Brazilie Nieuws: Vrachtwagensector boos op Bolsonaro

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Brazilie Nieuws: Vrachtwagensector boos op Bolsonaro

Bericht door Redactie » do jun 23, 2022 17:19

Brazilie Nieuws: Vrachtwagensector boos op Bolsonaro
by Redactie


Afbeelding
Een steunuitkering van R$ 400 voor zelfstandige vrachtwagenbestuurders, een voorstel van de uitvoerende en wetgevende machten, wordt door de betrokkenen weggewuifd als “electoraal” en “aalmoes”.

Bolsonaro slaagt er iedere dag weer in om de sector tegen de schenen te schoppen, een groep die hem nochtans flink steunde bij zijn campagne in 2018. Deze keer, samen met Kamervoorzitter...

Read more



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7381
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Vrachtwagensector boos op Bolsonaro

Bericht door Progresso » vr jun 24, 2022 18:55

Misschien moeten die transportondernemers eens innoveren en niet iedere keer hun handje ophouden als de dieselprijs omhoog gaat. Voorlopig zijn de afgelopen jaren iedere keer hun "preçco de tabela" fors aangepast.

Wellicht is het een goed idee om hier wat meer marktwerking te creeren. Gewoon geen prijsafspraken meer. Als verladers niet genoeg betalen dan komen de spulletjes niet bij hun klanten. Als de vrachtwagenchauffeurs teveel vragen zullen de verladers uitwijken naar alternatieven.

Als die vrachtwagens hier nog steeds 1 liter diesel nodig hebben om 2 kilometer te rijden dan heb je een heel groot probleem. Met moderne motoren kun je met gemak naar de 1 op 3. Maar ja, ik zie ze ook nog dagelijks rijden. De volledig doorgerotte Mercedes vrachtwagens die met een sukkelgangetje de heuvel op rijden met een dikke roetpluim achterlatend.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4727
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Vrachtwagensector boos op Bolsonaro

Bericht door Felix » vr jun 24, 2022 21:38

Van dit model rijden er nog heel veel rond. Een vrachtwagenchauffeur vertelde me dat het laatste exemplaar van dit model in 1988 gefabriceerd was.

Mercedes 30.08.2021..JPG
Misschien moeten die transportondernemers eens innoveren en niet iedere keer hun handje ophouden als de dieselprijs omhoog gaat.

Wie vooral de hand ophouden zijn de autonome vrachtwagenchauffeurs. Zij zijn juist in het verleden erg gestimuleerd om een eigen vrachtwagen aan te schaffen en vervullen een belangrijke rol in het Braziliaanse wegvervoer. Een andere vervoersstructuur is dringend nodig, maar deze vaak zeer hardwerkende mensen moeten ook geld verdienen om zichzelf, de vrachtauto, en hun gezin te onderhouden. Geen makkelijk oplosbaar probleem.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7381
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Vrachtwagensector boos op Bolsonaro

Bericht door Progresso » vr jun 24, 2022 22:15

Dit is precies wat ik bedoel. Onze oude buurman heeft zo'n ding en vervoert er matrassen en wc-rollen in. Ik ben een keer met hem mee gereden, 150 km naar ons nieuw huis. Normaal doe ik er met de luxe auto een kleine 2 uur over. Ik was vijf uur onderweg. Geen enkele luxe, een zwabberend stuurwiel en een teringherrie.

Die papier- en matrassenfabrieken vinden het allang best. Tientallen van die aftandse bakken staan er, allemaal hopend op een ritje.

Die hele markt is zo extreem overgereguleerd dat het meer lijkt op een slavenmarkt voor de grootindustrie dan op een vitale sector waar vraag en aanbod resulteert in goede vrachtprijzen die echte ondernemers in staat stellen om te investeren.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4121
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Vrachtwagensector boos op Bolsonaro

Bericht door borsjea » za jun 25, 2022 00:37

Een groot deel van het tranport had al lang met treinen moeten worden vervoerd. Helaas hebben we in het verleden presidenten gehad die liever in het railvervoer van buurlanden investeerden. Nu zie je her en der dat op staatsnivo net als bij snelwegen bestaande een nieuwe trajecten worden geveild met dan 30 jaar gebruik.

Heb begrepen dat de ICMS verlaging door een sanctie vd president inmiddels van tafel is.



Plaats reactie