Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Felix » ma feb 27, 2023 18:57

Mocht het inderdaad zo zijn dat het virus ergens uit een Chinees laboratorium is ontsnapt dan rijst natuurlijk ook de vraag wat het daar deed, of het tot zijn vorm werd gefabriceerd of dat het een natuurlijke vorm betrof en wat men er mee wilde.

Het lijkt er niet op dat de Chinezen indien zij aan de wieg van dit virus staan meer verstand van- of inzicht in- het virus hebben dan de rest van de wereld, want hun vaccins zijn niet de effectiefste en het aantal dodelijke slachtoffers is er enorm.

Dat trump en ook anderen het een Chinees virus noemde was meer politiek geïnspireerd dan wat anders, want het deed verder niets aan het feit af dat er een virus rondwaarde en er een pandemie heerste en dáár moest een oplossing voor gevonden worden.



Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 787
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Ajax » ma feb 27, 2023 19:44

Felix schreef:
ma feb 27, 2023 16:43
Ondanks de waarschuwingen van "verpleger" Campbell aan wie ik een dikke middelvinger doe toekomen, ben ik zojuist mijn bivalente vaccin tegen Covid19 gaan halen.
De hoeveelste was dat? En was het een mRNA vaccin of een "ouderwets" vaccin zoals vroeger tegen de bof of mazelen? :) Ben met je eens dat het logisch is dat bedrijven winst willen maken. Maar dan zou je ook met een korreltje zout moeten nemen als ze met een wonder vaccin komen waarmee we ons wel even uit de pandemie zouden "prikken" (in de andere betekenis dan doorgaans op dit forum).

En daar gaan we weer: 1. Is het virus een zoönose, ontstaan op een Chinese dierenmarkt? Of 2. Is het ontsnapt uit het Wuhan Lab waar ze bezig waren met gain-of-function? Dat laatste is onderzoek om een virus zodanig te modificeren dat het ingezet kan worden als wapen.

Antwoord is duidelijk. Behoor je tot de Gutmenschen, dan is het 1. Ben je wappie, dan is het 2. Er zit niets tussen.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door quasimodo » ma feb 27, 2023 20:03




Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Felix » ma feb 27, 2023 21:06

Maar dan zou je ook met een korreltje zout moeten nemen als ze met een wonder vaccin komen waarmee we ons wel even uit de pandemie zouden "prikken"

Er waren enkele jaren terug al voorstudies over dit soort virus gemaakt dus bestond er al een basis, bovendien beschikt men tegenwoordig over steeds moderner apperatuur die dit soort processen makkelijke maken. En inderdaad men heeft de pandemie weten te beteugelen maar dat wil niet zeggen dat het virus verslagen is, net zoals het influenzavirus nooit verslagen maar wel beteugeld is.

Het is trouwens ook wetenschappelijk bewezen dat de vaccins werken, zowel die van het type coronavac als die van pfizer.

Het OMT adviseert daarom dit voorjaar geen grootschalige prikronde te organiseren.

Vorige week nog sprak Omroep Gelderland over het Radboudziekenhuis te Nijmegen waar het aantal coronapatiënten zodanig was toegenomen dat niet meteen noodzakelijke ingrepen moesten worden uitgesteld.

In mijn familie in NL heeft afgelopen (Nederlandse) zomer vrijwel iedereen met covid te maken gehad en het bleek ondanks dat ze er niet aan stierven toch een bijzonder onaangename ervaring. Persoonlijk heb ik alle beschikbare vaccins genomen en heb nergens last van gehad.

Het OMT adviseert daarom dit voorjaar geen grootschalige prikronde te organiseren.

Ik ben absoluut niet onder de indruk van de Nederlandse gezondheidskunde, in tegendeel! Ik zou niet graag door een Nedelandse arts behandeld worden.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door quasimodo » ma feb 27, 2023 22:25

In mijn familie in NL heeft afgelopen (Nederlandse) zomer vrijwel iedereen met covid te maken gehad en het bleek ondanks dat ze er niet aan stierven toch een bijzonder onaangename ervaring. Persoonlijk heb ik alle beschikbare vaccins genomen en heb nergens last van gehad.
Ben ook 3 keer gevaccineerd. En heb minimaal 2 keer corona gehad. Waarvan 1 tussen de vaccinaties door en 1 naderhand.

1e keer vaccinatie een beetje griepachtig en wat hoofdpijn.
2e en 3e vaccinatie een week goed ziek met griepachtige klachten en veel hoofdpijn.
Beide corona besmettingen wat hoofdpijn en minimale griep klachten.

Dus ik heb meer onaangename ervaringen met vaccineren. Maar de kans bestaat dat ik dankzij de vaccinatie weinig klachten heb ondervonden van het virus zelf. Maar wie zal het zeggen?

Er zijn maar een beperkt aantal mensen die erge bijwerkingen krijgen van het virus. En de consensus is dat dit aantal sterk daalt met vaccineren. En de mensen die erge bijwerkingen krijgen van de vaccinatie is nog minder. Op basis van die redenering heb ik besloten het vaccin te nemen. Waarom het risico lopen als je nog geen ervaring hebt met het virus. Bovendien kon Je anders niet reizen naar mijn bestemmingen.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Progresso » ma feb 27, 2023 22:44

quasimodo schreef:
ma feb 27, 2023 22:25
En de mensen die erge bijwerkingen krijgen van de vaccinatie is nog minder.
Peer reviewed wetenschappelijk artikel zegt gewoon 1 op de 800 heeft ernstige bijwerkingen. Dat zijn extreem hoge percentages.

Het gaat dan niet om een beetje pijn in je arm of een blauwe plek.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Progresso » ma feb 27, 2023 22:50

Felix schreef:
ma feb 27, 2023 16:43
Ondanks de waarschuwingen van verpleger campbell aan wie ik een dikke middelvinger doe toekomen, ben ik zojuist mijn bivalente vaccin tegen Covid19 gaan halen.
Ik ben blij voor jou dat je die keuze om je laten vaccineren kan en mag maken.

Helaas is dat niet de realiteit voor de ongeveer 30 miljoen mensen die financieel volledig afhankelijk zijn van de Bolsa Familiá en hun lichamelijke integriteit, een universeel mensenrecht wel te verstaan, in ruil voor wat geld van de overheid.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door quasimodo » ma feb 27, 2023 23:16

Peer reviewed wetenschappelijk artikel zegt gewoon 1 op de 800 heeft ernstige bijwerkingen. Dat zijn extreem hoge percentages.

Het gaat dan niet om een beetje pijn in je arm of een blauwe plek.
Mijn bijwerkingen waren waarschijnlijk ook gekwalificeerd als ernstige bijwerkingen. Maar als dat de eventuele dood voorkomt neem ik dat voor lief.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Progresso » ma feb 27, 2023 23:26

quasimodo schreef:
ma feb 27, 2023 23:16
Maar als dat de eventuele dood voorkomt neem ik dat voor lief.
Laten we inderdaad maar hopen dat de extreme oversterftes wereldwijd niet te wijten waren aan bepaalde Covid-vaccinaties.

Het is alleen zo jammer dat nagenoeg alle overheden zo enorm moeilijk doen om openheid van zaken te geven zodat er onafhankelijk wetenschappelijk onderzoek kan plaatsvinden.

Waarom zou dat zijn?



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Felix » ma feb 27, 2023 23:37

Helaas is dat niet de realiteit voor de ongeveer 30 miljoen mensen die financieel volledig afhankelijk zijn van de Bolsa Familiá en hun lichamelijke integriteit, een universeel mensenrecht wel te verstaan, in ruil voor wat geld van de overheid.

Gelukkig zorgt Brazilië met zijn vaccinatieprogramma's uitstekend voor zijn burgers!



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door borsjea » ma feb 27, 2023 23:41

Progresso schreef:
ma feb 27, 2023 22:44
Peer reviewed wetenschappelijk artikel zegt gewoon 1 op de 800 heeft ernstige bijwerkingen. Dat zijn extreem hoge percentages.

Het gaat dan niet om een beetje pijn in je arm of een blauwe plek.
Maar weer wel een simpele verhoging of koorts.
Hoeveel van die 1 op de 800 moest worden opgenomen?
Mischien goed om te herinneren voor dat de vaccins kwamen en 4% vd besmetting leide tot overlijden en er nog steeds een grote groep mensen last hebben van een post corona zouden daar ook toekomstige oversterfte in zitten?
Wat heeft de bijna 2 jaar uitgestelde zorg voor effect op de oversterfte en nu de zorg weer is begonnen zijn de wachtlijsten lang.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Progresso » di feb 28, 2023 00:14

Ja, er is heel veel onderzoek nodig.

De wereld was niet voorbereid. De WHO bleek haar zaakjes niet op orde te hebben en loopt nog steeds aan de leiband van China.

Veel maatregelen bleken pure nonsens. Veel maatregelen hadden juist een tegenovergestelt effect.

Wat de juiste strategie uiteindelijk was moet allemaal nog blijken.

Had Bolsonaro gelijk, met zijn openhouden van de economie en de zwakken in isolatie te plaatsen in de toch al leegstaande hotels en pousadas?

Hadden de Nieuw-Zeelandiers gelijk door hun land op slot te doen?

Hadden de gouverneurs gelijk met hun mondkapjes, qr-code voor restaurants en volledige lockdowns van dorpen en steden?

Had Rutte en Co gelijk met hun groepsimmuniteit wat dan weer geen groepsimmuniteit mocht heten.

We weten het niet.

Voorlopig heb ik 2 keer zwaar corona gehad en ben drie keer gevaccineerd. Ik vind het prima zo. Zolang er geen duidelijkheid is over die extreme hoeveelheid ernstige bijwerkingen en onverklaarbare oversterfte komt er geen covid-vaccin mijn lijf meer in.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door quasimodo » di feb 28, 2023 02:50

Laten we inderdaad maar hopen dat de extreme oversterftes wereldwijd niet te wijten waren aan bepaalde Covid-vaccinaties.
Bij ons in het dorp gingen er 13 dood op een populatie van 6000 in een goede week. En daarna een paar maanden met veel ziekehuisopnames en af en toe een dode. En daarna niets meer. Ik vermoed dat zowat het hele dorp besmet is geweest. Toen de vaccinaties kwamen waren er niet meer doden als normaal. Maar je kan dan natuurlijk ook concluderen dat de zwakke al waren afgevallen.

Maar hier waren geen mensen die zich niet wilde vaccineren. Terwijl er op mijn werk 30km verderop weer veel waren. Zo zal iedereen wel zijn eigen mening hebben wat het beste is afhankelijk van zijn eigenervaringen. En achteraf is het altijd makkelijk om te zeggen wat gedaan had moeten worden.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Felix » di feb 28, 2023 03:03

Maar hier waren geen mensen die zich niet wilde vaccineren.

Hier werd zelfs een gezondheidspost overvallen en werden de vaccins geroofd. Ook waren er verpleegsters die fake inspuitingen gaven en het echte materiaal dan doorverkochten. Het vaccin was een gewild artikel.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Progresso » di feb 28, 2023 04:00

quasimodo schreef:
di feb 28, 2023 02:50
Maar hier waren geen mensen die zich niet wilde vaccineren. Terwijl er op mijn werk 30km verderop weer veel waren. Zo zal iedereen wel zijn eigen mening hebben wat het beste is afhankelijk van zijn eigenervaringen. En achteraf is het altijd makkelijk om te zeggen wat gedaan had moeten worden.
Daarom is het ook gewoon goed te kijken naar peer reviewed wetenschappelijk onderzoek.

Helaas is tijdens deze crisis gebleken dat we wel heel voorzichtig meten zijn met wat wetenschappers ons voorspiegelen.

Faucci is daar toch wel een zeer treurig voorbeeld van. Hoog gerespecteerd, gestikt in zijn eigen leugens en de complotdenkers volledig in de kaart gespeeld nu blijkt dat de oorsprong van het virus zeer hoogstwaarschijnlijk handgemaakt is en uit het lab uit Wuhan is ontsnapt.

Die complotdenkers, verwijderd van Twitter, Facebook en Youtube voor het verkondigen van juist die mogelijkheid blijken dus wederom gelijk te hebben.

Ook de links-liberale mainstream media treft hier blaam. Ik heb nog geen enkele correctie gezien.

Tja, en dan kijkt men vreemd op dat hordes mensen geen vertrouwen meer hebben in de pers en de wetenschap.

Veel werk op dit gebied te doen.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door quasimodo » di feb 28, 2023 13:42

Veel wetenschappers hebben sowieso een imago probleem. Ze zijn bijna allemaal op 1 of andere manier financieel verbonden met bedrijven in hun vakgebied.

Maar hetzelfde geld voor de aanjagers bij de complottheorieën. Ook die verdienen hun geld met hun radicale ideeën.

En het heeft dan ook weinig zin om wetenschappelijk onderzoek te doen om deze meningen weer dezelfde kant op te krijgen. Het zal toch niet gelooft worden. Bovendien weet men waar een groot gedeelte van de oversterftes vandaan komen en is dit niet meer in te halen.

En bovendien heeft het OMT in Nederland besloten om geen grote groepen mensen meer te gaan vaccineren. Niet voor dezelfde redenatie waarom jij er geen meer wil maar het resultaat is hetzelfde. Het heeft niet veel nut meer en dan is elke bijwerking er 1 teveel. En ik denk dat veel landen de komende tijd dit advies gaan geven.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Felix » di feb 28, 2023 14:19

Ze zijn bijna allemaal op 1 of andere manier financieel verbonden met bedrijven in hun vakgebied.

Universiteiten hebben veel minder geld voor onderzoek dan bedrijven.

Maar dan nog, wetenschap dient zaken te bewijzen en dat kan dan weer wel gecontroleerd worden.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Progresso » di feb 28, 2023 14:21

quasimodo schreef:
di feb 28, 2023 13:42
En het heeft dan ook weinig zin om wetenschappelijk onderzoek te doen om deze meningen weer dezelfde kant op te krijgen. Het zal toch niet gelooft worden. Bovendien weet men waar een groot gedeelte van de oversterftes vandaan komen en is dit niet meer in te halen.
Ja, dat is geen gemakkelijke weg meer. Je ziet het bij de reacties over John Campbell, een fervent voorstander van evident-based medicine (geneeskunde op basis van bewijs). Zelfs als er peer-reviewed wetenschappelijke publicaties zijn die sommige zaken rondom de pandemie in een ander daglicht stellen, hebben sommigen er moeite mee om zulk wetenschappelijk bewijs te accepteren.



Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 787
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Ajax » di feb 28, 2023 17:55

Progresso schreef:
di feb 28, 2023 04:00
Helaas is tijdens deze crisis gebleken dat we wel heel voorzichtig moeten zijn met wat wetenschappers ons voorspiegelen.
Misschien is het nog wel "erger" dan dat. Misschien is het een misvatting dat we met "wetenschap" alles op kunnen lossen. Volgens mij is het een denkfout om te denken dat we een virus volledig kunnen beteugelen met maatregelen (lockdown, mondkapjes etc.), zelfs als het virus bekend is en door een menselijke fout uit een gecontroleerde omgeving is ontsnapt.

Maar stel dat je dat niet gelooft, dan kijk je heel raar aan tegen wat er de aflopen jaren is gebeurd. Lijkt een beetje op een slechte rampenfilm.

Interessant is dat er naast wetenschap ook zoiets bestaat als religie, ook juist in BR. Ook/juist de mensen die wetenschap prefereren boven religie zijn er van overtuigd geweest dat er een virus rondging dat de wereldbevolking zou decimeren en dat we hebben beteugeld met lockdowns, mondmaskers en vaccins. En als je dat niet gelooft?



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door borsjea » di feb 28, 2023 23:04

Progresso schreef:
di feb 28, 2023 04:00
Helaas is tijdens deze crisis gebleken dat we wel heel voorzichtig moeten zijn met wat wetenschappers ons voorspiegelen.
Ik zou graag het woord wetenschappers vervangen door Braziliaanse president.
Meerdere mensen verloren, in het ziekenhuis zien belanden of andere deden belanden die dom.genoeg meer vertrouwen hadden in de president dan de wetenschappers. Zelfs een aantal zorgverzekeraars jaagde met de ideeën vd president bewust de dood in.



Plaats reactie