Argentinië: Bij de buren is het geld op

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
quasimodo
Artikels: 0

Re: Argentinië: Bij de buren is het geld op

Bericht door quasimodo » wo apr 03, 2024 18:07

Wat Milei zegt is dat hij iets terug gaat veroveren, en dat het deze keer niet bij woorden blijft. En als je militaire superioriteit hebt net als de VS en een economie hebt die de consequenties aankan is dit een afweging. Nu is het of een grote mond hebben wat diplomatiek niet handig is. Of je storten in een avontuur wat wel eens heel vervelende gevolgen kan hebben voor de Argentijnen.

Dus waarschijnlijk is het dezelfde retoriek die al vele Argentijnse leiders hebben gedaan en die hij ook nog benoemd, en is hij de volgende die ze teleursteld. Maar wat is nieuw met populisten. Roepen wat het volk wil horen ook al is het niet haalbaar.

Progresso
Artikels: 54
Contacteer:

Bericht door Progresso » wo apr 03, 2024 18:29

Begin van onderhandelingen zou ik het noemen.

Het is een goede reden om een van de belangrijkste taken van een overheid, ook volgens de meeste libertariërs, van voldoende fondsen te voorzien.

Zoals we in west-Sahara, Westbank en andere betwiste gebieden zien kan zo'n strijd wel even duren.

quasimodo

Bericht door quasimodo » wo apr 03, 2024 18:52

Onderhandelingen met het mes op de keel. Zullen zeker maken dat ze je serieus nemen. Maar zorgt er ook voor dat de andere kant geïrriteerd wordt en als ze over een groter mes beschikken kan het ook zomaar zijn dat ze heel snel zijn afgelopen.

En de Engelsen hebben hun goede wil al eens getoond met een referendum. Wat voor de Argentijnen heel slecht uitpakte. En nu er grote olie winsten in het verschiet liggen zie ik niet in waarom de zeer kleine plaatselijke bevolking er anders over gaat denken. En ik zie ook niet in wat Argentinië het VK kan bieden zodat ze wel geïnteresseerd worden in het veranderen van hun standpunten. Toch de basis van elke onderhandeling dat je of wat te bieden hebt of de tegenstander kunt overtuigen van hun onredelijkheid.

Felix

Bericht door Felix » wo apr 03, 2024 18:57

Begin van onderhandelingen zou ik het noemen.

Er gaat helemaal niet over onderhandeld worden. Ik zie het meer als een poging om de Argentijnen achter zich te scharen, net zoals de militairen toen probeerden.

Progresso
Contacteer:

Bericht door Progresso » wo apr 03, 2024 20:21

Felix schreef:
wo apr 03, 2024 18:57
Er gaat helemaal niet over onderhandeld worden.
Als je de huidige Britse politieke verschuivingen ziet dan zie je dat er een partij is die fors verliest.

De partij die daar nu van profiteert zit vol met lui die hun mond vol hebben over het schandalige kolonistische verleden van het Verenigd Koninkrijk en redelijk duidelijk zijn over de brutale kolonisten in een bezet gebied (hun woorden) elders in wereld.

Als die lui van Labour een beetje consequent in hun redenering zijn dan zullen ze in alle nederigheid de Malvinas de soevereiniteit overdragen aan Argentinië en de eilandengroep leeg opleveren. Wellicht nog met herstelbetalingen.

Progresso
Contacteer:

Bericht door Progresso » wo apr 03, 2024 20:58

Felix schreef:
wo apr 03, 2024 18:57
Er gaat helemaal niet over onderhandeld worden.
Die onderhandelingen zijn in 2014 begonnen toen Argentinië te kennen gaf de luchtmacht te versterken met het jachtvliegtuig Saab Gripen.

Het Verenigd Koninkrijk zei destijds dat ze geen reserveonderdelen voor de Gripen aan Argentinië zou leveren daarbij verwijzend naar de Falklandoorlog van 30 jaar geleden. Dus zo 100% zeker over dat de soevereiniteit van de islas Marvines het Britse Rijk toe behoorde waren ze toen ook al niet.

De keus van Argentinië voor de Gripen was ook niet zo raar. Brazilië heeft er ook voor gekozen en beide landen hielden vaak gezamelijke oefeningen. Dan is het wel zo handig om dezelfde wapensystemen te hebben.

https://en.topwar.ru/61383-britanskie-v ... iteli.html

quasimodo

Bericht door quasimodo » wo apr 03, 2024 22:22

Ik dacht dat ik bij de rijdende rechter naar burenruzies keek. Maar dat zijn beginnende en wat verder gevorderde onderhandelingen.

Progresso
Contacteer:

Bericht door Progresso » di apr 09, 2024 01:29

Milei as donderdag op bezoek bij Elon Musk.

Ik ben heel benieuwd waarmee hij terug komt.

Een Gigafactory voor lithium batterijen, powerwalls en containers.

Zou wel een stunt zijn

Progresso
Contacteer:

Bericht door Progresso » do apr 11, 2024 15:32

IMG_20240411_102643.jpg
Mooi. Milei wil lid worden van de Nato. Stelt een marinebasis ter beschikking, koopt overtollige F16's en is bereidt om te vechten tegen de bondgenoot van Lula.

De Amerikanen krijgen op deze manier weer controle over Zuid-Amerika. De huidige president van de VS was al niet zo blij met Lula, maar de nieuwe president, wie dat ook moge zijn zal deze kans met beide handen aangrijpen.

quasimodo

Bericht door quasimodo » za apr 13, 2024 23:25

Progresso
Contacteer:

Bericht door Progresso » zo apr 14, 2024 00:54

quasimodo schreef:
za apr 13, 2024 23:25
2 wereldverbeteraars samen:
Milei moet de proeve nog doorstaan.

Van Musk kun je onmogelijk ontkennen dat hij het slecht voor heeft met de wereld.

Voorvechter van de vrijheid van meningsuiting
Miljoenen energie-efficiente automobielen verkocht die effectief CO2 besparen
Duizenden batterijcontainers die hernieuwbare energie mogelijk maken
R&D uit eigen zak voor een exitstrategie aarde
Internet vooreen redelijke prijs in de meest afgelegen streken op deze aarde

Maar ik weet het. Sommige linkse lui lopen weg met Soros die met speculatie, zeg maar gerust roof, miljarden van het Britse volk heeft gestolen en overal ter wereld zijn geld misbruikt om binnenlandse verkiezingen te beïnvloeden.

Plaats reactie