problemen streamingsdiensten i.c.m. vpn

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4952
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

problemen streamingsdiensten i.c.m. vpn

Bericht door quasimodo » ma jul 25, 2022 11:37




borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4094
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: problemen streamingsdiensten i.c.m. vpn

Bericht door borsjea » ma jul 25, 2022 13:30

Een VPN gaat meestal via het netwerk protocol IPV4 het netwerk protocol IPV6 blijft de lokale verbinding houden. In je netwerk omgeving het vinkje IPV6 uitschakelen is vaak voldoende.
Deze tip kreeg ik een paar jaar geleden vd helpdesk van GooseVPN na netflix problemen en heb hier al diverse mensen mee geholpen. Goose heeft onlangs hun VPN app aangepast, deze schakelt bij inschakeling VPN IPV6 uit.



Gebruikersavatar
Ivan Bahia
Artikels: 0
Berichten: 189
Lid geworden op: za jul 21, 2018 16:19
Locatie: Salvador / Bahia
Contacteer:

Re: problemen streamingsdiensten i.c.m. vpn

Bericht door Ivan Bahia » vr jul 29, 2022 19:40

Nogal wat sites maken problemen als je via een VPN wilt werken.
Ik vang het deels op door op mn Firefox een plugin van windscribe te gebruiken (waar ik door de vpn ga) terwijl voor problematische sites (zoals bvb de Tripadvisor) ik door een verder toch stevig gereklameblokte Vivaldi browser ga.
Voor sites die al helemaal lastig worden bij het minste dat je blokkeert (zoals cookies, reklame en andere ongewenste troep) gebruik ik dan maar een Chromium-browser (die toch net wat meer privacy biedt dan de klassieke Chrome van Goggol)
Streamen hou ik mij eigenlijk niet meer mee bezig (het aanbod van Netflix, Amazon en HBO vind ik eigenlijk behoorlijk ondermaats terwijl hun prijzen voortdurend opslaan zonder dat de kwaliteit stijgt).
Downloaden via de Piraatbaai, EZTV (voor series), YGG (voor Franse context) en Yifi (voor films) gaat vlotter en het aanbod is divers.



Plaats reactie