Bestaat er zo iets als "vliegende schotels" (vliegende objecten die niet te indentiferen zijn)?

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.

Vliegende schotels

Peiling loopt tot za mar 28, 2026 09:27

Ja, ik geloof in het bestaan van UFO's
1
25%
Nee, al lang bewezen dat er geen UFO's bestaan
1
25%
Ik twijfel nog
2
50%
 
Totaal aantal stemmen: 4




Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7495
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Bestaat er zo iets als "vliegende schotels" (vliegende objecten die niet te indentiferen zijn)?

Bericht door Progresso » vr sep 15, 2023 17:27

Nu twijfel ik toch.






Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 821
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: Bestaat er zo iets als "vliegende schotels" (vliegende objecten die niet te indentiferen zijn)?

Bericht door Ajax » zo feb 04, 2024 10:56

Tussen allerlei vage onderwerpen:

https://eenvandaag.avrotros.nl/item/een ... 3-02-2024/

Ufo-waarnemers in Gorredijk en Soesterberg worden nu serieuzer genomen dan 50 jaar geleden

Het moet niet gekker worden. Blijkt er in NL in de jaren '70 ook "gewoon" een casus geweest te zijn. Meer dan 10 mensen claimen hetzelfde fenomeen te hebben gezien.

Mijn vraag aan jullie: kenden jullie dit verhaal? :)



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5118
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Bestaat er zo iets als "vliegende schotels" (vliegende objecten die niet te indentiferen zijn)?

Bericht door quasimodo » zo feb 04, 2024 20:54

Mijn vraag aan jullie: kenden jullie dit verhaal? :)
Gebracht op reguliere media radio 1. Naar aanleiding van een boek. Veel meldingen. Zelfs een stukje complottheorieën. 1 schoolleraar heeft zelf onderzoek uitgevoerd inclusief fotografie. En toen hij eindelijk zijn foto gemaakt had na veel mislukte pogingen. Drong de plaatselijke politiek aan op zijn ontslag. Zijn directeur is er voor gaan liggen. En nu willen de kinderen het fotoalbum niet laten zien omdat ze ook bang zijn voor de gevolgen voor hun carrière. Theorieën die beargumenteerd worden zijn weer fenomeen en onderzoek Shell naar zeldzame mineralen met vliegtuigen naast de gebruikelijke alliens.

Maar ik zou het boek kopen lijkt me net iets voor jou.



Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 821
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: Bestaat er zo iets als "vliegende schotels" (vliegende objecten die niet te indentiferen zijn)?

Bericht door Ajax » ma feb 05, 2024 18:56

quasimodo schreef:
zo feb 04, 2024 20:54
Maar ik zou het boek kopen lijkt me net iets voor jou.

Boek? Is er geen youtuber die dit heeft uitgezocht en het in een video van minder dan een uur even uitlegt? :)

Maar je bent al een stap te ver. Doel van dit topic was om te kijken of er mensen geloven in ufo's. Dus niet zoals jij al stelt of het dan gaat om groene mannetjes, shell of nog onbekende vliegtuigen.

Wat ik raar vind is dat hier al zo lang verhalen over zijn en dat er nog steeds geen uitsluitsel is of ufo's bestaan. Als er al sinds de jaren '70, zoals Gorredijk, er gevallen zijn, hoe kan het dan zijn dat we nog steeds niet weten of dat een ufo is geweest?

En dan ook nog dat er recentelijk (zelfs groot regulier) nieuws is geweest waarin het bestaan van ufo's ineens waarschijnlijker lijkt, terwijl dat decennia lang als zeer onwaarschijnlijk werd gezien. Opmerkelijk. Maar misschien heb jij een idee?



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7495
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Bestaat er zo iets als "vliegende schotels" (vliegende objecten die niet te indentiferen zijn)?

Bericht door Progresso » ma feb 05, 2024 19:19

Ajax schreef:
ma feb 05, 2024 18:56
Doel van dit topic was om te kijken of er mensen geloven in ufo's.
Is het antwoord "weet ik niet" ook valide?



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5118
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Bestaat er zo iets als "vliegende schotels" (vliegende objecten die niet te indentiferen zijn)?

Bericht door quasimodo » ma feb 05, 2024 20:20

Maar misschien heb jij een idee?
Misschien is definiëren wat jij onder UFO verstaat.
Normaal is alles wat beweegt in de lucht wat nog niet verklaard is waarom zou je daar niet in geloven?



Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 821
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: Bestaat er zo iets als "vliegende schotels" (vliegende objecten die niet te indentiferen zijn)?

Bericht door Ajax » di feb 06, 2024 19:35

Progresso schreef:
ma feb 05, 2024 19:19
Is het antwoord "weet ik niet" ook valide?

Misschien is dat wel het beste antwoord :) Is in ieder geval de "meerderheid" in deze post.

UFO definitie is duidelijk, ik heb geen afwijkende mening daarover. Wel is dit fenomeen kort geleden van naam veranderd: UAP Unidentified Aerial Phenomena. En dit gaat gelijk op met de openbare recente aandacht die tot het Amerikaanse congres aan toe is gegaan. Tot voor kort werd er weinig officiële aandacht aan geschonken.

Mijn beeld is dat maar weinig mensen geloven in groene mannetjes of geheime/onbekende vliegtuigen (zoals bv. de stealth ooit was). Maar misschien vergis ik me daarin :)



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5118
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Bestaat er zo iets als "vliegende schotels" (vliegende objecten die niet te indentiferen zijn)?

Bericht door quasimodo » di feb 20, 2024 23:08

<iframe src="https://eenvandaag.avrotros.nl/embed/544487/" width="560" height="315" frameborder="0" allow="encrypted-media" allowfullscreen></iframe>

https://www.bruna.nl/boeken/de-ufo-s-va ... 9464711721




Plaats reactie