zijn we in de Braziliaanse supermarkt nu eindelijk af van de kleine plastic zakjes?

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie

borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4092
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: zijn we in de Braziliaanse supermarkt nu eindelijk af van de kleine plastic zakjes?

Bericht door borsjea » vr jul 29, 2022 13:12

Het is jammer dat dit soort regels lokaal cq regionaal geregeld moet worden. De stad São Paulo is het gratis verstrekken al een aantal jaren niet meer toegestaan, helaas ging dat ook niet zonder horten en stoten vakbonden van medewerkers in de plastic industrie hebben diverse keren via een liminar van een rechter tijdelijk weer de gratis verstrekking mogelijk gemaakt.
Buiten stad São Paulo heeft supermercado Extra een tijdlang klanten die geen zakjes afnamen beloont met spaarpunten helaas werdt daar maar weinig aandacht aangegeven. Een andere supermarkt kon je bij hun gekochte boodschappentassen als deze defect waren gratis omruilen voor een nieuw exemplaar.
Zelf neem ik altijd mijn boodschappentassen mee maar ook dan nog vaak stop men de producten nog in een weggooizakje



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: zijn we in de Braziliaanse supermarkt nu eindelijk af van de kleine plastic zakjes?

Bericht door Felix » vr jul 29, 2022 17:40

Ik hergebruik de plastic zakjes voor van alles en uiteindelijk belanden ze dan bij de vuilnis, soms ook gevuld met vuilnis. Er zou meer moeten gewerkt aan de ontwikkeling van afbreekbaar plastic want onze 'beschaving' bestaat voor een enorm deel uit allerlei soorten en vormen van plastic.



Gebruikersavatar
Ivan Bahia
Artikels: 0
Berichten: 189
Lid geworden op: za jul 21, 2018 16:19
Locatie: Salvador / Bahia
Contacteer:

Re: zijn we in de Braziliaanse supermarkt nu eindelijk af van de kleine plastic zakjes?

Bericht door Ivan Bahia » vr jul 29, 2022 19:33

Ik gebruik nog steeds mijn groene Delhaize bakken (die ik 16 jaar geleden mee bracht tijdens mijn migratie uit de Lage Landen naar hier) om naar het warenhuis te gaan als ik inkopen doe.
Soms word ik wel eens raar bekeken want dat zien ze meestal quasi nooit.
In het kleine supermarktje om de hoek wordt er ook kwistig omgesprongen met plastiek zakken ...
Dan hebben we het nog niet over bepaalde handelszaken waar ze zo'n flinterdunne zakjes geven dat ze veel zaken (zoals flessen) in dubbele zakken steken ... het is soms om draaierig van te worden ...
Gelukkig zijn er stukje bij beetje meer mensen die herbruikbare zakken gebruiken.


Je leeft maar één keer, maak er het beste van en ... geniet :D
Je kan ons steeds bereiken voor Bahia-informatie via onze site https://ivan-salvador-bahia-guide.com.br/

Plaats reactie