Visa kosten Brazilië fors omhoog

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Progresso
Berichten: 7496
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Visa kosten Brazilië fors omhoog

Bericht door Progresso »

In het kader vooral de rijken verder te belasten en het toerisme te bevorderen heeft deze regering het lumineuze idee om de kosten van visa voor Amerikanen fors te verhogen.

RS1000 per persoon. Even met je Amerikaanse gezin op bezoek naar Rio kost je dan gewoon RS4000.

Die paar Amerikanen die hier per jaar kwamen zullen nu hun geld elders gaan uitgeven. De cruisemaatschappijen waar Amerikanen boarden zullen de Braziliaanse havens gaan mijden.

Faz o L.

https://www.metropoles.com/negocios/vis ... se-r-1-mil
borsjea
Berichten: 4149
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Visa kosten Brazilië fors omhoog

Bericht door borsjea »

Opnieuw het oog om oog tand om tand beleid.
De VS verhoogd in mei voor Brazilianen de visum kosten van 160 dollar naar 185 dollar met het gevolg dat Brazilië het zelfde doet.

https://exame.com/brasil/valor-do-visto ... a-valores/
borsjea
Berichten: 4149
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Visa kosten Brazilië fors omhoog

Bericht door borsjea »

Zal het de Amerikanen echt pijn doen om 25 dollar meer neer te leggen gezien het gemiddelde bruto maandsalaris van bijna 6000 dollar of 30.000 real?

https://nl.indeed.com/carrieregids/sala ... %20dollar).
Felix
Berichten: 4789
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Visa kosten Brazilië fors omhoog

Bericht door Felix »

In het kader vooral de rijken verder te belasten en het toerisme te bevorderen heeft deze regering het lumineuze idee om de kosten van visa voor Amerikanen fors te verhogen.

Kwestie van reciprociteit, een gebruikelijk iets in de betrekkingen tussen landen.
borsjea
Berichten: 4149
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Visa kosten Brazilië fors omhoog

Bericht door borsjea »

Felix schreef: do apr 13, 2023 12:01 Kwestie van reciprociteit, een gebruikelijk iets in de betrekkingen tussen landen.
Iets wat we ook zien met de 90 ipv 180 dagen regeling voor Europeanen.
Progresso
Berichten: 7496
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Visa kosten Brazilië fors omhoog

Bericht door Progresso »

En Lula is door zijn knietjes gegaan.

De Amerikanen mogen vanaf volgende week vissvrij naar Brazilië reizen.

De burgers van Brazilië kunnen van de diplomatieke zwaargewicht Lula de pest krijgen. Ga maar lekker in de rij staan voor je visa bij de Amerikaanse ambassade.
Felix
Berichten: 4789
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Visa kosten Brazilië fors omhoog

Bericht door Felix »

En Lula is door zijn knietjes gegaan.

De Amerikanen mogen vanaf volgende week vissvrij naar Brazilië reizen.

De burgers van Brazilië kunnen van de diplomatieke zwaargewicht Lula de pest krijgen. Ga maar lekker in de rij staan voor je visa bij de Amerikaanse ambassade.

Kwestie van pragmatisch handelen. De VS zouden ik elk geval toch visa van Braziliaanse burgers blijven eisen en hier in Brazilië heeft het toerisme veel baat bij het niet vereisen van visa aan Amerikanen. De vrijstelling is trouwens opgeschort, niet voor de eerste keer overigens, er is dus officieel niet voor 100% van afgezien.
Gebruikersavatar
quasimodo
Berichten: 5120
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Visa kosten Brazilië fors omhoog

Bericht door quasimodo »

Ik dacht dat jij zo'n voorstander was van minder overheidsbemoeienis? En deze is ook nog beter voor de Braziliaanse economie?
Progresso
Berichten: 7496
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Visa kosten Brazilië fors omhoog

Bericht door Progresso »

Waar heb ik ooit beweerd dat ik het een goed idee vond om extra drempels op te werpen voor toeristen die geld in het laatje brengen?

Uit mijn eerste bericht in dit bericht kon je dat al opmaken dat ik het dom vond.

Maar ja, je weet het weer mooi te draaien.
Gebruikersavatar
quasimodo
Berichten: 5120
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Visa kosten Brazilië fors omhoog

Bericht door quasimodo »

Daarom verbaasde het mij ook dat je commentaar hebt als er voortschrijdend inzicht getoond wordt en het weer ingetrokken wordt.
Progresso
Berichten: 7496
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Visa kosten Brazilië fors omhoog

Bericht door Progresso »

quasimodo schreef: za apr 06, 2024 16:58 Daarom verbaasde het mij ook dat je commentaar hebt als er voortschrijdend inzicht getoond wordt en het weer ingetrokken wordt.
Er is helemaal geen voortschrijdend inzicht. Blijkbaar was de politiek van Bolsonaro toch de juiste.

Als er voortschrijdend inzicht was dan had hij zich niet moeten laten leiden door hebzucht maar door principes. Dan hadden de Afrikaanse landen ook allemaal een vrijstelling gekregen.

Maar ja, die dollars uit het kapitalistische Amerika die wil je natuurlijk wel.
Plaats reactie