Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4951
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door quasimodo » wo dec 21, 2022 22:54

Als ik oud en zwak zou zijn dan zou ik niet twijfelen om nog maar een booster te halen. Dat risico weegt wel op tegen de zeldzame bijwerkingen van plotselinge hartstilstanden. Niet behorend tot de groep zwak en oud zie ik echter voorlopig af van verdere boosters. Ik wacht eerst maar eens wat onderzoeken af met betrekking tot de extreme oversterfte.
Ik denk dat het voor de meeste landen tegenwoordig geld dat de mensen een zelf een weloverwogen keuze kunnen maken met de beschikbare nieuwsvoorziening hierover. Je ziet langzaam de pro en contra propaganda verdwijnen en het gaat weer langzaam over tot objectieve informatie voorziening. En de reis beperkingen worden ook steeds zeldzamer.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door borsjea » wo dec 21, 2022 23:28

Opvallen het nieuws vd afgelopen dagen over Covid19 in china. Nu de zware controles waarbij vaak bij het aantreffen van meerdere besmettingen complete wijken in Lockdown gingen zij opgeheven zie men weer een enorme toenamen aan ziekenhuis opnames. China is een land met een uiterst lage vaccinatie graad.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door borsjea » wo dec 21, 2022 23:35

quasimodo schreef:
wo dec 21, 2022 22:54
Ik denk dat het voor de meeste landen tegenwoordig geld dat de mensen een zelf een weloverwogen keuze kunnen maken met de beschikbare nieuwsvoorziening hierover. Je ziet langzaam de pro en contra propaganda verdwijnen en het gaat weer langzaam over tot objectieve informatie voorziening. En de reis beperkingen worden ook steeds zeldzamer.
Voorlopig is Covid de wereld niet uit maar zolang het aantal gevallen de gezondheidszorg niet meer exstreem belasten hoef je ook geen extra beperkingen op te leggen. Het opnieuw in bepaalde gevallen moeten dragen van een masker is wat mijn betreft niet een beperking.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4634
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Felix » do dec 22, 2022 00:17

In China lijkt de vaccinatiegraad vooral onder ouderen behoorlijk laag. Bovendien is het daar gebruikte vaccin Sinovac minder effectief dan het vaccin van Pfizer en andere vaccins van de pfizerachtige lijn. Hier in Brazilië werd Sinovac als Coronavac geproduceerd door het Instituto Butantan uit São Paulo.

Butantan produceert traditioneel vaccins, o.a. tegen griep. Als leek lijkt mij dat een deel van de bezwaren van antivaxers (tegen RNA vaccins) weg zouden kunnen vallen omdat Butantan ook voor zijn coronavaccins fabricatiemethodes gebruikt die op het griepvaccin zijn gebaseerd.

Alhoewel minder effectief gingen in de regio waar Coronavac werd gebruikt het aantal ziekenhuisopnames en dodelijke slachtoffers zeer scherp omlaag. In principe geeft Coronavac ook een bredere bescherming waar andere vaccins heel specifiek zijn.

Butantan kan momenteel ook voor de nieuwe Covidvarianten produceren maar heeft nog geen bestellingen ontvangen.

https://noticias.uol.com.br/saude/ultim ... ricoes.htm



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7215
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Progresso » do dec 22, 2022 17:05

Felix schreef:
zo dec 18, 2022 18:25
Dat heb ik nog nergens gezien.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4634
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Felix » do dec 22, 2022 19:27

Ze zegt niet dat men moet stoppen met vaccineren, noch raadt zij vaccinatie af. Ze noemt ook de balance of risks and benefits. Voor de rest noemt ze een hoop veronderstelde side effects (ogenschijnlijk niet dodelijk) maar zonder grondige studie blijft het bij veronderstellingen. En ook dan blijft de balance of risks and benefits belangrijk.

Dat er studies plaats dienen te vinden over de effecten van deze (en alle andere) medicijnen (ook voor effecten op de langere duur) lijkt logisch. Of het nu aan te raden is om niet (meer) te vaccineren is nog maar de vraag.

Je hoort momenteel niet over een eventueel specifiek softenoneffect terwijl er toch al veel babies zijn geboren uit gevaccineerde moeders, soms zelfs gevaccineerd terwijl ze in verwachting waren.

Over de dokter die in de video spreekt:

https://en.wikipedia.org/wiki/Kerryn_Phelps



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7215
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Progresso » do dec 22, 2022 19:58

Van alle genoemde artsen die ik hier opsom is er geen enkele anti-vaxxer (in tegenstelling tot wat jij bij een van de artsen denkt te moeten beweren bij het aanhalen van een Wikipedia artikel).

Allen roepen ze op om even te pauzeren en te onderzoeken wat er precies aan de hand is.

Felix schreef:
do dec 22, 2022 19:27
Je hoort momenteel niet over een eventueel specifiek softenoneffect terwijl er toch al veel babies zijn geboren uit gevaccineerde moeders, soms zelfs gevaccineerd terwijl ze in verwachting waren.
Ik zou je oor maar wat beter te luisteren leggen. Er is een extreme daling van het aantal geboortes waar ook nog geen sluitende verklaring voor is. Die daling was al ingezet voor de pandemie, maar lijkt nu versneld te zijn. Het aantal miskramen lijkt daar (nog) niet de oorzaak van te zijn. Wat er wel aan de hand is? Geen idee.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7215
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Progresso » do dec 22, 2022 20:06

Felix schreef:
do dec 22, 2022 19:27
En ook dan blijft de balance of risks and benefits belangrijk.
Er is NIEMAND die jou tegenhoudt om je te laten vaccineren.

Alleen ik wil niet gedwongen worden door een overheid om mij te laten vaccineren met een vaccin waarvan nu niet duidelijk is hoe onschadelijk het is. Gezien het feit dat regeringen extreem terughoudend zijn om dit tot op de bodem te onderzoeken lijkt het erop dat men veel te verbergen heeft. Prima hoor, maar val mij dan niet meer lastig met die onzin.

Of ik nu wel of niet gevaccineerd ben maakt helemaal niets uit voor jou. Jij kunt zowel door ongevaccineerden als door gevaccineeerden worden besmet. Het is mij 2 maal gebeurd.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7215
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Progresso » do dec 22, 2022 20:16

Dit soort onverwachte resultaten:
The risk of COVID-19 also varied by the number of COVID-19 vaccine doses previously received. The higher the number of vaccines previously received, the higher the risk of contracting COVID-19 (Figure 2).
Bron: https://www.medrxiv.org/content/10.1101 ... 625v1.full



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4634
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Felix » do dec 22, 2022 20:51

Er is NIEMAND die jou tegenhoudt om je te laten vaccineren.

Gewoonlijk niet, maar op dit moment is het wel het Ministerie van Gezondheid dat dat doet. Ook zijn de vaccins niet te koop.

Alleen ik wil niet gedwongen worden door een overheid om mij te laten vaccineren met een vaccin waarvan nu niet duidelijk is hoe onschadelijk het is.

Ik ben er wel voor dat de overheid vaccinatie stimuleert of zelfs soms als voorwaarde stelt, en dat programma's zoals bolsa família vaccinatievoorwaarden stellen, niet alleen betreffende covid maar voor allerlei ziekten zoals polio, kinkhoest. rode hond, bof, difterie, enz. enz.

Gezien het feit dat regeringen extreem terughoudend zijn om dit tot op de bodem te onderzoeken lijkt het erop dat men veel te verbergen heeft. Prima hoor, maar val mij dan niet meer lastig met die onzin.

Ik zie niet dat ze onderzoeken benadelen of bemoeilijken.


Zolang het niet degelijk onderzocht is (en dat is het volgens jou niet) weet je ook niet of het wel of geen onzin is.

Of ik nu wel of niet gevaccineerd ben maakt helemaal niets uit voor jou.

Kan mij inderdaad geen lor schelen, (behalve als je er andere mensen door zou kunnen benadelen).



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7215
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Progresso » do dec 22, 2022 22:45

Felix schreef:
do dec 22, 2022 20:51
Ik ben er wel voor dat de overheid vaccinatie stimuleert of zelfs soms als voorwaarde stelt, en dat programma's zoals bolsa família vaccinatievoorwaarden stellen, niet alleen betreffende covid maar voor allerlei ziekten zoals polio, kinkhoest. rode hond, bof, difterie, enz. enz.
Stimuleren en motiveren is prima. Dwingen via financiële prikkels, wat voor de armsten gewoon dwang is, is natuurlijk volledig uit den boze.

Wat voor volksopstand denk je dat je krijgt in Nederland als je vaccinaties gaat koppelen aan de kinderbijslag of de grippriek aan de AOW.

Maar ja, in dit apenland kan het blijkbaar weer.
Felix schreef:
do dec 22, 2022 20:51
Ik zie niet dat ze onderzoeken benadelen of bemoeilijken.
Je wilt een hoop dingen gewoon niet zien de laatste tijd. Ik zal de komende week wel wat posten.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4634
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Felix » do dec 22, 2022 23:12

Dwingen via financiële prikkels, wat voor de armsten gewoon dwang is, is natuurlijk volledig uit den boze.

Vind ik dus juist niet

Maar ja, in dit apenland kan het blijkbaar weer.

Waarom ben je nog niet verhuisd? Dat beloofde je toch? Dan kun je bij eventuele heimwee nog altijd naar een apenheul.

Felix schreef: ↑do dec 22, 2022 20:51
Ik zie niet dat ze onderzoeken benadelen of bemoeilijken.
Je wilt een hoop dingen gewoon niet zien de laatste tijd. Ik zal de komende week wel wat posten.

Doe geen moeite, ik geloof het toch niet.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7215
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Progresso » vr dec 23, 2022 00:25

Hier nog even 18 universitair opgeleide artsen die simpelweg vragen voor onderzoek. Ik zie geen anti-vaders. Uitsluitend artsen die vanuit hun praktijk zien wat er gebeurt en daarom vragen om ONDERZOEK.




Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7215
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Progresso » vr dec 23, 2022 00:53




Felix
Artikels: 0
Berichten: 4634
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Felix » vr dec 23, 2022 01:48

Niets staat de artsen in de weg om onderzoek te verrichten.

Wat de waarschuwingen van Anvisa betreft die zijn niet nieuw en het risico van miocardite bestaat, alhoewel het zeer zeldzaam blijft en dan is er weer sprake van de "balance of risks and benefits". De vaccins blijven ook met deze kennis toegestaan omdat Anvisa van mening is dat de benefits groter zijn dan de risks. Overigens zijn de gevallen van miocardite, en ook dat werd aangegeven, steeds snel genezen. Ze zijn niet levensbedreigend.

Deze zeer zeldzame bijwerkingen werden overigens alleen waargenomen bij RNA vaccins dus niet met Coronavac enz.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4634
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Felix » vr dec 23, 2022 12:20

Ik bedoel onderstaand artikel niet als argument voor RNA vaccins te gebruiken. Ik kwam het gewoon tegen in de dagelijkse krant en het lijkt me interessant.

Het artikel stelt echter wel dat het RNA vaccin al geruime tijd voor de opkomst van Covid-19 breed bestudeerd werd en toen werd aangepast om tegen covid te kunnen werken.

Interessante você saber que os testes com a V940 no melanoma deram os seus primeiros passos ainda em 2016, três anos antes de a covid-19 aparecer. A vacina de RNA mensageiro, que vinha sendo longamente estudada contra esse câncer de pele e outras doenças, apenas foi adaptada para atacar o coronavírus.
https://www.uol.com.br/vivabem/colunas/ ... lanoma.htm



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4634
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Felix » vr dec 23, 2022 15:20

Deze arts verklaart zich niet tegen de vaccins maar hij pleit wel voor verder onderzoek en goede afwegingen voor het al of niet gebruiken van bepaalde vaccins.




Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7215
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Progresso » vr dec 23, 2022 20:20

Ook een bekende journalist in Australië vindt na de video van top-dokter Phellps de moed om haar vaccinatieschade bekend te maken:



Zou men eindelijk wakker worden nu journalisten die tot voor kort samen met Big Pharma campagne voerden voor al die gedwongen vaccinatieprogramma zelf schade oplopen.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4951
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door quasimodo » za dec 24, 2022 02:01

BNNVARA: Oversterfte schiet omhoog door corona en griep - Joop.
https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/o ... a-en-griep



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7215
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Progresso » za dec 24, 2022 13:07

Grappig (of eigenlijk triest) hoe zo'n Joop kritische denkers die uitsluitend willen dat er gedegen onderzoek komt naar de oorzaak van de tot nu onverklaarbare oversterfte.
Corona-ontkenners en andere wappies wijzen naar de vaccins. Maar dat de toegenomen sterfte het gevolg is van inentingen is volgens deskundigen uitgesloten, schreef de Volkskrant eerder deze week:
Het zijn artsen, cardiologen, virologen, ontdekkers van het mRNA die deze oproep doen.

De meest prominente onder hen geven voor een miljoenen publiek aan dat zij absoluut voorstander zijn van vaccineren, inclusief de arts die in één Wikipedia artikel dat @Felix hier aanhaalde als Anti-Vaxxer werd weggezet.

De Australische journaliste met zware vaccinatieschade die ik hierboven aanhaal is een van de bekendste nieuwsanchors in Australië en heeft als journalist menig programma gepresenteerd waarbij het Big Pharma/overheids narratief werd gepropageerd.

Het is de FDA die enkele maanden geleden, en nu (pas!) ook Anvisa, waarschuwen om alert te zijn op ernstige bijwerkingen van hartziekten.

Niet bepaald Anti-Vaxxer of wapper. Kwalijke zaak dat Joop dit op deze manier meent te moeten opschrijven. De beste manier om je als journalistiek medium te diskwalificeren.



Plaats reactie