Noordoostkust, de strandhemel

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ivan Bahia
Artikels: 0
Berichten: 189
Lid geworden op: za jul 21, 2018 16:19
Locatie: Salvador / Bahia
Contacteer:

Noordoostkust, de strandhemel

Bericht door Ivan Bahia » di mar 28, 2023 23:24

De relaxte Noordoost kust van Brazilië 🇧🇷 is een strandhemel die je steeds opnieuw wilt bezoeken 😎
Rio is een chaos. Tijdens een heet zomerweekend bedekt een dak van paraplu's het hele strand van de stad, vergezeld van duizenden mensen. Wanneer veel buitenlanders aan Brazilië denken, is het Rio de Janeiro dat in gedachten komt. En toch, zo beeldschoon als Ipanema Beach mag zijn, met de beroemde "Twee Gebroeders" berg in de verte, zo mooi als je had gehoopt, het is er verschrikkelijk druk.
Maar Bahia niet.
Ten noorden van Rio de Janeiro staat Bahia bekend om zijn ansichtkaartachtige kustlijn.
Als u nog nooit van Bahia hebt gehoord, dan is dat des te beter, het is heel goed mogelijk dat uw vrienden, uw baas of uw schoonfamilie dat ook niet hebben. De Braziliaanse staat is enorm groot (ergens tussen Californië en Texas), maar mijn affiniteit, zoals die van de meeste bezoekers, gaat uit naar de stranden. Hoewel de sprankelende kust iets korter is dan die van Californië, zou het twee keer zo lang duren om dit deel van Brazilië van noord naar zuid te rijden, grotendeels vanwege de onverharde wegen. Kortom: er is geen snelle manier om Bahia te doen.
In feite, hoe hobbeliger de weg, hoe minder mensen aan het einde ervan, waardoor een ongerept strand overblijft waar u zich de laatste persoon op aarde of de eerste in de hemel voelt.
Je kan het volledige artikel (in zijn originele Engelse versie) terugvinden op de website van de https://www.thrillist.com/travel/nation ... hia-brazil
Een tropische groet uit Salvador da Bahia
@ivanbahiareisgids


Je leeft maar één keer, maak er het beste van en ... geniet :D
Je kan ons steeds bereiken voor Bahia-informatie via onze site https://ivan-salvador-bahia-guide.com.br/

Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Noordoostkust, de strandhemel

Bericht door Progresso » wo mar 29, 2023 00:58

Ik loop bijna dagelijks een stuk van 8 kilometer op het strand. Aan het begin van het de wandeling wat barraca's, een paar honderd meter verder de vissers waarvan er altijd wel een paar net terug zijn gekomen met hun jangadas. Op donderdag of vrijdag neem ik op de terugweg altijd wel een "pargo" of "cavala" mee. Een stikje verder de toeristen uit het zuiden die RS1000 per nacht betalen in een zeer luxe pousada van een goede kennis, een zeer aardige Fransman en dan 3 kilometer niets. Alleen wind, zand en golfslag.

De zon gaat langzaam onder, een plastic zak met verse vis, nog even een kletspraatje en een neutje met de eigenaar van de barraca, terug over het strand met de buggy, mijn vrouw heeft de churrasco al opgestookt, wat buren komen op de lucht af en voor je het weet is het weer woensdag.



Plaats reactie