beschikbaarheid wapen zorgt voor onnodige dode Brazilië.





Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: beschikbaarheid wapen zorgt voor onnodige dode Brazilië.

Bericht door Felix » zo jan 22, 2023 14:32

De idioterie zet zich voort, leve de ziekelijke liberale politiek rond vuurwapenbezit!

https://www.telegraaf.nl/nieuws/4994642 ... egen-doden


https://g1.globo.com/mundo/noticia/2023 ... unar.ghtml




Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: beschikbaarheid wapen zorgt voor onnodige dode Brazilië.

Bericht door Progresso » zo jan 22, 2023 15:14

We zien het geweld de afgelopen weken weer fors toenemen. In Ceará voelen de bendes zich weer zo vrij als een vogeltje en de barbarij is weer niet van de lucht.

Als ik zo het aantal moorden per dag tel dan lijkt het mij stug dat de sterk dalende trend zich doorzet.

Maar ja , dat is dan ook geheel volgens verwachting.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: beschikbaarheid wapen zorgt voor onnodige dode Brazilië.

Bericht door Felix » zo jan 22, 2023 18:04

We zien het geweld de afgelopen weken weer fors toenemen. In Ceará voelen de bendes zich weer zo vrij als een vogeltje en de barbarij is weer niet van de lucht.

Wat afschuwelijk allemaal! Jij zou toch verhuizen?



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: beschikbaarheid wapen zorgt voor onnodige dode Brazilië.

Bericht door Progresso » zo jan 22, 2023 19:14

Felix schreef:
zo jan 22, 2023 18:04
Wat afschuwelijk allemaal!
Ja, best wel. Maar als je een troostend woord kwijt wil dan zal ik je het whatsapp-nummer doorgeven van de getroffenen in onderstaande casus:

https://diariodonordeste.verdesmares.co ... -1.3320486



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: beschikbaarheid wapen zorgt voor onnodige dode Brazilië.

Bericht door Felix » zo jan 22, 2023 23:08

En wat heeft dit met de vele doden door particuliere wapens te maken? Hoe kwam de caseiro aan zijn wapen? De meeste illegale wapens komen uit het legale ciruit. Gelukkig zijn er geen doden te betreuren, anders dan in al die gevallen hierboven.

Maar, hoe staat het met je plan B, of zelfs C en ook al die zakenlieden die het land zouden verlaten als Lula de verkiezingen zou winnen? En nu zelfs Haddad als minister van financiën!






borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: beschikbaarheid wapen zorgt voor onnodige dode Brazilië.

Bericht door borsjea » ma feb 13, 2023 20:11

Nieuws kwam aardig in de aandacht bij Fantastico en wist zelfs Nederland te bereiken.
Zelfs moest ik er eigenlijk wel een beetje om lachen, zijn wapen draag misbruik werdt mooi gestraft, maar had helaas ook een ander kunnen zijn.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/3186985 ... s-mri-scan



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: beschikbaarheid wapen zorgt voor onnodige dode Brazilië.

Bericht door borsjea » wo feb 15, 2023 17:01




Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: beschikbaarheid wapen zorgt voor onnodige dode Brazilië.

Bericht door Progresso » wo feb 15, 2023 17:56

Zoals ik al eerder had opgemerkt. Het is sinds het aantreden van Lula weer bal in Ceará.

De afgelopen dagen weer wezen lunchen buiten de deur. De TV staat zoals gebruikelijk aan en iedere dag is het journaal weer volgepropt met barbarij. Tot voor een paar maanden geleden waren er gewoon dagen dat er niets te melden was, meestal alleen op maandag.

Wat zou er toch veranderd zijn de afgelopen drie maanden?



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: beschikbaarheid wapen zorgt voor onnodige dode Brazilië.

Bericht door quasimodo » do feb 16, 2023 01:42

Nog nooit gezien dat er dagen niets te melden is. Ook op de locale tv zenders altijd moord en doodslag. Wat de laatste jaren wel steeds erger wordt dat het steeds meer verplaatst van de grote steden naar het platteland. En ook steeds verder het binnenland in problemen met rovende bendes.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: beschikbaarheid wapen zorgt voor onnodige dode Brazilië.

Bericht door borsjea » vr feb 17, 2023 15:45

Ik merk dat de media vaak niet eens meer alles meld, schiet incidenten moet ik vaak vernemen vd sociale media. Zo nu en dan als er duidelijke camera opnames zijn wil men dit wel eens op de tv delen en gevallen waar er spraken is van een aanslag op een ex komt ruim aan boord.
Delegados hebben in interviews al vaker aangegeven dat men steeds meer stuiten op wapenbezit bij criminele die gewoon op de naam vd betrokken crimineel staat. Was voor het wapendecreet al 75% van de bij misdrijf gebruikte wapens orgineel legaal aangeschaft is nu dat percentage ongetwijfeld hoger. Dat Bolsonaro in 2018 met zijn belofte om de criminaliteit aan te pakken bedoelden de criminelen te bewapenen had denk ik weinig mensen verwacht. De door Lula aangekondigd aankondigingen om de decreten van tafel te vegen heeft ongetwijfeld een run op wapenbezit veroorzaakt. Het is jammer dat het STF door een niet capabele rechter in hun midden bijna een jaar wachte op een uitspraak over het wapendecreet.
Opnieuw een verplichte inlever actie, keiharde screening CACers een zelf geschreven eigen verklaring werkt niet.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: beschikbaarheid wapen zorgt voor onnodige dode Brazilië.

Bericht door Progresso » vr feb 17, 2023 16:15

borsjea schreef:
vr feb 17, 2023 15:45
Dat Bolsonaro in 2018 met zijn belofte om de criminaliteit aan te pakken bedoelden de criminelen te bewapenen had denk ik weinig mensen verwacht.
Het aantal moorden per jaar is tijdens de regering Bolsonaro fors gedaald.

We zitten nu 6 weken met Lula en we zien dat de continue dalende trend gebroken is. Als ik alleen al hoor en zie wat er hier deze 2 weken in Ceará aan gruwelijkheden weer plaatsvindt dan denk ik dat februari een stijging van het aantal moorden laat zien.

Het lijkt erop dat de georganiseerde misdaad weer vrij spel heeft onder deze regering.

De boodschap om een volkomen corrupte minister van toerisme NIET te ontslaan is luid en duidelijk begrepen.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: beschikbaarheid wapen zorgt voor onnodige dode Brazilië.

Bericht door Felix » vr feb 17, 2023 17:48

Het lijkt erop dat de georganiseerde misdaad weer vrij spel heeft onder deze regering.

Wat een kolder!



Plaats reactie