Alle Tv Boxen worden remote uitgezet

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Alle Tv Boxen worden remote uitgezet

Bericht door Progresso » vr feb 10, 2023 20:06

Blijkbaar zijn er van die IP TV kastjes in omloop waar je honderden TV zenders kan bekijken zonder er één cent voor te betalen.

Die worden nu allemaal remote uitgezet.

Volgens mij hadden we hier op het forum daar ook wat onderwerpen over.

Dus als je beeldbuis morgen op zwart gaat dan weet je hoe komt.

https://diariodonordeste.verdesmares.co ... -1.3334088



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Alle Tv Boxen worden remote uitgezet

Bericht door quasimodo » za feb 11, 2023 13:54

Lijkt me sterk. Zolang je een internetverbinding hebt kun je verbinding maken met iptv servers en die staan over de hele wereld. Hier gooien ze er ook wel eens een server of aanbieder eruit en begint de volgende weer.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Alle Tv Boxen worden remote uitgezet

Bericht door borsjea » za feb 11, 2023 14:57

quasimodo schreef:
za feb 11, 2023 13:54
Lijkt me sterk. Zolang je een internetverbinding hebt kun je verbinding maken met iptv servers en die staan over de hele wereld. Hier gooien ze er ook wel eens een server of aanbieder eruit en begint de volgende weer.
Bij een standaard Android boxje is dat mogelijk. Er waren boxjes die voor een veelvoud vd prijs van een Android of werden verkocht waar iptv al in de aanschaf prijs zat verwerkt, vermoed dat deze nu de dupe zijn. Deze groep mensen zal zich ook vaak niet hebben verdiept hoe je een provider vind en een m3u link configureert.

Door de jaren heen is het vinden van een (nieuwe ) aanbieder wat lastiger geworden doordat men zich vaak richt op de verkoop en niet de streams maar onmiddellijk is het niet.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Alle Tv Boxen worden remote uitgezet

Bericht door quasimodo » zo feb 12, 2023 00:24

Bij een standaard Android boxje is dat mogelijk. Er waren boxjes die voor een veelvoud vd prijs van een Android of werden verkocht waar iptv al in de aanschaf prijs zat verwerkt,
Werkt hetzelfde als je de inlog gegevens zelf erop zet. Gewoon via Alibaba een abonnement afsluiten voor ongeveer 25 euro per jaar en de inlog gegevens worden toegestuurd. Is precies hetzelfde als wat de mannetjes in Fortaleza aanbieden voor 80 reaal in de maand. Via app op de tv werkt ook maar daar worden via de meeste tv's de makkelijkste apps geblokkeerd. Op Aliexpress is het steeds moeilijker te vinden omdat hun actief de verkopers er vanaf gooit. Nog niet helemaal succesvol net als met merkartikelen maar wel steeds meer zoeken. Als je duidelijk wil kijken zonder dat hij af en toe buffert is wel een goede mediaplayer aan te raden. Maar dit is een eenmalige aanschaf en ook tegelijk te kopen bij je abonnement dan hoef je ook niets meer te installeren. Allemaal niet zo ingewikkeld meer tegenwoordig.



Gebruikersavatar
Ivan Bahia
Artikels: 0
Berichten: 189
Lid geworden op: za jul 21, 2018 16:19
Locatie: Salvador / Bahia
Contacteer:

Re: Alle Tv Boxen worden remote uitgezet

Bericht door Ivan Bahia » zo feb 12, 2023 14:42

De technologie loopt echter steeds voorop op dit soort "blokkeer-toestanden" en de techneuten vinden steeds nieuwe achterpoortjes.
Echter als consument mag je dan opnieuw investeren in een ander boxje, appje, etc ...
Ik heb persoonlijk nooit dit soort 'technologie" vertrouwd en beschouwde het als een bodemloze put waarin je steeds opnieuw geld blijft steken in iets dat eventjes werkt ...
Dan nog, wat is het nut eigenlijk om honderden kanalen ter beschikking te hebben ? Hebben jullie dan honderden schermen en honderden ogen om naar die schermen te kijken ?
Het is een stuk eenvoudiger om de serie/film van je keuze gewoon via torrent binnen te halen (zeker nu met de snelheden van de huidige glasvezeltechnologie) en rustig te bekijken wanneer je zin hebt ;-)


Je leeft maar één keer, maak er het beste van en ... geniet :D
Je kan ons steeds bereiken voor Bahia-informatie via onze site https://ivan-salvador-bahia-guide.com.br/

Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Alle Tv Boxen worden remote uitgezet

Bericht door Progresso » zo feb 12, 2023 17:53

Ivan Bahia schreef:
zo feb 12, 2023 14:42
Hebben jullie dan honderden schermen en honderden ogen om naar die schermen te kijken ?
Het is een stuk eenvoudiger om de serie/film van je keuze gewoon via torrent binnen te halen (zeker nu met de snelheden van de huidige glasvezeltechnologie) en rustig te bekijken wanneer je zin hebt
De president is het volledig met je eens. Gewoon lak aan de rechten van anderen.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/4424634.stm



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Alle Tv Boxen worden remote uitgezet

Bericht door borsjea » zo feb 12, 2023 18:40

Ivan Bahia schreef:
zo feb 12, 2023 14:42
De technologie loopt echter steeds voorop op dit soort "blokkeer-toestanden" en de techneuten vinden steeds nieuwe achterpoortjes.
Echter als consument mag je dan opnieuw investeren in een ander boxje, appje, etc ...
Ik heb persoonlijk nooit dit soort 'technologie" vertrouwd en beschouwde het als een bodemloze put waarin je steeds opnieuw geld blijft steken in iets dat eventjes werkt ...
Dan nog, wat is het nut eigenlijk om honderden kanalen ter beschikking te hebben ? Hebben jullie dan honderden schermen en honderden ogen om naar die schermen te kijken ?
Het is een stuk eenvoudiger om de serie/film van je keuze gewoon via torrent binnen te halen (zeker nu met de snelheden van de huidige glasvezeltechnologie) en rustig te bekijken wanneer je zin hebt ;-)
Geen honderden ogen, wel zou ik graag zien dat er het liefst legaal wordt geregeld dat je buitenlandse content kan bekijken. Ik heb de indruk dat de organisaties die de rechten beheren nog in het tijdperk van het bioscoop journaal leven. Kabeltv heb ik al jaren niet meer, bij de IPTV pakket bouw ik altijd een eigen m3u op waar slechts een heel klein pakket in zit en dan nog blijft het kijken wat NL zenders beperkt tot een handje vol.
Wat Braziliaanse tv betreft ik woon in het hoogste gedeelte van Curitiba met zicht op de masten vd meeste aanbieders. Een goedkoop sprietje met een kostprijs van ongeveer 25 real pak ik alle open zenders schat zin 35 stuks en ook daar kijk ik maar naar een handje vol.
YouTube en Netflix bieden mij meer, bij MercadoLivre heb ik level 6 en daardoor gratis toegang tot Disney en Star+ maar beiden kijk ik zelden.
Ik heb in het verleden gebruik gemaakt van torrent en een tweetal apps waar ik de naam van ben vergeten. Downloaden en dan op zoek naar een geschikte ondertitel niet zelden een slechte kwaliteit of zelfs een corrupt bestand. Geen glas internet in die tijd dus beperkte download snelheid.
Als het om waarde voor geld gaat dan is in mijn ogen Netflix nog het beste.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Alle Tv Boxen worden remote uitgezet

Bericht door borsjea » zo feb 12, 2023 18:50

Progresso schreef:
zo feb 12, 2023 17:53
Ivan Bahia schreef:
zo feb 12, 2023 14:42
Hebben jullie dan honderden schermen en honderden ogen om naar die schermen te kijken ?
Het is een stuk eenvoudiger om de serie/film van je keuze gewoon via torrent binnen te halen (zeker nu met de snelheden van de huidige glasvezeltechnologie) en rustig te bekijken wanneer je zin hebt
De president is het volledig met je eens. Gewoon lak aan de rechten van anderen.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/4424634.stm
Zie ik het nu goed, 2005? Zou de president zelf het DVDtje hebben geregeld of de jongens vd FAB.
Tot vele jaren daarna stonden er gewoon kraampjes op de markten en in de winkelstraten die ongehinderd voor een paar real dvd verkochten. Een blanco DVD gekocht in Nederland met rechten er op was duurder. Vraag me af of er in die tijd zelfs wel afdoende wetgeving was of dat rechters er zelfs lak aan hadden.
Ik kan me herinneren dat op het punt gatos en ook.IPTV de kabel en dat tv aanbieders zelf processen hebben verloren omdat de rechter aangaf dat al decodering en herdistributie zo simpel waren het probleem bij de aanbieders lag en men die techniek moest verbeteren.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Alle Tv Boxen worden remote uitgezet

Bericht door borsjea » di mar 07, 2023 16:16

En de Braziliaanse tv kijkers hangen aan de bel bij Anatel

https://capitalist.com.br/usuarios-recl ... s-piratas/



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Alle Tv Boxen worden remote uitgezet

Bericht door quasimodo » do mar 16, 2023 21:24




Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Alle Tv Boxen worden remote uitgezet

Bericht door quasimodo » wo mei 24, 2023 17:19

En in Europa is nu ook een grote server de klos.

https://www.ad.nl/binnenland/fiod-haalt ... ~acc2759f/



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Alle Tv Boxen worden remote uitgezet

Bericht door Progresso » do mei 25, 2023 14:45

Ik kwam nog zo'n kastje tegen op de rommelzolder. Ooit eens gekocht om Formule 1 te kijken.

Eigenlijk zijn het wel leuke en krachtige apparaatjes. Het is een redelijk alternatief voor een RaspberryPi, die momenteel hartstikke duur zijn.

Ik heb er Pi-hole opgezette. Pi-hole functioneert als een zwart gat voor alle advertenties op je WiFi netwerk. Echt een verademing. Als je Pi-hole voor het eerst gebruikt besef je pas hoeveel advertenties per dag op je worden afgevuurd.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Alle Tv Boxen worden remote uitgezet

Bericht door quasimodo » zo jan 14, 2024 18:27

Er gaat weer een strijd gevoerd worden. Terwijl er in de meeste landen nauwelijks capaciteit is bij de politie. En het bij zowel de politiek als de burgers op weinig draagkracht kan rekenen.

Ondertussen wordt de iptv steeds goedkoper en beter met steeds meer gebruikers. En de normale TV steeds duurder met minder kijkers en zenders. Nog afgezien van de steeds groter wordende streamingsbuisness en de groeiende kosten voor de consument.

https://www.spreekbuis.nl/19-van-de-bri ... gdiensten/



Plaats reactie