Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden


Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Progresso » wo feb 01, 2023 14:04

Ook gerenommeerde nieuwsorganisaties beginnen nu de alarmbel te luiden:




Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Felix » wo feb 01, 2023 15:04

Ook gerenommeerde nieuwsorganisaties beginnen nu de alarmbel te luiden:

Je geeft dus toe dat je eerdere bronnen niet gerenommeerd waren.

https://www.pressenterprise.com/2023/01 ... nary-data/
Recommendations for vaccine have not changed, FDA statement says

The potential risk with Pfizer’s vaccine was not seen in other safety databases, nor was it seen with Moderna Inc.’s COVID vaccine, the officials said in a statement on the Food and Drug Administration’s website. The early finding still needs more investigation, and recommendations for the vaccine have not been changed, the statement said.

“The totality of the data currently suggests that it is very unlikely that the signal in VSD represents a true clinical risk,” the statement said.




Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 787
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Ajax » vr feb 10, 2023 23:31

Even zonder deze hele thread te moeten lezen: we weten toch dat er ivm de noodsituatie snel een vaccin ontwikkelt moest worden? Dus dat er wat bijwerkingen konden zijn is toch logisch? Daarom ben ik wat terughoudend geweest met niet-gevaccineerden te cancellen (maar heb ze zelf wel alle vier gewoon gehad).

Volgens mij is er al veel eerder het een ander gesuggereerd mbt onsteking van de hartspier, dus helemaal onverwacht lijkt me dit nieuws niet. De komende jaren gaan we waarschijnlijk meer van dit soort berichten zien.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Progresso » wo feb 15, 2023 18:29

Die cbooster vaccins blijken dus weinig werkzaam te zijn.

Tel daarbij op het aantal zeer ernstige bijwerkingen en je kunt jezelf afvragen hoe verantwoord sat vaccin eigenlijk is.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b3c8204c/



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Felix » wo feb 15, 2023 19:44

Tel daarbij op het aantal zeer ernstige bijwerkingen en je kunt jezelf afvragen hoe verantwoord sat vaccin eigenlijk is.

De bijwerkingen zijn zelden ernstig en wanneer ze er zijn, zijn ze meestal goed te genezen.

We beschikken nu over een aangepast vaccin hetwelk ook de nieuwere varianten beter bestrijdt. Mogelijk krijgen we in de toekomst periodieke vaccins, net zoals bij griep het geval is.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Progresso » wo feb 15, 2023 22:42

Duits artsenverband eist onmiddelijke stopzetting Covid-vaccinaties.

https://tkp.at/2023/02/13/sinkende-lebe ... impfstopp/



Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 787
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Ajax » do feb 16, 2023 00:01

Ok, heb inmiddels wel de hele thread hier over de covid vaccinaties gelezen en wordt afwisselend blij en verdrietig hiervan. Leuk dat we als in echte social media stijl met allerlei links komen (in dat andere topic dus ook maar wat linkjes erbij geplaatst).

Gelukkig hebben we ook de mogelijkheid om zelf na te denken over wat wat je leest en hoort.

Een voorbeeld: Op een bepaald moment hadden 80% van de NL-ers een vaccinatie gehad. Vaccinatie helpt tegen ziek(er) worden of overlijden. Met vaccinatie is het toch nog mogelijk dat je iemand infecteert (later bleek dat vaccinaties niet bedoeld waren tegen verspreiding van het virus).

Toch werd er gesteld dat vrijwel iedereen die op de IC lag wappies (anti-vaxxers) waren!

Nu ben ik geen statisticus, maar dit kan eigenlijk niet kloppen. (Amateur statistiek: als je een klein percentage van 80% van de bevolking neemt en een groot percentage van 20% van de bevolking, welke groep is dan groter)?

Toch waren er (best veel) hoog opgeleide mensen met belangrijke functies die beweerden dat dit waar was. Wat is er aan de hand? Zijn mensen dom, te kwader trouw of wat?



comulder
Artikels: 0
Berichten: 614
Lid geworden op: do jul 30, 2009 13:52

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door comulder » do feb 16, 2023 12:53

Een voorbeeld: Op een bepaald moment hadden 80% van de NL-ers een vaccinatie gehad. Vaccinatie helpt tegen ziek(er) worden of overlijden. Met vaccinatie is het toch nog mogelijk dat je iemand infecteert (later bleek dat vaccinaties niet bedoeld waren tegen verspreiding van het virus).

Toch werd er gesteld dat vrijwel iedereen die op de IC lag wappies (anti-vaxxers) waren!

Nu ben ik geen statisticus, maar dit kan eigenlijk niet kloppen. (Amateur statistiek: als je een klein percentage van 80% van de bevolking neemt en een groot percentage van 20% van de bevolking, welke groep is dan groter)?

Toch waren er (best veel) hoog opgeleide mensen met belangrijke functies die beweerden dat dit waar was. Wat is er aan de hand? Zijn mensen dom, te kwader trouw of wat?
[/quote]

Volgens mij(wie ben ik?) is het zo dat zij die gevaccineerd zijn nog wel wel corona kunnen oplopen maar er minder ziek van worden dan degenen die niet gevaccineerd zijn en daarmee gemiddeld vaker op de ic belanden dan niet gevaccineerden. Hoog opgeleid zijn wil trouwens niet altijd zeggen dat je op alle terreinen ‘slim’ bent. Heb, als voorbeeld daarvan, wel eens gehoord dat Einstein op school wel eens is blijven zitten.




Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Progresso » do feb 16, 2023 23:10

Hersenschade na vaccinatie.

Dr. John Campbell legt wederom op zeer duidelijke wijze een medische studie uit.

Er zijn medicijnen voor minder uit de handel gehaald.

https://rumble.com/v29s6a4-spike-protei ... ation.html



Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 787
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Ajax » zo feb 19, 2023 13:37

Dat klopt Co en ben met je eens dat "hoger opgeleid" niet persé hetzelfde is als slim. Maar van een hoog opgeleide mag je wat meer verwachten. In ieder geval dat ze bijvoorbeeld hoofd- en bijzaken en oorzaak en gevolg kunnen onderscheiden. En zo nog wat meer dingen. Je hebt dan meer kans dat je met de beschikbare informatie tot een betere conclusie komt.

En ik denk dat dat vooral belangrijk is als het er echt om gaat, zoals bijvoorbeeld nu met al die crises. Maar snap ook dat velen zich misschien laten leiden door "emotie". Pro heeft dit wel eens de "Gutmenschen" :) genoemd en de laatste tijd lijken die die steeds meer tegenspraak te krijgen.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door quasimodo » ma feb 27, 2023 13:23




Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Felix » ma feb 27, 2023 16:37

Ja, bedrijven willen nu eenmaal winst maken. Dat is hun bestaansreden.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Felix » ma feb 27, 2023 16:43

Ondanks de waarschuwingen van verpleger campbell aan wie ik een dikke middelvinger doe toekomen, ben ik zojuist mijn bivalente vaccin tegen Covid19 gaan halen.

E.e.a. was beter georganiseerd dan bij andere keren en ik kon de prik nu veel dichter bij huis, een klein kwartier lopen, dan voorheen halen (toen kostte me het drie kwartier).

Er was genoeg belangstelling maar zonder al te lange rijen en na 10 minuten was men al aan de beurt.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Progresso » ma feb 27, 2023 17:07

Zo, weer een complottheorie die gewoon blijkt te kloppen.




Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Felix » ma feb 27, 2023 17:12

Zo, weer een complottheorie die gewoon blijkt te kloppen.

Niet bLijkt, maar Lijkt.


Maar, het virus is nu een realiteit en dat is wat telt.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Progresso » ma feb 27, 2023 17:19

Felix schreef:
ma feb 27, 2023 17:12
Niet bLijkt, maar Lijkt.
Met een zeer hoge waarschijnlijkheid. Laten we het zo zeggen, er is onder wetenschappers consensus dat het virus uit een Chinees lab ontsnapt is.

O, wat werd Orange man door alle Gutmenschen en links-liberale media neergesabeld toen hij het had over het China virus.

Eigenlijk blijft er mag weinig over van wat er allemaal ons door de media en overheid is opgespeld.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Felix » ma feb 27, 2023 17:26

O, wat werd Orange man door alle Gutmenschen en links-liberale media neergesabeld toen hij het had over het China virus.

Ja, dat was nog in de tijd dat hij bij Rocket Man op bezoek ging.



Plaats reactie