EV fabriek BYD Bahia

Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: EV fabriek BYD Bahia

Bericht door quasimodo » di dec 13, 2022 12:49

Je zou ook eens kunnen kijken of je de bussen niet uit de stad kan krijgen met het gebruik van openbaar vervoer per spoor en aanleg van fietspaden. Veel beter voor het fijnstof en verstopping van de wegen. En als je dan ook nog bomen plant koel je de stad ook nog af wat verbruik van airconditioning vermindert.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: EV fabriek BYD Bahia

Bericht door Progresso » di dec 13, 2022 13:10

quasimodo schreef:
di dec 13, 2022 12:49
Je zou ook eens kunnen kijken of je de bussen niet uit de stad kan krijgen met het gebruik van openbaar vervoer per spoor en aanleg van fietspaden.
Dit is een beetje wat Fortaleza de afgelopen jaren heeft gedaan. De metrolijnen als ruggengraat, overal fietspaden aangelegd, tienduizenden bomen aangeplant, 30km zones, maximum snelheid 50km/hr en leenfietsen in het centrum.

Maar de stad is zo extreem groot en dijt nog steeds uit. Als je het over een wijk hebt dan heb je het eigenlijk al over minimaal 20.000 inwoners. Je blijft gewoon een uiterst fijnmazig busnetwerk nodig houden welke er voor zorgt dat de mensen naar de dichtstbijzijnde terminal komen.

Mooie voorbeelden hoe steden weer leefbaar worden gemaakt zijn Parijs en Amsterdam.




Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: EV fabriek BYD Bahia

Bericht door Progresso » di dec 13, 2022 13:20

Maar ja, veel ruimte voor het spoor is er ook niet. Dit is de spooraansluiting van de haven Mucuripe (Waar de graansilos en oliedepots staan) naar het achterland.

https://diariodonordeste.verdesmares.co ... -1.3310074



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: EV fabriek BYD Bahia

Bericht door borsjea » di dec 13, 2022 14:13

Not just bikes staat al een aantal jaren in mijn favoriete lijstje van YouTube. Heldere videos over hoe je buurten plant.

Lokaal Railvervoer of electrische bussen maken niet veel verschil wel het prijskaartje. Railvervoer zou wel veel meer op grotere afstanden moeten worden ingezet, gelukkig zie je in veel staten al dat er verbeteringen worden aangebracht, krijg alleen niet de indruk dat men gelijk kiest voor een standaard spoorbreedte.
Nu ook EV markt zich meer opend in Brazilië zou je de veel gebruikers naar die markt over moeten zetten. Op OV gebied gebeurt dat al in veel steden, nieuwe taxi's zou je vanaf een bepaald nivo alleen EV moeten zijn, het zelfde geld voor de lokale pakketdiensten.
Bij Uber en 99 is in veel gevallen spraken van een huurauto, ook hier zal je langzaam als eis de EV moeten invoeren.
Hier in Curitiba is jaren geleden al een contract voor een EV deelauto tussen de gemeente en de lokale fabrikant Renault getekend helaas is die nog niet van de grond gekomen.
De groei van fietspaden is hier al een tijdje aan de gang, gebruik neemt toe waarbij ook de prijsverhoging van het OV, de hoge brandstof prijzen en de pandemie stimulerend werkten.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: EV fabriek BYD Bahia

Bericht door quasimodo » wo dec 14, 2022 01:38

Maar ja, veel ruimte voor het spoor is er ook niet. Dit is de spooraansluiting van de haven Mucuripe
Als je ziet hoeveel steden aan de kust liggen zou je in Brazilië grote havens verwachten met veel ferry en vracht verbindingen en deze dan goed aansluiten op het achterland met spoor en snelwegen.
Lokaal Railvervoer of electrische bussen maken niet veel verschil wel het prijskaartje. Railvervoer zou wel veel meer op grotere afstanden moeten worden ingezet
De meeste wereldsteden lopen compleet vast als je de metro of de tram weghaalt. Er is geen plaats om dit alleen met de bus te doen. Zeker als de welvaart stijgt en mensen een auto kunnen kopen.
Fietsen helpt dan nog iets. Bovendien komt men er langzaam achter dat vooral het fijnstof een probleem is in de stad. Banden slijtage is daarin zeker zo'n grote bron als uitlaatgassen.
Dit is een beetje wat Fortaleza de afgelopen jaren heeft gedaan. De metrolijnen als ruggengraat, overal fietspaden aangelegd, tienduizenden bomen aangeplant, 30km zones, maximum snelheid 50km/hr en leenfietsen in het centrum.
Er is inderdaad al veel gedaan. Maar ze liepen ook behoorlijk achter met bijvoorbeeld Rio de Janeiro. Je ziet in Fortaleza de laatste jaren echt opknappen. Of ze hebben beter bestuur of meer geld.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: EV fabriek BYD Bahia

Bericht door Progresso » wo dec 14, 2022 02:54

quasimodo schreef:
wo dec 14, 2022 01:38
Als je ziet hoeveel steden aan de kust liggen zou je in Brazilië grote havens verwachten met veel ferry en vracht verbindingen en deze dan goed aansluiten op het achterland met spoor en snelwegen.
De regeringen Lula, Dilma en Temer hebben de zogenaamde cabotage, het vervoer tussen kustwateren door buitenlandse rederijen altijd tegengehouden. Hetzelfde gold voor de modale shift van vrachtwagen naar kustvaart. Bolsonaro heeft die wetgeving gelukkig verandert.

Je ziet nu langzaam aan maar zeker verladers gebruik gaan maken van zeevracht. Dagelijks rijden er bijvoorbeeld nog steeds tientallen vrachtwagens van het zuiden met nieuwe auto's naar Fortaleza. Die zijn meestal 4 dagen aan het rijden met 14 nieuwe auto's en gaan dan weer vier dagen rijden leeg terug.

Het is een van de redenen waarom autos zo extreem duur zijn.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: EV fabriek BYD Bahia

Bericht door Felix » wo dec 14, 2022 13:54

De regeringen Lula, Dilma en Temer hebben de zogenaamde cabotage, het vervoer tussen kustwateren door buitenlandse rederijen altijd tegengehouden.

Brazilië heeft voor kustvaartvervoer geen buitenlandse rederijen nodig.

Wat er misschien is tegengehouden, is het privatiseren van havens en juist de havens vormen een beletsel voor de kustvaart omdat de goederen er soms vanwege de bureaucratie maanden op de kade blijven staan. Bovendien was men verplicht havenarbeiders te huren ook wanneer die niet nodig waren en meer van dat soort zaken. (Het deed wat dat betreft een beetje aan Engelse treinen denken die ook op elektrische treinen nog verplicht een stoker aan boord hadden.) Temer heeft zich ingezet voor het privatiseren van havens. Ook zijn er door particulieren nieuwe havens geopend, maar dat gebeurde al voor bolsonaro. Wat bolsonaro concreet voor de kustvaart heeft gedaan is mij niet bekend.

Het bestrijden van bureaucratie, nog steeds veel te langzaam, is niet typisch een kenmerk van bolsonaro geweest, er is nog ontzéttend veel meer nodig, maar toch is er de laatste tientallen jaren duidelijk verbetering zichtbaar.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: EV fabriek BYD Bahia

Bericht door Progresso » wo dec 14, 2022 15:06

Felix schreef:
wo dec 14, 2022 13:54
Brazilië heeft voor kustvaartvervoer geen buitenlandse rederijen nodig.
Nee, de containerrederijen zijn voor nagenoeg 100% in handen van buitenlandse bedrijven.
Felix schreef:
wo dec 14, 2022 13:54
Wat bolsonaro concreet voor de kustvaart heeft gedaan is mij niet bekend.
https://www12.senado.leg.br/noticias/ma ... -nacionais



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: EV fabriek BYD Bahia

Bericht door Felix » wo dec 14, 2022 16:05

Nee, de containerrederijen zijn voor nagenoeg 100% in handen van buitenlandse bedrijven.

Een deels Braziliaanse rederij als Aliança vaart hier met containerfeederschepen langs de kust. Hoeveel van het momentele vrachtvervoer via vrachtauto's en spoor wordt in containers vervoerd?

Wat zijn op dit moment de concrete resultaten van het toelaten van buitenlandse schepen in de Braziliaanse kustvaart?



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: EV fabriek BYD Bahia

Bericht door Progresso » wo dec 14, 2022 17:17

Felix schreef:
wo dec 14, 2022 16:05
Nee, de containerrederijen zijn voor nagenoeg 100% in handen van buitenlandse bedrijven.

Een deels Braziliaanse rederij als Aliança vaart hier met containerfeederschepen langs de kust. Hoeveel van het momentele vrachtvervoer via vrachtauto's en spoor wordt in containers vervoerd?

Wat zijn op dit moment de concrete resultaten van het toelaten van buitenlandse schepen in de Braziliaanse kustvaart?
Ik ken de exacte details niet. Ik pak maar even wat krantenkoppen:

https://diariodonordeste.verdesmares.co ... -1.3004951

Hier de details van de terminal operator APM in een gelikt foldertje

https://www.apmterminals.com/pecem/-/me ... o-2020.pdf

Volgens mij zijn er nog twee nieuwe lijndiensten bijgekomen.

Maar dit is alleen Pecém. Ik denk dat andere grotere havens in het zuiden nu ook extra diensten hebben gekregen.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: EV fabriek BYD Bahia

Bericht door borsjea » za jan 14, 2023 19:43

En nog een fabriek van BYD op komst, nu in Paraná een staat waar op dit moment je geen jaarlijkse IPVA op EV's betaald.

https://clickpetroleoegas.com.br/byd-pl ... no-parana/



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: EV fabriek BYD Bahia

Bericht door borsjea » za jun 24, 2023 00:37




borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: EV fabriek BYD Bahia

Bericht door borsjea » do jun 29, 2023 11:42




borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: EV fabriek BYD Bahia

Bericht door borsjea » za jul 01, 2023 02:19

Vanaf het moment van introductie van de BYD Dolphin in Brazilië elke 2 minuten een auto verkopen zal een productie in de fabriek in Bahia zeker rechtvaardigen.

https://www.byd.com.br/byd-vende-um-dol ... ancamento/



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: EV fabriek BYD Bahia

Bericht door borsjea » di jul 04, 2023 13:48




borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: EV fabriek BYD Bahia

Bericht door borsjea » di jul 04, 2023 13:51




borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: EV fabriek BYD Bahia

Bericht door borsjea » di jul 04, 2023 18:28




borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: EV fabriek BYD Bahia

Bericht door borsjea » di jul 04, 2023 18:32




borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: EV fabriek BYD Bahia

Bericht door borsjea » wo jul 05, 2023 17:23




Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: EV fabriek BYD Bahia

Bericht door Progresso » wo jul 05, 2023 18:45

5000 werknemers voor een assemblage hal van auto's.

Gaan ze die BYDs met de hand maken?

Of hebben die politici zich helemaal gek laten maken door die Chinezen.



Plaats reactie