VS gaat oud President Peru uitleveren. Bolsonaro de volgende?

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

VS gaat oud President Peru uitleveren. Bolsonaro de volgende?

Bericht door quasimodo » wo feb 22, 2023 12:38




Wade
Artikels: 0
Berichten: 1011
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Re: VS gaat oud President Peru uitleveren. Bolsonaro de volgende?

Bericht door Wade » wo feb 22, 2023 13:19

Voor zo ver ik weet loopt er toch geen arrestatiebevel tegen Bolsonaro, noch staat hij in de VS onder huisarrest?
Zo ja, wat zijn dan exact de aanklachten?

De VS kan hem natuurlijk wel uitzetten wegens vervallen visum, maar dan kan hij gewoon elders heen.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: VS gaat oud President Peru uitleveren. Bolsonaro de volgende?

Bericht door borsjea » wo feb 22, 2023 13:41

Het zal een kwestie van tijd worden, er ligt een waslijst aan aanklagen en niet alleen in Brazilië. Bolsonaro is niet voor niets naar het buitenland gevlucht. Geen corrupte PGR of plaatsvervangend PGR die hem kan beschermen, een voet op Braziliaanse bodem zal ongetwijfeld tot aanhouding leiden.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: VS gaat oud President Peru uitleveren. Bolsonaro de volgende?

Bericht door Felix » wo feb 22, 2023 14:34

Moet in zo'n geval Brazilië niet eerst om zijn uitlevering verzoeken? bolsonaro is hier op dit moment niet voor een ernstig delict veroordeeld. M.i. is het voor Brazilië beter dat hij in het buitenland blijft maar hij heeft vorige week gezegd dat hij in maart terug zal keren. Het is wel zo dat hij dikwijls van mening verandert.

Wat betreft het verlopen visum heb ik begrepen dat hij in de VS mag blijven zolang zijn huidige visumaanvraag loopt



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: VS gaat oud President Peru uitleveren. Bolsonaro de volgende?

Bericht door borsjea » wo feb 22, 2023 16:45

Felix schreef:
wo feb 22, 2023 14:34
Wat betreft het verlopen visum heb ik begrepen dat hij in de VS mag blijven zolang zijn huidige visumaanvraag loopt
Er is sprake van een visum Wijzig en dat proces mag je daar gewoon afwachten. Het wijzigingsverzoek is daarom ook op het laatste moment ingediend. Het zou mij ook niets verbazen dat er bij een eventuele afwijzing nog een lange weg van bezwaarprocedures mogelijk is die je ook aldaar kan afwachten. Mag duidelijk zijn dat er al heel lang van tevoren hierover is na gedacht. Hopen dat eventueele processen in Brazilië vertraging op lopen om een snelle veroordeling in 2e instantie te vertragen.



Gebruikersavatar
Ivan Bahia
Artikels: 0
Berichten: 189
Lid geworden op: za jul 21, 2018 16:19
Locatie: Salvador / Bahia
Contacteer:

Re: VS gaat oud President Peru uitleveren. Bolsonaro de volgende?

Bericht door Ivan Bahia » wo feb 22, 2023 16:55

Dit wordt spannend :-)


Je leeft maar één keer, maak er het beste van en ... geniet :D
Je kan ons steeds bereiken voor Bahia-informatie via onze site https://ivan-salvador-bahia-guide.com.br/

borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: VS gaat oud President Peru uitleveren. Bolsonaro de volgende?

Bericht door borsjea » wo feb 22, 2023 17:46

borsjea schreef:
wo feb 22, 2023 16:45
Felix schreef:
wo feb 22, 2023 14:34
Wat betreft het verlopen visum heb ik begrepen dat hij in de VS mag blijven zolang zijn huidige visumaanvraag loopt
Er is sprake van een visum wijziging en dat proces mag je daar gewoon afwachten. Het wijzigingsverzoek is daarom ook op het laatste moment ingediend. Het zou mij ook niets verbazen dat er bij een eventuele afwijzing nog een lange weg van bezwaarprocedures mogelijk is die je ook aldaar kan afwachten. Mag duidelijk zijn dat er al heel lang van tevoren hierover is na gedacht. Hopen dat eventueele processen in Brazilië vertraging op lopen om een snelle veroordeling in 2e instantie te vertragen.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: VS gaat oud President Peru uitleveren. Bolsonaro de volgende?

Bericht door borsjea » zo mar 12, 2023 01:28

Zou het dan toch zo zijn dat Bolsonaro het zelfde staat te wachten?

https://www.brasil247.com/brasil/pf-ava ... m-de-abril



Plaats reactie