Informatieservice Buitenlandse Zaken: Natal

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Informatieservice Buitenlandse Zaken: Natal

Bericht door Progresso » di mar 21, 2023 19:22

Informatieservice Buitenlandse Zaken

Beste Nederlanders in Brazilië,

Momenteel is er in Rio Grande do Norte veel geweld tussen bendes. Voor uw persoonlijke veiligheid is het verstandig om demonstraties en grote groepen mensen te vermijden. Wees extra voorzichtig en houdt uzelf op de hoogte van de actuele veiligheidssituatie via de lokale media. Volg de aanwijzingen op van de lokale autoriteiten.

Nederlandse ambassade in Brazilië
Screenshot from 2023-03-21 14-20-45.png




Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Informatieservice Buitenlandse Zaken: Natal

Bericht door Progresso » di mar 21, 2023 19:59

Ze zijn toch wel een beetje Braziliëvreemd bij BuZa.

Wat het "Voor uw persoonlijke veiligheid is het verstandig om demonstraties en grote groepen mensen te vermijden" nu te maken heeft met het zich wapenen tegen het bendegeweld is mij echt een raadsel.

Die zin lijkt eerder overgenomen uit een heel oud advies ten tijde van de protesten tegen de regering Dilma.

Wat dan weer niet genoemd wordt, maar naar mijn mening veel belangrijker is, lijkt mij de geografische omvang. Het geweld is niet beperkt tot Rio Grande do Nord. De voorsteden van Fortaleza, met name Caucaia en Maracanaú zijn redelijk heftig momenteel.

https://diariodonordeste.verdesmares.co ... -1.3345653



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Informatieservice Buitenlandse Zaken: Natal

Bericht door quasimodo » di mar 21, 2023 21:30

Voor uw persoonlijke veiligheid is het verstandig om demonstraties en grote groepen mensen te vermijden.
Deze waarschuwing staat er bij ons op het werk ook bij elk land bij waar ze veiligheidsrisico's verwachten. Bij landen waar dit tijdelijk is meestal bij protesten tegen de regering met de tijdsduur van de aangekondigde protesten en bij andere landen vaak permanent. Is een standaard waarschuwing.

Overigens staat Brazilië bij ons al jaren met een waarschuwing. Daar mogen zelfs op bedrijfs reizen alleen vluchten gebruikt worden die landen als het licht is en je nog voldoende tijd hebt om voor het donker te arriveren bij je hotel. En moet je locaal informatie aanvragen welke buurten je wel en niet mag bezoeken zonder begeleiding. Dit is allemaal gebaseerd op informatie van de diverse buitenlandse zaken.

Het lijkt me sterk dat dit een nieuw fenomeen is. Waarschijnlijk is er alleen een waarschuwing voor het desbetreffende gebied bijgekomen i.v.m. bende-geweld.

Je ziet overigens dat er in de hele wereld steeds meer van zulke waarschuwingen bijkomen. Ik neem aan dat dit komt dat bedrijven hier steeds meer gebruik van maken en de diverse buza erop aanspreken als ze voor verrassingen komen te staan.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Informatieservice Buitenlandse Zaken: Natal

Bericht door Progresso » di mar 21, 2023 21:50




Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Informatieservice Buitenlandse Zaken: Natal

Bericht door quasimodo » wo apr 19, 2023 23:24

Wederom goede reclame voor eventuele vakantiegangers naar Brazilië.

https://www.ad.nl/show/na-grimmige-situ ... ~ad51372e/



Plaats reactie