Verkiezingen Nederland

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5120
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Verkiezingen Nederland

Bericht door quasimodo » wo feb 07, 2024 01:43

NSC zou nu eens met GL-PVDA en D66 rond de tafel moeten gaan zitten kijken hoe ver ze komen en wie men er eventueel nog bij uitnodigt.
Dan kom je maar 22 zetels te kort voor een meerderheid. Dan zijn er 3 opties.

PVV
VVD
Of minimaal 5 partijen.

Ze kunnen beter een minderheidskabinet of zaken kabinet op poten zetten. En voor elk nieuw beleid de steun zoeken in de kamer. Wel zo democratisch.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7495
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Verkiezingen Nederland

Bericht door Progresso » wo feb 07, 2024 03:18

Er zijn dus 20 brieven van de ministeriies zover ik het heb begrepen.

Nou, een tegenvaller van 1 miljard lijkt me geen reden voor een brief.

Zitten we met een totale onverwachte tegenvaller van €€50 miljard?

Even kijken.

-Studieschulden die niet worden terugbetaald door buitenlandse studenten
- het leger moet alles nieuw kopen en komt manschappen te kort
- de huisvesting van 100.000 extra vluchtelingen
- de gezondheidszorg van honderdduizend vluchtelingen
- alle grootverdieners miljonairs hebben een stapje over de grens gedaan
-benzine en diesel accijnzen vallen zwaar tegen, want tanken over de grens en electrisch rijden
-BTW valt zwaar tegen, want boodschappen over de grens
- vennootschapsbelasting valt vies tegen. Er wordt fors minder winst gemaakt
- energiebelasting valt zwaar tegen, want kachels staan noodgedwongen uit.

Ik kan nog wel even doorgaan.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7495
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Verkiezingen Nederland

Bericht door Progresso » wo feb 07, 2024 04:57

Maar het waren dus geheime brieven.

Ik kan me met geen goed fatsoen voorstellen dat Omtzigt financiële problemen uit de weg zou gaan. Zelfs al zou het een extreem bedrag als €50 miljard zijn dan zou ik mij niet kunnen voorstellen waarom hij daar bang voor is en geen regeringsverantwoording voor zou nemen.

Omtzigt is een dossier tijger, dus die heeft die brieven in detail gelezen. Daar moet dus naar mijn mening iets in hebben gestaan waar hij geen verantwoording kan nemen. Die moet ergens een beerput hebben geroken waar de honden geen brood van lusten. Iets waarvan hij weet dat als hij instemt hij gewetenswroeging krijgt.

Laat ik wat speculeren.

Geheime defensieafspraken met de Nato over inzet dienstplichtigen Oekraine/inzet atoomwapens

Geheime afspraken Volksgezondheid met Pfizer

Geheime afspraken met Shell/Exxon/NAM mbt Groningen

Geheime afspraken met Afrikaanse landen over immigratie.

De oude kwestie met (vvd-er)Demmink waar zwijggeld is betaald

Een groot gedeelte van de door Nederland afgegeven garanties (600 miljard) blijken te moeten worden aangesproken. Die garanties zijn altijd buiten de boeken gehouden, maar je bent als land wel de pisang als er beroep wordt gedaan op die garanties.

En dan die geheimhouding. Het zijn dus brieven van groot staatsbelang. Daar gaat de geheime dienst NCTV over, en die valt, u raadt het al onder Dilan.

Waar hebben de andere drie partijen over heen gelezen?

Ik denk niet dat Lientje al de ervaring heeft om tussen de regels door te lezen, Wilders dacht dat hij er al was en heeft niet opgelet en Dilan is niet het scherpste mesje uit de keukenla en vertrouwde op haar VVD hulpjes

Ben benieuwd want het is heel bijzonder wat we zien. Hier is veel meer aan de hand.

Maar ja, het zal wel weer een complot zijn. Wellicht komt @Comulder nog met een verwijzing naar Hitler.



Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 821
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: Verkiezingen Nederland

Bericht door Ajax » wo feb 07, 2024 09:52

borsjea schreef:
wo feb 07, 2024 01:20
Een verrassing? NSC zou nu eens met GL-PVDA en D66 rond de tafel moeten gaan zitten kijken hoe ver ze komen en wie men er eventueel nog bij uitnodigt.

Er zijn inderdaad een aantal verrassingen, maar dat de PVV een grote partij zou gaan worden, dat er financiële uitdagingen zijn en de toestand in de wereld dat kan je geen verrassing noemen.

Verrassend was de opstelling van de VVD in het begin van de formatie en dat de PVV zo veel zetels heeft gehaald.

NSC, GL-PvdA en D'66 gaan ons niet dichter bij een kabinet brengen. Als NSC daadwerkelijk moeite heeft met de financiën, dan zal dat niet anders zijn met linkse partijen. Het zijn ook niet de partijen die zwaar willen bezuinigen.

Maar Omtzigt pakt (ondanks dat nog duidelijk moet worden wat precies de aanleiding is) nu de regie en laat even zien dat NSC een nieuwe partij is die ook gewonnen heeft bij de verkiezingen. Hij lijkt niet bang om in de peilingen zetels te verliezen en misschien hebben we in NL zijn principiële karakter nodig om in de komende regeer periode belangrijke hervormingen door te voeren :)



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5120
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Verkiezingen Nederland

Bericht door quasimodo » wo feb 07, 2024 11:09

Ze hebben gewoon te weinig geld om alle plannen uit te voeren.

Omzicht heeft bestaanszekerheid beloofd net zoals de rest en wil een redelijk sluitende begroting.

De PVV wil de AOW terug naar 65 en het eigen risico in de zorg afschaffen en de tandarts zorg terug.

De BBB wil alle boeren compenseren en of verduurzamen uit het stikstof fonds en dan nog wat extra geld want dat is veel te weinig dan.

De VVD doet alles om ondernemers te beschermen en dus belasting verhogingen dragen niet genoeg bij.

En het aantal buitenlanders terug valt ook tegen want zowel de boeren als de bedrijven kunnen niet zonder goedkope arbeidskrachten en de bedrijven niet zonder de kennis immigratie.

Dus heeft Omzicht gezegd dat hij voorlopig de stekker eruit trekt en Plassterk kan dit nu aan de kamer gaan vertellen. En dan hoopt hij in een debat voor elkaar te krijgen dat de meerderheid zich uitspreekt waar het geld het hardste nodig is en hoeveel men bereid is tekort te komen. En misschien kunnen dan de formatie gesprekken opnieuw beginnen. En als dit niet lukt kan de kiezer de knoop doorhakken en weten ze waar de partijen echt voor staan bij nieuwe verkiezingen.



Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 821
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: Verkiezingen Nederland

Bericht door Ajax » wo feb 07, 2024 17:20

quasimodo schreef:
wo feb 07, 2024 11:09
Dus heeft Omzicht gezegd dat hij voorlopig de stekker eruit trekt en Plassterk kan dit nu aan de kamer gaan vertellen.

Nu de man ook zelf aan het woord geweest is lijkt er toch een iets ander beeld te zijn. Het "klappen van de formatie" zoals het gisteren werd gebracht is niet helemaal de realiteit. Dat zou betekenen dat we weer naar de stembus zouden moeten, maar dat lijkt Omtzigt niet beoogd te hebben met zijn actie. Ronde 1 is voorbij, op naar de volgende ronde, lijkt mij een betere voorstelling van zaken :)

Interessant wordt welke partijen er zullen worden uitgenodigd voor de volgende fase (en of Plassterk dit nog gaat begeleiden).



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4149
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Verkiezingen Nederland

Bericht door borsjea » wo feb 07, 2024 21:24

Daags na de verkiezingen leek mij de combinatie GL-PVDA, NSC, VVD en D66 de meeste kans op slagen te hebben. De PVV en BBB liggen gewoon te veel van de rest vandaan. Met had eigenlijk al vanaf het begin meer partijen dan nodig bij de gesprekken moeten betrekken en dan na een week of twee afscheid nemen vd partijen die het verst vd rest liggen.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7495
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Verkiezingen Nederland

Bericht door Progresso » wo feb 07, 2024 21:35

We gaan eerst een debat krijgen over de informatie waar de deelnemende partijen gebonden zijn aan geheimhouding van honderden documenten over 's-lands financiën.

In ieder geval weten we nu al dat het over minimaal tientallen miljarden gaat.

"Honderden pagina's aan stukken, met tientallen miljarden aan financiële tegenvallers, mogelijke risico's en juridische procedures, én veel, heel veel wensen van de verschillende ministeries."

Bron: RTL

Blijkbaar is het parlement de afgelopen weken weer niet correct geïnformeerd. Immers, volgens het AD en andere uitgaves van DPG liet mevrouw Kaag de overheidsfinanciën in uitstekende staat achter. Niemand nam het haar dan ook echt kwalijk dat mevrouw nog even een greep van tientallen miljoenen uit de kas nam om haar terroristen vriendjes te behagen.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5120
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Verkiezingen Nederland

Bericht door quasimodo » wo feb 07, 2024 22:12

Er worden nog steeds grepen uit de kas gedaan. Misschien om Rutte aan zijn baantje te helpen. Ik heb hier geen debat over gezien. Lijkt me toch een nieuwe beleidsdoel en een demissionair die er over gaat. Maar wat is een miljoen per keer. En die honger zal wel gauw over zijn na een dropping kunnen ze waarschijnlijk tijden vooruit? Zeker nu er ook al een tweede is geweest.

Nederland voert eerste luchtdropping met hulpgoederen boven Gaza uit - https://nos.nl/l/2507583



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5120
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Verkiezingen Nederland

Bericht door quasimodo » wo feb 07, 2024 22:29




Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7495
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Verkiezingen Nederland

Bericht door Progresso » do feb 08, 2024 18:51

Maurice legt het Zwitserse systeem uit. Die pedo-knuffelaar van de VVD zit ze vliegen.




Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 821
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: Verkiezingen Nederland

Bericht door Ajax » do feb 08, 2024 20:02

Progresso schreef:
do feb 08, 2024 18:51
Maurice legt het Zwitserse systeem uit. Die pedo-knuffelaar van de VVD ziet ze vliegen.

Huh, Maurice bij Op1? Dan gaat Q toch gelijk krijgen :)

Het plan is al wel een beetje bekend, maar lijkt me niet helemaal wat we nodig hebben. Net zo goed als het referendum. Maar het lijkt er toch op dat we misschien deze kant op gaan.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5120
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Verkiezingen Nederland

Bericht door quasimodo » za feb 10, 2024 00:21

Zelfde nieuws glas halfvol of halfleeg wat je wil.

https://www.nu.nl/economie/6300872/nede ... wacht.html

https://www.rtlnieuws.nl/economie/artik ... e-dit-jaar

Na de bekende gewenste bezuiniging van 17 miljard om de overheidsuitgaven gezond te houden. Zijn verdere financiële lijken in de kast nog niet gevonden:

https://nos.nl/l/2508161

https://www.bnr.nl/podcast/studio-den-h ... ijn-wensen



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7495
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Verkiezingen Nederland

Bericht door Progresso » za feb 10, 2024 00:33

Ik vind het allemaal prima.

Er zijn voor €600 miljard aan garanties afgeven. Die staan niet in de boeken.

Waarschijnlijk zullen een aantal van die garanties hoogstwaarschijnlijk moeten worden aangesproken.

Ik zelf denk dat het over het Europeesche garantiefonds voor spaarders wat niet gevuld is. Als Deutsche Bank, Banco Espírito Santos in Portugal of een van de grote Italiaanse banken omvalt zal Nederland moeten lappen. Iedere spaarder in die landen heeft een garantie van €100.000 spaargeld waar alle EU landen voor garant staan.

Dat kan heel hard gaan.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5120
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Verkiezingen Nederland

Bericht door quasimodo » za feb 10, 2024 00:59

Dat is geen lijk in de kast waar Omzicht op speculeerde. En net niet duidelijk genoeg zodat hij later kan zeggen dat hij iets anders bedoelde. Dat is algemeen bekend en uitgebreid in de media geweest. En jij suggereert nu dat alleen Nederland moet lappen maar je bedoelt waarschijnlijk alle Europese burgers.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5120
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Verkiezingen Nederland

Bericht door quasimodo » za feb 10, 2024 03:34

En Maurice weer op 1. Schijnbaar waren de kijkcijfers goed gisteren. Of had de gebruikelijke peiler geen tijd:

https://wnl.tv/2024/02/09/peiling-monst ... erder-weg/



Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 821
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: Verkiezingen Nederland

Bericht door Ajax » za feb 10, 2024 10:06

quasimodo schreef:
za feb 10, 2024 03:34
En Maurice weer op 1. Schijnbaar waren de kijkcijfers goed gisteren.

Goede ontwikkeling dat de Hond zijn nummer 1 plaats aan de talkshow tafels weer inneemt, maar vergeet de peilingen. En het hele verhaal over financiën is ook wat overdreven naar mijn mening. Omtzigt stopt na 3 maanden op de een na laatste dag van de formatie omdat hij ziet dat het niks wordt. Dat is geen gewaagde blufpoker :)

Het klopt dat er financiële uitdagingen zijn, maar dat is al best lang bekend. En heeft vooral ook te maken met de wereldwijde ontwikkelingen (dus dat is voor een nieuwe kabinet gewoon een gegeven). En over welke "lijken in de kast" hebben we het? Groningen? Toeslagen? Pensioen hervorming? Corona schuld? Allemaal al bekend, wat er nog bij gaat komen zou ik me nu niet druk maken :)

Misschien dat Omtzigt zich hierdoor nu in de gedoog constructie heeft gemanouvreert. De PVV, VVD en BBB worden het (minderheids)kabinet en NSC gaat mee stemmen met de rechtse plannen. Komen we met een omweg toch uit bij de meest voor de hand liggende optie.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5120
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Verkiezingen Nederland

Bericht door quasimodo » wo feb 14, 2024 00:19




Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5120
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Verkiezingen Nederland

Bericht door quasimodo » wo feb 21, 2024 19:07

Geheime afspraken met Shell/Exxon/NAM mbt Groningen
En het bonnetje en hoe dit allemaal zo ver heeft kunnen komen blijft voorlopig nog even geheim. Met als voordeel dat het bonnetje sneller zou moeten komen. Nadeel voor de burger en bijkomend voordeel van de betrokken politici dat de totstandkoming waarschijnlijk nog lang onduidelijk blijft:

https://www.rtlnieuws.nl/economie/artik ... ljard-euro



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5120
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Verkiezingen Nederland

Bericht door quasimodo » do feb 22, 2024 14:55




Plaats reactie