Diesel 6% goedkoper

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7381
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Diesel 6% goedkoper

Bericht door Progresso » ma sep 19, 2022 18:28

Ook de diesel gaat flink goedkoper worden en daarmee ook de voedselprijzen.

Vrachtwagenchauffeurs blij.

https://diariodonordeste.verdesmares.co ... -1.3279824



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4121
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Diesel 6% goedkoper

Bericht door borsjea » ma sep 19, 2022 19:46

Nu de prijzen op de internationale markt weer dalen zowel voor diesel en benzine zou men een herinvoering van de pis/confis en verhoging van ICMS moeten overwegen om de bezuinigingen op andre zaken ongedaan te maken.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7381
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Diesel 6% goedkoper

Bericht door Progresso » ma sep 19, 2022 20:04

Nu het relatief goed gaat zou Brazilië eens flink moeten bezuinigen op zijn ambtenarenapparaat. Daar kan zonder dat iemand er ook maar iets van merkt met gemak 20% naar huis worden gestuurd.

Gaat natuurlijk niet aangekondigd worden.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4729
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Diesel 6% goedkoper

Bericht door Felix » ma sep 19, 2022 21:19

Ook de diesel gaat flink goedkoper worden en daarmee ook de voedselprijzen.

Die worden pas blij als de diesel ook aan de pomp goedkoper wordt en als de prijsdaling hun kosten compenseert.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4729
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Diesel 6% goedkoper

Bericht door Felix » ma sep 19, 2022 21:21

Nu het relatief goed gaat zou Brazilië eens flink moeten bezuinigen op zijn ambtenarenapparaat.

Dat gebeurt al jarenlang bij de instroom, er zijn steeds minder toelatingsconcoursen voor ambtenaren.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7381
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Diesel 6% goedkoper

Bericht door Progresso » di sep 20, 2022 00:16

Berichtje van twee jaar geleden. In 30 jaar tijd is het aantal ambtenaren verdubbeld.

https://g1.globo.com/jornal-nacional/no ... icos.ghtml



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4121
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Diesel 6% goedkoper

Bericht door borsjea » wo sep 21, 2022 13:37

Progresso schreef:
di sep 20, 2022 00:16
Berichtje van twee jaar geleden. In 30 jaar tijd is het aantal ambtenaren verdubbeld
Had de huidige president niet een verkiezingsbelofte om grootschalig te privatiseren?



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7381
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Diesel 6% goedkoper

Bericht door Progresso » wo sep 21, 2022 14:03

borsjea schreef:
wo sep 21, 2022 13:37
Had de huidige president niet een verkiezingsbelofte om grootschalig te privatiseren?
Ja. Maar volgens mij hebben we bijna 3 jaar last gehad van Covid-19. Lijkt mij een redelijk excuus.

In ieder geval weten we dat Lula een streep wil zetten onder de privatiseringen waardoor de belastingbetaler opgescheept blijft zitten met volstrekt onrendabele bedrijven die geleid worden door incompetente managers die alleen maar op die positie zitten omdat ze Lula steunen.



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 822
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Diesel 6% goedkoper

Bericht door Martinho » wo sep 21, 2022 20:59

De bewering dat geprivatiseerde bedrijven in principe beter werken en goedkoper zijn (want concurrentie) blijkt veelal een fopspeen, jarenlang gehanteerd door o.a. de VVD (en helaas dus ook de PvdA) en in Brazilie door o.a. Temer en consorten. Misschien ook wat eerder, maar tijdens Lula vast niet.
De teleurstellende resultaten zijn allerwegen te bewonderen. In Nederland dis de N.S. die nu slechter presteert dan vroeger, met meer problemen dan vroeger, de verschillende openbaar vervoer bedrijven (ik werkte bij het GVB, inderdaad, daar was heel wat mis maar dat werd voornamelijk opgelost door de komst van de jonkheer als directeur, niet door privatiseren) en in Brazilie o.a organisaties als Oi en de elektriciteitsbedrijven.
Ik kreeg b.v. laatst een tamelijk verontwaardigd prive bericht van Oi, waarom ik in een FB groep had geklaagd over soms wekenlange storingen, geen respons van de helpdesk en zelfs de tientallen rechtszaken, zoveel dat men geen nieuwe meer wilde openen want ze konden toch niet betalen.

En natuurlijk zijn geprivatiseerde bedrijven NIET goedkoper voor de klanten. Ze moeten tenslotte winst maken, dus wordt er beknibbelt op b.v. onderhoud etc. en de prijzen zijn vast niet lager dan eerst, toen ze nog overheidsbedrijven ZONDER winstoogmerk waren. Dat maak je mij niet wijs.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7381
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Diesel 6% goedkoper

Bericht door Progresso » wo sep 21, 2022 21:20

Je geeft zelf de voorbeelden. NS is gewoon een staatsonderneming. Ze hebben het monopolie op het hoofdrailnet en zelfs met het monopolie in handen is het een puinhoop.

Het GVB is voor 100% van de gemeente Amsterdam. Ik ben al minimaal 10 jaar niet meer in Amsterdam geweest, en wil dat ook zo houden, maar volgens mij overleeft het OV daar alleen dankzij miljardensteun door de belastingbetalers uit de rest van Nederland.

OI, het oude Telemar bleek met zijn ambtelijke structuren niet opgewassen tegen agile concurrenten als Tim, Claro en vele anderen en is ondertussen gewoon failliet verklaard. Ik betaal RS60 per maand voor mijn abonnement bij Tim, krijg iets van 20GB per maand en dat met 5G.

Sommige dingen moet je niet privatiseren. Daar waar sprake is van een natuurlijk monopolie, riool en water bijvoorbeeld, die moet je overlaten aan de overheid en accepteren dat we daar met zijn allen iets teveel voor betalen.

Al het andere, maar dan ook letterlijk alles moet je gewoon aan de markt overlaten.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7381
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Diesel 6% goedkoper

Bericht door Progresso » wo sep 21, 2022 21:30

borsjea schreef:
wo sep 21, 2022 13:37
Progresso schreef:
di sep 20, 2022 00:16
Berichtje van twee jaar geleden. In 30 jaar tijd is het aantal ambtenaren verdubbeld
Had de huidige president niet een verkiezingsbelofte om grootschalig te privatiseren?
Toch nog even nagekeken. Daar is best wel resultaat geboekt.

https://www.brasildefato.com.br/2022/06 ... s-estatais



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5038
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Diesel 6% goedkoper

Bericht door quasimodo » zo sep 25, 2022 17:20

Al het andere, maar dan ook letterlijk alles moet je gewoon aan de markt overlaten.
bnnvara: Wat ons in een wurggreep houdt - Joop. https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/w ... reep-houdt



Plaats reactie