Brazilie Nieuws: Corruptie bestaat niet in mijn regering

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Brazilie Nieuws: Corruptie bestaat niet in mijn regering

Bericht door Redactie » wo jun 22, 2022 18:04

Brazilie Nieuws: Corruptie bestaat niet in mijn regering
by Redactie


Afbeelding
De arrestatie van voormalige minister van Opvoeding Milton Ribeiro (zie vorig stukje) is een ware ramp voor de campagne van president Bolsonaro, zo menen zijn geallieerden en de campagneleiding. Volgens een van de raadgevers van Bolsonaro die zich bezig houdt op electoraal vlak, haalt de actie van de federale politie de soundtrack onderuit van de campagne: met name dat er geen corruptie bestaat in...

Read more



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Corruptie bestaat niet in mijn regering

Bericht door borsjea » wo jun 22, 2022 19:46

BOTO FORNO.jpeg



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Corruptie bestaat niet in mijn regering

Bericht door borsjea » wo jun 22, 2022 21:28

Cara no fogo.jpg



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Corruptie bestaat niet in mijn regering

Bericht door Progresso » wo jun 22, 2022 22:03

Volgens @Felix is de Policia Federal niet te vertrouwen.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Corruptie bestaat niet in mijn regering

Bericht door Felix » wo jun 22, 2022 22:14

Volgens @Felix is de Policia Federal niet te vertrouwen.

Klopt want bolsonaro heeft de comissarissen die hem niet zinden laten overplaatsen enz.

Maar, nu hij zijn beloften aan de Polícia Federal betreffende salarisverhogingen en carrièremogelijkheden niet inlost is het mogelijk dat bepaalde onderzoeken ineens uit wraak wél gaan lopen of op een overdreven manier behandeld worden.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Corruptie bestaat niet in mijn regering

Bericht door Progresso » wo jun 22, 2022 22:30

Felix schreef:
wo jun 22, 2022 22:14
Maar, nu hij zijn beloften aan de Polícia Federal betreffende salarisverhogingen en carrièremogelijkheden niet inlost is het mogelijk dat bepaalde onderzoeken ineens uit wraak wél gaan lopen of op een overdreven manier behandeld worden.
Klinkt als een samenzweringstheorie.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Corruptie bestaat niet in mijn regering

Bericht door Felix » wo jun 22, 2022 23:28

Klinkt als een samenzweringstheorie.

Hoezo? Een deel van de PF is behoorlijk kwaad op bolsonaro vanwege zijn niet nagekomen beloften.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Corruptie bestaat niet in mijn regering

Bericht door borsjea » do jun 23, 2022 01:12

Zouden veel onderzoeken die relatie hebben tit de directe kring van de president niet stuk vanwegen de angst op ontslag? Diverse delagados die een poging deden zij de laan uitgevlogen.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Corruptie bestaat niet in mijn regering

Bericht door Progresso » do jun 23, 2022 02:06

Het cliëntelisme in de Braziliaanse politiek is een groot probleem. Het heeft niets met Bolsonaro te maken.

Gewoon een voorbeeld. Mijn schoonzus deed wat simpele campagneactiviteiten voor een vereador. Als "beloning" kreeg ze een baan als schoonmaakster in het lokale ziekenhuis. De vereador was het niet gelukt om herkozen te worden. Mijn schoonzus was haar baantje een maand later kwijt.

In de kennissenkring zitten aardig wat mensen die dicht tegen de verkozene in de deelstaat en de gemeente zitten. De verhalen zijn werkelijk eindeloos. Het varieert dus van allerlei baantjes, die altijd via een outsourcing bedrijfje lopen, tot aan de voorkeur voor leveranciers, die altijd als onderaannemer hele lucratieve opdrachten krijgen.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Corruptie bestaat niet in mijn regering

Bericht door borsjea » do jun 23, 2022 02:49

Het leek er op.dat de CPI MEC een doodbloeier was, maar na de aanhoudig vd voormalige onderwijs minister lijkt er schot in de zaak

https://www.metropoles.com/colunas/guil ... -no-senado



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Corruptie bestaat niet in mijn regering

Bericht door Felix » do jun 23, 2022 03:04

Het leek er op.dat de CPI MEC een doodbloeier was, maar na de aanhoudig vd voormalige onderwijs minister lijkt er schot in de zaak

Afwachten of voorzitter Senaat Pacheco er aan mee wil werken. Bij de CPI Covid19 weigerde hij dat en moest door het Hoogste Gerechtshof gedwongen worden.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Corruptie bestaat niet in mijn regering

Bericht door Felix » do jun 23, 2022 16:29

https://blogs.oglobo.globo.com/bela-meg ... ium=oglobo


"A deflagração da operação que mira o ex-ministro da Educação Milton Ribeiro e pastores suspeitos de corrupção deixou em alerta integrantes da Polícia Federal. Há receio de que haja possíveis retaliações por parte do presidente Bolsonaro. A preocupação se deve ao histórico de mais de 15 delegados que foram punidos por atuar em assuntos ou investigações que desagradaram ao governo, seja com a remoção dos cargos que ocupavam ou veto a promoções."



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Corruptie bestaat niet in mijn regering

Bericht door Felix » vr jun 24, 2022 15:21

Zaken die ik vandaag met links naar artikelen uit de pers gepost heb staan niet meer op het forum.

In ieder geval:

Er bestaat onenigheid binnen de Polícia Federal (PF), de commissaris die met het onderzoek tegen milton ribeiro en andere evangelische 'pastores' belast is beschuldigt de hogere regionen van de PF van sabotage en inmenging/manipulatie in/van het onderzoek. Hij stelt ook nogmaals dat de PF geen regeringsinstrument is/mag zijn/ maar een Staatsorganisatie die op oneigenlijke basis aan politieke druk blootstaat.

De rechter die de arrestatie beval wordt bedreigd.

Rechter ney bello die de verdachten weer op vrije voeten stelde is een bekende bolsonaroaanhanger die hoopt nog dit jaar door bolsonaro voor het STJ, (Tribunal Superior da Justiça), (Hoger Gerechtshof), benoemd te worden.




borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Corruptie bestaat niet in mijn regering

Bericht door borsjea » za jun 25, 2022 00:43

En inmiddels is er ook een telefoongesprek uitgelekt die de president verdacht maakt in de betrokkenheid bij de vrijlating vd oud minister en pastoren.



Plaats reactie