Brazilië krijgt nieuw stranddorp speciaal voor digitale nomaden

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Brazilië krijgt nieuw stranddorp speciaal voor digitale nomaden

Bericht door borsjea » wo aug 24, 2022 16:04





Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7211
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilië krijgt nieuw stranddorp speciaal voor digitale nomaden

Bericht door Progresso » zo sep 11, 2022 23:26

Steeds meer landen maken het mogelijk om met een semi-permanent visa en met uiterst gunstige fiscale voorzieningen langdurig in hun land te verblijven.

Ik zie het in ons dorp ook. Met name instructeurs voor kitesurfen die vorige maand aan het begin van de maand aankomen en in januari weer vertrekken.

Business Insider: 5 landen buiten de EU met speciale visa voor digital nomads.
https://www.businessinsider.nl/visum-di ... -colombia/



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilië krijgt nieuw stranddorp speciaal voor digitale nomaden

Bericht door borsjea » ma sep 12, 2022 13:10

Het bedrag voor Nieuw Zeeland verbaasd mij, denk niet dat het levensonderhoud daar veel goedkoper is dan in een West Europees land.
Brazilië zou er goed aan doen ook de eis vd gezondheidsverzekering op te nemen zeker in een situatie van een compleet Resort in een dun bevolkte regio moet je niet willen dat er beslag gelegd wordt op de overheidszorg die te maken heeft met een achterstand en zware bezuinigingen.
De 1500 euro in Brazilië is redelijk te leven als je geen gekke dingen doet, of het leven in een resort aan de kust hier onder valt vraag ik me af, men moet hier bij de bouw rekening mee houden.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7211
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilië krijgt nieuw stranddorp speciaal voor digitale nomaden

Bericht door Progresso » ma sep 12, 2022 14:16

borsjea schreef:
ma sep 12, 2022 13:10
Brazilië zou er goed aan doen ook de eis vd gezondheidsverzekering op te nemen zeker in een situatie van een compleet Resort in een dun bevolkte regio moet je niet willen dat er beslag gelegd wordt op de overheidszorg die te maken heeft met een achterstand en zware bezuinigingen.
Het Braziliaanse visum voor digital nomads werd in januari van dit jaar geïntroduceerd. Het kan worden aangevraagd door iedereen die minstens 1.500 dollar per maand (momenteel zo’n 1.500 euro) verdient of een banksaldo heeft van minstens 18.000 dollar op het moment van aanvraag een een zorgverzekering heeft, zo meldt de Braziliaanse ambassade.



Plaats reactie