Artikel is al weer van een maand geleden, São Paulo een stad met 15.000 bussen zal bij vervanging geen gebruik meer maken van dieselbussen.
https://diariodotransporte.com.br/2022/ ... cialmente/
Sao Paulo stapt af van diesel bus
Re: Sao Paulo stapt af van diesel bus
Zo'n dieselbus gaat 10 jaar mee. Dus 1500 bussen per jaar worden vervangen. Een beetje stadsbus draait er zo'n beetje 30.000 liter diesel per jaar doorheen.
Doe je dit door heel Brazilië dan heb je geen extra raffinaarderijen meer nodig.
Doe je dit door heel Brazilië dan heb je geen extra raffinaarderijen meer nodig.
Re: Sao Paulo stapt af van diesel bus
In een YouTube reportage werdt aangegeven dat een gemiddelde bus in São Paulo per maand voor 25000 real aan diesel.verstookt electrische ligt het verbruik op 5000.
Onderhoud is ook veel minder dus zo'n bus taat minder vaak stil wat weer scheelt in het aantal reserve bussen. In São Paulo zou 40% vd CO2 uitstoot afkomstig zijn van diesel waar het OV een groot aandeel in heeft. De syndicaten vd busmaatschapijen zagen problemen in de levering de al eerder hier genoemde Higher gaf aan dat de verwachte aantallen geen problemen waren en dan is Higher niet de enige die hier zit. Voor de zelfde syndicaten kwam het bericht als een complete verrassing maar ik denk dat Higher en BYD de boel al wel aan zagen komen.
Onderhoud is ook veel minder dus zo'n bus taat minder vaak stil wat weer scheelt in het aantal reserve bussen. In São Paulo zou 40% vd CO2 uitstoot afkomstig zijn van diesel waar het OV een groot aandeel in heeft. De syndicaten vd busmaatschapijen zagen problemen in de levering de al eerder hier genoemde Higher gaf aan dat de verwachte aantallen geen problemen waren en dan is Higher niet de enige die hier zit. Voor de zelfde syndicaten kwam het bericht als een complete verrassing maar ik denk dat Higher en BYD de boel al wel aan zagen komen.
Re: Sao Paulo stapt af van diesel bus
Zou me niets verbazen dat deze beslissing ook een steuntje in de rug is voor de gouverneur van Bahia die de oude Ford fabrieken weer een bestemming ziet krijgen.
Na Campinas, Groot Sao Paulo en Manaus gaat BYD ook in de staat Bahia productie capaciteit openen.
https://autoesporte.globo.com/industria ... ahia.ghtml
Na Campinas, Groot Sao Paulo en Manaus gaat BYD ook in de staat Bahia productie capaciteit openen.
https://autoesporte.globo.com/industria ... ahia.ghtml