Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door quasimodo » vr mar 31, 2023 12:55

Jonge vrouwen (tussen de 12 en 29 jaar) hebben een 3.5 keer zo grote kans om te overlijden aan de gevolgen van het AstraZenica vaccin.

Volgens deze journalist zou het gaan om 6 doden per 100.000. Volgens mij moet het 6 per miljoen zijn overigens, maar dan zijn het nog extreem grote aantallen. Gezonde vrouwen tussen de 12 en 29 jaar zijn in uiterst zeldzame gevallen overleden aan Covid-19 e in die gevallen waar er sprake was van overlijdens in die groep was er nagenoeg altijd sprake van andere mede-oorzaken van dat overlijden (auto-ongelukken, kanker, etc).

Het wordt steeds duidelijker dat onze overheden, te samen met de mainstream pers en bepaalde wetenschappers verantwoordelijk zijn voor deze overlijdens.
Overheden zijn transparant geweest tijdens de pandemie en hier in Nederland is er ook meteen gestopt met dit vaccin voor iedereen onder een bepaalde leeftijd. 60 geloof ik. En in veel meer landen was dit het geval. Alleen Groot Brittannië ging stug door in Europa.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Progresso » vr mar 31, 2023 13:59

quasimodo schreef:
vr mar 31, 2023 12:55
Overheden zijn transparant geweest tijdens de pandemie en hier in Nederland is er ook meteen gestopt met dit vaccin voor iedereen onder een bepaalde leeftijd.
Nou, in Brazilië heeft FioCruz op 17 januari 2022 het virus nog aangeprezen.

Een jaar eerder heeft minister De Jonge in overleg met het RIVM de vaccinaties met AstraZenica stopgezet. De Jonge heeft toen gelogen door te beweren dat het vaccin VEILIG was. Dat dat niet het geval was was op dat moment dus al bekend.

Rond die tijd is men ook stilletjes gestopt in het VK met AstraZenica, er zouden betere vaccins zijn. Geen woord over de onveiligheid.

https://portal.fiocruz.br/noticia/astra ... reocupacao



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Felix » vr mar 31, 2023 16:50

Nou, in Brazilië heeft FioCruz op 17 januari 2022 het virus nog aangeprezen.

In Brazilië was algemeen bekend welke zeer zeldzame nadelen er in bepaalde groeperingen aan dit vaccin konden kleven en mensen maakten zich ongerust. De risicogroepen kregen een ander vaccin toegediend, er waren vaccins van meerdere fabrikanten, en van verschillende samenstelling, in omloop.

Aan elk medicijn zitten bijwerkingen, lees de bijsluiters er maar op na. Het is altijd een afweging die er gemaakt moet worden.

Astrazeneca wordt vanwege een zeer zeldzame maar ernstige trombosebijwerking (in bepaalde leeftijdsgroepen) niet meer toegediend.

Dan kon je dus afwegen dat de risico's toch ruimschoots opwogen tegen de voordelen. Zeker in de tijd dat het virus zelf een groot aantal dodelijke slachtoffers veroorzaakte.

Momenteel is dat niet meer het geval en acht men de nieuwere vaccins zoals die van Pfizer nóg veiliger en efficiënter. In China wordt nog volop gevaccineerd met Sinovac (Coronavac), in Brazilië trouwens ook. Welke vaccins er op dit moment in andere landen in omloop zijn is mij niet bekend.



Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 787
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Ajax » vr mar 31, 2023 17:42

Progresso schreef:
vr mar 31, 2023 02:06
Jonge vrouwen (tussen de 12 en 29 jaar) hebben een 3.5 keer zo grote kans om te overlijden aan de gevolgen van het AstraZenica vaccin.
Laat in die categorie (in NL) er nu net een relatief laag percentage ingeënt te zijn. Dit zijn namelijk vrouwen die misschien nog kinderen willen krijgen. Lang niet iedereen in NL was bereid een vaccinatie te nemen, ondanks de angst voor een onbekend virus. In BR was dit wellicht anders?



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Progresso » vr mar 31, 2023 18:20

Felix schreef:
vr mar 31, 2023 16:50
Aan elk medicijn zitten bijwerkingen, lees de bijsluiters er maar op na. Het is altijd een afweging die er gemaakt moet worden.
Felix schreef:
vr mar 31, 2023 16:50
Dan kon je dus afwegen dat de risico's toch ruimschoots opwogen tegen de voordelen.
De armen kunnen en konden niets afwegen. De vaccinatie is en was verplicht. Nou ja, ze konden weigeren en van de honger omkomen.

Bij de de gezondheidscentra viel en valt er niets te kiezen of af te wegen. Het was vaccinatie X of je baan verliezen.

Zelf tot op de dag van vandaag moet ik mij verplicht laten vaccineren om op bezoek te gaan bij een overheidsinstelling. Ik kan niets afwegen.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Felix » vr mar 31, 2023 22:03

Aan elk medicijn zitten bijwerkingen, lees de bijsluiters er maar op na. Het is altijd een afweging die er gemaakt moet worden

Wie dit afweegt zijn de artsen.

De armen kunnen en konden niets afwegen. De vaccinatie is en was verplicht. Nou ja, ze konden weigeren en van de honger omkomen.

Gelukkig beschikt het land over een prima instantie voor het keuren van medicijnen.

Bij de de gezondheidscentra viel en valt er niets te kiezen of af te wegen. Het was vaccinatie X of je baan verliezen.

Zo hoort het natuurlijk ook.

Zelf tot op de dag van vandaag moet ik mij verplicht laten vaccineren om op bezoek te gaan bij een overheidsinstelling. Ik kan niets afwegen.
Ik kan niets afwegen.

Wat vreselijk voor je!

Maar, je gaat desondanks, zo vertelde je eerder, mensen proberen om te kopen om tóch op bezoek te kunnen gaan.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Progresso » vr mar 31, 2023 23:04

Felix schreef:
vr mar 31, 2023 22:03
Wie dit afweegt zijn de artsen.
Prima dat die artsen dat afwegen, maar degene die over mijn lichaam beslist ben ik toch echt zelf.

Dat overheden er zich toch mee bemoeien (verplichte orgaandonaties, verplichte vaccinaties) vind ik een zeer slechte zaak. Een overheid die dat doet gedoog ik, maar geef ik weinig legitimiteit.
Felix schreef:
vr mar 31, 2023 22:03
Maar, je gaat desondanks, zo vertelde je eerder, mensen proberen om te kopen om tóch op bezoek te kunnen gaan.
Het is geen triplex wat in ontvangst wordt genomen of een nieuwe Rolex.

Iedereen moet een fijne Pasen hebben. De bewakers, ik en natuurlijk degene die bezoek krijgt.

Voor de rest interesseert het doen en handelen van al die overheidsambtenaren mij geen enkele snars. Die mensen kunnen er ook niets aan doen. Ze hoeven de chocolade paaseieren natuurlijk niet in ontvangst nemen en gewoon even de beelden bekijken op de scanner.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door quasimodo » vr apr 07, 2023 22:49




Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Felix » zo apr 09, 2023 13:29

Slechts 12% van de mensen die in aanmerking komen voor het bivalente anticovidvaccin heeft zich tot nu toe laten vaccineren.

https://g1.globo.com/jornal-nacional/no ... pais.ghtml



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door borsjea » ma apr 10, 2023 02:10

Felix schreef:
zo apr 09, 2023 13:29
Slechts 12% van de mensen die in aanmerking komen voor het bivalente anticovidvaccin heeft zich tot nu toe laten vaccineren.
Hier in Curitiba kreeg je keurig bij de vorige vaccinaties een oproep via de lokale SUS app. Nu worden de groepen alleen aangekondigd via de website.
Afgelopen week was de groep van mijn echtgenote zowel voor de griepprik als bivalent aan de beurt. In afwachting op haar prikken raakte zij in gesprek met wat mensen en vertelde ze dat ze stond te wachten op haar prikken. Meerder waren verbaasd dat men in het geheel geen oproep hadden ontvangen en wel al in aanmerking kwamen.
Heb geen idee hoe dit elders wordt gecommuniceerd, of het daar ook zo slecht gaat.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Felix » ma apr 10, 2023 12:53

Heb geen idee hoe dit elders wordt gecommuniceerd, of het daar ook zo slecht gaat.

Hier in het DF verneem je dit soort dingen gewoon via de pers en dat is geen enkel probleem. Daarbuiten is er ook altijd wel iemand die er van weet zodat het in onderlinge gesprekken ook genoemd wordt. Daarnaast weet iedereen dat men in april tegen griep kan vaccineren dat is nl. traditioneel.

P.S. Ik ben de 'griepspuit' een paar uur terug wezen halen.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door borsjea » ma apr 10, 2023 18:25

Op de regionale globo was de afgelopen weken zo nu en dan wat gecommuniceerd. Vandaag volop aandacht, met zelfs verlengde openingstijden en voor zaterdag een "D" day waarop een groot deel vd posten zijn geopend. Helaas mijn groep staat er nog niet tussen.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Felix » ma apr 10, 2023 21:01

Vandaag volop aandacht, met zelfs verlengde openingstijden en voor zaterdag een "D" day waarop een groot deel vd posten zijn geopend.

Ik denk dat dat hier niet nodig zal zijn, tenminste niet voor griep. Er was slechts 1 persoon voor mij en die was de spuit al aan het nemen. Met de bivalente waren er meer mensen maar dat ging toch ook nog redelijk snel.

In de bolsonarotijd is inenten in het algemeen in een kwaad daglicht komen te staan en het zal investering en moeite kosten om dat weer om te keren. En dat terwijl het vaccinatieprogramma tevoren altijd zo goed liep. Nu komt men zelfs niet opdagen voor vaccinaties tegen allerlei kinderziekten.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Felix » di apr 11, 2023 02:42

Lula heeft gezegd dat er in de toekomst geen personen meer in het het presidentiële paleis zullen mogen werken als hun vaccinatiekaarten niet volledig zijn. (Dit zijn kaarten waarop de toedienende instanties elk vaccin noteren).

Ook zou de toegang van personen beperkt worden als zij niet al hun vaccinaties hebben genomen.

https://www.gazetadopovo.com.br/republi ... -da-china/



Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 787
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Ajax » di apr 11, 2023 11:56

In sommige landen is er geen coronabewijs meer nodig om te reizen. Ook herhaalprik is niet langer nodig:

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ronabewijs

Zoals bekend is BR nog steeds "streng" en lijken daar periodieke herhaalprikken voor covid net zo gewoon te zijn geworden als griepprikken, zoals Felix hier laat zien.

Waar komt dat verschil vandaan?



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Felix » di apr 11, 2023 12:43

Zoals bekend is BR nog steeds "streng" en lijken daar periodieke herhaalprikken voor covid net zo gewoon te zijn geworden als griepprikken, zoals Felix hier laat zien.

Waar komt dat verschil vandaan?

Ik zou het niet weten. De (bivalente) herhaalprikken voor Corona gelden tot op dit moment alleen voor bepaalde groepen, bv. bejaarden en personen met chronische ziekten. Ik neem aan dat Lula ook gaat kijken naar inentingen tegen griep enz. - alle inentingen die door het regeringsprogramma worden aangeraden. In hoeverre hij e.e.a. echt kan doorvoeren is een andere vraag, hij moet wel een wettelijke basis hebben.

Veel mensen hebben overigens ook de eerste herhaalprikken niet genomen en zijn na twee corona-inentingen gestopt.

Zijn inspiratie komt voort uit de verplichtingen die hij heeft nu hij vandaag naar China reist. Voor het vertrek moet hij een coronatest doen, bij aankomst weer en voordat hij met de Chinese leider gaat spreken nogmaals. En dat is iets wat hij bijzonder positief blijkt te vinden.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Progresso » di apr 11, 2023 12:48

Ajax schreef:
di apr 11, 2023 11:56
Waar komt dat verschil vandaan?
Domheid, rancune en angst.

In Zwitserland raadt de overheid nu alle mensen af om verdere covid vaccins te nemen. Uitsluitend na overleg met je huisarts kun je tegen Covid-19 gevaccineerd worden.

De overheid volgt daar gewoon de laatste wetenschappelijke ontwikkelingen.

Hier in Brazilië tast een oud vakbondsleider de rechten van het personeel aan. Verplicht je lichamelijke integriteit opgeven, verplicht je medisch dossier openleggen en dat alles gedreven door rancune en domheid.

Het zijn methoden die we kennen uit de meest lugubere en dictoriale regimes.



Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 787
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Ajax » di apr 11, 2023 13:52

Progresso schreef:
di apr 11, 2023 12:48
In Zwitserland raadt de overheid nu alle mensen af om verdere covid vaccins te nemen. Uitsluitend na overleg met je huisarts kun je tegen Covid-19 gevaccineerd worden.

Dat heb ik anders begrepen.

Er wordt gezegd dat de overheid niet langer de verantwoordelijkheid (eventuele schade claims?) neemt voor de vaccinaties, maar dat de huisarts nu deze verantwoordelijkheid overneemt. Eigenlijk betekent dit dat je een vaccinatie op eigen verzoek neemt en dus ook de huisarts niet verantwoordelijk is (hij/zij informeert jou over eventuele schadelijke bijwerkingen, wat eigenlijk bij de meeste vaccinaties, medicijnen en medische ingrepen het geval is).

Dus ik snap dat Pro hier een doorbraak in ziet. :)



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Progresso » di apr 11, 2023 15:15

@ajax
Van de Zwitserse overheidssite:
Coronavirus: Vaccination
In principle, no COVID-19 vaccination is recommended for spring/summer 2023. People at especially high risk can receive a vaccination following an individual consultation with their doctor.
https://www.bag.admin.ch/bag/en/home/kr ... mpfen.html

In Zwitserland heb je het systeem van huisartsen waar je een persoonlijke relatie mee hebt en in de meeste gevallen kent de arts je familie, weet wat voor werk je doet en kent je medische voorgeschiedenis.

Een arts houdt zich zeer streng aan de artsen eed en zal nooit informatie met derden of de overheid delen.

Ik heb het voor de zekerheid nog even nagezocht, maar in Zwitserland is ALTIJD de fabrikant van de vaccins verantwoordelijk en aansprakelijk geweest voor mogelijke zware vaccinatie schade. In bijlage 4 van deze door de rijksoverheid (Bund) gepubliceerde vaccinatiestrategie staat het nog een keer expliciet.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Progresso » wo apr 12, 2023 15:37

Brazilië stopt met de productie en het toedienen van het AstraZenica vaccin.

Het was toch zo veilig?

https://noticias.uol.com.br/ultimas-not ... copiaecola

En waarom dan:
O motivo da decisão é o risco aumentado de trombose, principalmente em mulheres....



Plaats reactie