Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Felix » di nov 29, 2022 21:48

https://www.washingtonpost.com/politics ... id-deaths/

Being unvaccinated is still a major risk factor for dying from covid-19. But efficacy wanes over time, and an analysis out last week from the Centers for Disease Control and Prevention highlights the need to get regular booster shots to keep one’s risk of death from the coronavirus low, especially for the elderly.

The final message I give you from this podium is that please, for your own safety, for that of your family, get your updated covid-19 shot as soon as you’re eligible,” he said.

Vaccines lose potency against the virus over time and variants arise that are better able to resist the vaccines, so continued boosters are needed to continue to prevent illness and death.

It’s still true that vaccinated groups are at a lower risk of dying from a covid-19 infection than the unvaccinated when the data is adjusted for age.


Let’s take a look at deaths in August, when the highly contagious BA.5 variant reached its peak:

That month, unvaccinated people aged 6 months and older died at about six times the rate of those who had received their primary series of shots.
People with one booster dose were even better protected. Unvaccinated people over the age of 5 had about 8 times the risk of dying from a coronavirus infection than those who received a booster shot.
Among individuals who were eligible to receive additional booster shots, the gap is even more striking. Unvaccinated people 50 and up had 12 times the risk of dying from covid-19 than adults the same age with two or more booster doses.


Enz.!



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Progresso » wo nov 30, 2022 00:24

Toch wel raar dan dat zowel Noorwegen en Denemarken alleen nog maar jongeren onder de 18 jaar vaccineren wanneer een arts dat medisch noodzakelijk vind.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door quasimodo » wo nov 30, 2022 01:05

In Nederland is 94% van de doden nu 65 jaar of ouder en van de rest van de 6% vallen bijna allemaal onder mensen die al een zwakke gezondheid hebben. Het klopt wel dat als je niet gevaccineerd bent je beduidend meer risico loopt om ernstig ziek te worden of te overlijden. Wel veel mensen met long covid. Je ziet overigens dat ook onder niet gevaccineerde steeds meer antistoffen worden aangetroffen. En de consensus is dat deze besmettingen met corona zeker net zo goed werken als vaccinatie of beter. Ik weet niet of de vaccinatie bij kinderen ethisch wel verantwoord is. De bijwerkingen van het vaccin zijn nog niet voldoende onderzocht zeker op lange termijn en ze hebben er nauwelijks baat bij als ze verder gezond zijn. En de jeugd is sowieso al snel genezen bij een besmetting zodat vaccinatie nauwelijks effect heeft op de verspreiding.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Felix » wo nov 30, 2022 02:25

En de jeugd is sowieso al snel genezen bij een besmetting zodat vaccinatie nauwelijks effect heeft op de verspreiding.

Quantas crianças já morreram por Covid?
Desde o início da pandemia, a Covid-19 matou duas crianças menores de 5 anos por dia no Brasil. Ao todo, 599 crianças nessa faixa etária faleceram pela Covid-19 em 2020. Em 2021, quando a letalidade da doença aumentou em toda a população, o número de vítimas infantis saltou para 840.


Kinderen die door inenten gered hadden kunnen worden.

En de consensus is dat deze besmettingen met corona zeker net zo goed werken als vaccinatie of beter.

In Brazilië is dat niet de consensus.




Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Progresso » wo nov 30, 2022 14:32

Er is iets bijzonders aan de hand met de kindersterfte in Brazilië. De kindersterfte is de afgelopen jaren zeer sterk gedaald, maar juist de afgelopen 2 jaar zie je een forse toename van het aantal sterfgevallen toegeschreven worden aan Covid.

Wat het raar maakt is dat 20% van alle Covid-19 doden wereldwijd in de leeftijdscategorie 0-5 jaar in Brazilië vallen. Brazilië heeft ongeveer 2.5% van de wereldbevolking.

Er zijn ongeveer 2.8 miljoen geboortes ieder jaar. Als ik de cijfers van jou neem dan zou doodsoorzaak no1 voor de kindersterfte nu Covid-19 zijn.

Of alle landen ter wereld, behalve Brazilië registreren de doodsoorzaken van hun kindertjes niet goed, of Brazilië zet wel heel ruimhartig het vinkje "Covid-overlijden" aan.

Iets zegt me dat je deze cijfers met een flinke korrel zout moet nemen.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Felix » wo nov 30, 2022 15:37

De kindersterfte is de afgelopen jaren zeer sterk gedaald, maar juist de afgelopen 2 jaar zie je een forse toename van het aantal sterfgevallen toegeschreven worden aan Covid.

Niet toegeschreven maar dóór Covid.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door borsjea » wo nov 30, 2022 17:01

Progresso schreef:
wo nov 30, 2022 14:32
Er is iets bijzonders aan de hand met de kindersterfte in Brazilië. De kindersterfte is de afgelopen jaren zeer sterk gedaald, maar juist de afgelopen 2 jaar zie je een forse toename van het aantal sterfgevallen toegeschreven worden aan Covid.
Ken geen Covid cijfers van voor 2020, zou dat soms komen omdat hier de eerste gevallen pas na maart 2020 bekend werden?
Wat het raar maakt is dat 20% van alle Covid-19 doden wereldwijd in de leeftijdscategorie 0-5 jaar in Brazilië vallen. Brazilië heeft ongeveer 2.5% van de wereldbevolking.
Een groep die in veel landen al veel eerder werdt gevaccineerd dan elders, zelfs na goedkeuring door Anvisa werdt de invoer van het vaccineren van kinderen uitgesteld.
Ook onder alle leeftijdsgroepen scoort Brazilië hoog met het aandeel van doden, en dat terwijl zeker un de beginfase velen door het ontbreken van testen zonder corona aantekening zijn begraven. Heb wel eens schattingen gehoord dat het werkelijke aantal 2,5 keer zo hoog is.
De trage vaccinatie programma simpel omdat er geen bestellingen waren geplaatst zou ruim 400.000 onnodige levens hebben gekost. Hopelijk worden de verantwoordelijke hier ooit nog voor vervolgt
Of alle landen ter wereld, behalve Brazilië registreren de doodsoorzaken van hun kindertjes niet goed, of Brazilië zet wel heel ruimhartig het vinkje "Covid-overlijden" aan.

Iets zegt me dat je deze cijfers met een flinke korrel zout moet nemen.
Of de meeste landen hebben al eerder het vaccinatie programma opgestart. Verder zullen leefomstandigheden zoals aantal personen in de zelfde ruimte, kleinere klassen etc.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door borsjea » wo nov 30, 2022 17:37

De afgelopen paar weken een aantal meldingen in onze kennissenkring van Covid. Opvallend is dat voor alle gevallen geldt dat deze mensen al eerder besmet zijn geweest.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door quasimodo » wo nov 30, 2022 18:32

en groep die in veel landen al veel eerder werdt gevaccineerd dan elders, zelfs na goedkeuring door Anvisa werdt de invoer van het vaccineren van kinderen uitgesteld.
Ook onder alle leeftijdsgroepen scoort Brazilië hoog met het aandeel van doden
In Europa wordt alleen in uitzonderlijke gevallen iemand onder de 12 jaar gevaccineerd en dan nog pas recent en dus nog niet geregistreerd in de cijfers. En er zullen best kinderen overlijden die ook covid hebben maar dit wordt niet gereistreerd als doodsoorzaak omdat deze kinderen al een hele slechte gezondheid hebben waar ze hoogstwaarschijnlijk ook zonder die besmetting aan overlijden. En de thuissituatie is inderdaad van invloed. Ook hier zie je veel besmettingen in huizen voor bijvoorbeeld gehandicapten. Die hebben over het algemeen meer risico contacten.
De afgelopen paar weken een aantal meldingen in onze kennissenkring van Covid. Opvallend is dat voor alle gevallen geldt dat deze mensen al eerder besmet zijn geweest.
Wat is daar opvallend aan? Mensen die al eerder besmet zijn onderhouden waarschijnlijk contacten met andere mensen. Ik ben al 3 keer gevaccineerd en nog 2x besmet geweest met covid. 1x na de 2e vaccinatie en 1x na de 3e en elke keer ruim voordat ik in aanmerking kwam voor een nieuwe booster.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Progresso » wo nov 30, 2022 18:55

Felix schreef:
wo nov 30, 2022 15:37
De kindersterfte is de afgelopen jaren zeer sterk gedaald, maar juist de afgelopen 2 jaar zie je een forse toename van het aantal sterfgevallen toegeschreven worden aan Covid.

Niet toegeschreven maar dóór Covid.
Je loopt toch niet bewust fake nieuws te verspreiden op dit onbeduidende forumpje dat door bijna niemand wordt gelezen.

Want als dat zo is zal in de toekomst de sheriff Xandrão ingrijpen, je account blokkeren en je een boete opleggen van RS 22 miljoen.

Want het artikel waar je aan refereert, en wat de hele wereld weer napraat zonder het goed te lezen zegt toch echt het volgende:
Quer dizer, embora nem todas essas crianças tenham morrido de Covid-19, todas morreram com Covid-19”, esclarece o pesquisador.
Ofwel, niet alle kindertjes die sterven met de diagnose sterven door Covid-19 maar mét Covid-19.

Hoeveel er sterven door de bijwerking "zeer hoge koorts" van bijvoorbeeld het Pfizer vaccin kunnen we echter nergens terug vinden. Toch treedt deze bijwerking bij 1% op, en dan hebben het over zware koorts van 39 graden plus, levensbedreigend voor zuigelingen en peuters.

Hier nog even de BRON van het artikel waar jezelf aan refereerde en bewust onjuist of zeer selectief uit citeert.

https://portal.fiocruz.br/noticia/covid ... o%20Brasil.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Felix » wo nov 30, 2022 19:41

Je loopt toch niet bewust fake nieuws te verspreiden op dit onbeduidende forumpje dat door bijna niemand wordt gelezen.

Nee, juist niet, ik vind het belangrijk dat er af en toe tegengas wordt gegeven.

Iets zegt me dat je deze cijfers met een flinke korrel zout moet nemen.

Ik denk dat voortdurend over jou zelf.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Progresso » wo nov 30, 2022 20:38

Felix schreef:
wo nov 30, 2022 19:41
Nee, juist niet, ik vind het belangrijk dat er af en toe tegengas wordt gegeven.
Maar het is wel fake news. Er overlijden niet zoveel kindertjes dóór Covid-19, maar wel met Covid-19.

Door fake nieuws als argument te gebruiken krijg je juist al die scepsis en wantrouwen.
Felix schreef:
wo nov 30, 2022 19:41
Ik denk dat voortdurend over jou zelf.
Dat mag, maar als ik cijfers gebruik dan komen die altijd uit verifieerbare bronnen, meestal brondocumenten. Af en toe heb ik geen zin om het helemaal uit te zoeken en zet er dan altijd bij dat het "ongeveer" is of "inde orde van grootte".

Ik geloof niet dat je mij ooit betrapt hebt op foute cijfers uit onbetrouwbare bronnen.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Felix » wo nov 30, 2022 20:53

Dat mag, maar als ik cijfers gebruik dan komen die altijd uit verifieerbare bronnen, meestal brondocumenten. Af en toe heb ik geen zin om het helemaal uit te zoeken en zet er dan altijd bij dat het "ongeveer" is of "inde orde van grootte".

Niet altijd, je gebruikt soms twijfelachtige bronnen. En soms gebruik je een artikel, zoals dat in het begin van dit topic (jij stond in een ander topic waarin het voorkwam geen reacties meer toe) en komt dan met halve waarheden die hetzelfde artikel ontkracht. Soms kom je met argumenten uit bronnen die, als men die dan in een antwoord noemt weer door jou tegengesproken worden.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Progresso » wo nov 30, 2022 22:49

Dan moet je maar eens heel specifiek worden.

Zover ik weet zijn er geen draadjes op het forum die zijn afgesloten voor reacties en al zeker niet omdat de reacties tegen mij pleiten. Ik kan wel wat hebben. Volgens mij is dat alleen gebeurd in topics waar leden opeens hun inhoud begonnen te wissen. Dat is hun goed recht overigens, maar dan is de discussie niet meer te volgen. Ik meen dat ik dat jaren geleden eens heb gedaan toen iemand zijn nazi-bijdragen weg ging halen.

Ik haal misschien weleens wat van websites waar je best wel wat vraagtekens bij mag zetten, maar dan zorg ik altijd dat de bronnen geverifieerd zijn. Don't shoot the Messenger roep ik dan maar altijd.

Bij de Covid-19 discussies zien we juist dat de overheid, de producenten van de vaccins, de WHO, het RIVM en politici keer op keer de plank misslaan.

Het virus zou never nooit uit een lab komen, gevaccineerd en kunnen anderen niet besmetten, met 3 vaccinaties zou je je hele leven beschermd zijn, oversterfte wordt niet gedegen onderzocht, overheid gebruikt wetenschappelijke data voor politiek gewin, de wetenschappers trekken hun studies niet terug nadat tegenbewijs is geleverd etc.

En verder, ik ben verre van perfect. Als ik er naast zit dan hoor je dat van mij of zal ik de fout toegeven. Geen enkel probleem.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door quasimodo » wo nov 30, 2022 23:34

Zover ik weet zijn er geen draadjes op het forum die zijn afgesloten voor reacties en al zeker niet omdat de reacties tegen mij pleiten
Het eerste topic in verkiezingen 2022. Misschien per ongeluk gebeurd?



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Progresso » do dec 01, 2022 00:35

quasimodo schreef:
wo nov 30, 2022 23:34
Misschien per ongeluk gebeurd?
Daar heb ik waarschijnlijk met mijn dikke duim per ongeluk een vakje onbedoeld aangekruist.

Ik moest zelfs even uitzoeken waar die functie zat.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Felix » do dec 01, 2022 14:19

Ofwel, niet alle kindertjes die sterven met de diagnose sterven door Covid-19 maar mét Covid-19.

Covid was in die gevallen net de duw waardoor ze stierven en dat was door vaccinatie te voorkomen geweest.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Progresso » do dec 01, 2022 14:29

Felix schreef:
do dec 01, 2022 14:19
Covid was in die gevallen net de duw waardoor ze stierven en dat was door vaccinatie te voorkomen geweest.
Dat blijkt werkelijk nergens uit de informatie die openbaar beschikbaar is. Dat is jouw leken interpretatie.

Als voorbeeldje:
Ook kinderen die geëlektrocuteerd werden en de week ervoor met een zeer slechte test (veel vals-positieven) positief getest zijn vallen in deze categorie.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Felix » do dec 01, 2022 14:46

Dat blijkt werkelijk nergens uit de informatie die openbaar beschikbaar is. Dat is jouw leken interpretatie.

Het staat (ook) in het door jou geposte artikel:


A análise dos dois primeiros anos da pandemia no Brasil mostra que crianças de 29 dias a 1 ano de vida são as mais vulneráveis. “Bebês nessa faixa etária respondem por quase metade dos óbitos registrados entre crianças menores de 5 anos. É preciso celeridade para levar a proteção das vacinas a bebês e crianças, especialmente de 6 meses a 3 anos. A cada dia que passamos sem vacina contra Covid-19 para menores de 5 anos, o Brasil perde duas crianças”, aponta Patricia.



Plaats reactie