Brazilie Nieuws: Elektriciteit: duur, duurder, duurst

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Brazilie Nieuws: Elektriciteit: duur, duurder, duurst

Bericht door Redactie » za jul 09, 2022 15:18

Brazilie Nieuws: Elektriciteit: duur, duurder, duurst
by Redactie


Afbeelding
De energie in Brazilië is een van de duurste ter wereld. Columnist José Casado (Veja) legt uit waarom en zegt erbij dat hij vindt dat het thema aan bod zou moeten komen in de aanloop naar de verkiezingen.

De helft van de Brazilianen kreeg al te horen dat ze vanaf deze semester hogere elektriciteitsrekeningen gaan krijgen. De andere helft betaalt al meer. De prijsstijgingen in het verkiezingsjaar...

Read more



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4094
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Elektriciteit: duur, duurder, duurst

Bericht door borsjea » za jul 09, 2022 18:58

De consument betaald ook deels de gesubsidieerde sectoren zoals industrie en agrarische sector terwijl juist deze sectoren voldoende ruimte hebben om zonnepanelen te plaatsen, goedkope energie maakt zulke investeringen minder rendabel. Stop met deze gesubsidieerde stroomleveringen



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Brazilie Nieuws: Elektriciteit: duur, duurder, duurst

Bericht door Martinho » vr jul 22, 2022 04:52

Ik kreeg bericht dat bij ENEL in RJ de tarieven met ca 15% omlaag gaan. afwachten maar.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4094
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Elektriciteit: duur, duurder, duurst

Bericht door borsjea » vr jul 22, 2022 21:33

Martinho schreef:
vr jul 22, 2022 04:52
Ik kreeg bericht dat bij ENEL in RJ de tarieven met ca 15% omlaag gaan. afwachten maar.
O
ICMS wordt/is verlaagt. Heb begrepen dat het effect pas merkbaar is na een volledige maand verbruik, de eerst volgende nota is nog met hoog ICMS. De maand knippen in x dagen hoog en x dagen laag is klaarblijkelijk niet mogelijk.



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Brazilie Nieuws: Elektriciteit: duur, duurder, duurst

Bericht door Martinho » di aug 02, 2022 03:48

Ik ging van ruim R$800 terug naar R$500 en dat was met "knippen" meende ik te zien op de factuur. DE belasting- en kosten-opcenten waren idioot hoog, ik zag dat eens op een factuur van ENEL in een taartdiagram. Ik hoop maar dat ENEL niet de service weer gaat verlagen, want ze hebben het voor elkaar gekregen om het aantal storingen sterk terug te brengen (nu op zijn hoogst eens in de twee maanden) en de duur van DAGEN to uren. Je vraagt je toch af waarom dat met de voorgaande firma (AMPLA) niet kon.



Plaats reactie