonaro gaat naar Manaus…

Bericht door Progresso » za jun 18, 2022 02:37

Ja, zo gaat dat bij alle partijen.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4634
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonaro gaat naar Manaus…

Bericht door Felix » za jun 18, 2022 03:11

Ja, zo gaat dat bij alle partijen.

Veel werknemers worden ook door hun bazen gedwongen om te komen en om enthousiasme te betuigen.



Plaats reactie