Nieuwe prijspolitiek Petrobras werkt niet

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7495
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Nieuwe prijspolitiek Petrobras werkt niet

Bericht door Progresso » di aug 22, 2023 14:46

Wellicht dat dit plaatje het allemaal duidelijker maakt.

Het "ja, maar Bolsonaro"-argument kan dan ook direct de prullenbak in.

Direct na de invasie heeft Bolsonaro de lopende verplichtingen voldaan, maar geen nieuwe dieselcontracten meer afgesloten met Rusland. De Putin-vriend Lula spekt de Russische staatskas met miljarden.

Smerig.
imports from Russia.png



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4785
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Nieuwe prijspolitiek Petrobras werkt niet

Bericht door Felix » di aug 22, 2023 14:51

Dan is Lula toch gewoon direct verantwoordelijk voor de honderdduizenden doden die er al in deze oorlog zijn gevallen?

Ik ben volledig tegen dit soort leveringen en ik snap niet dat de EU hier Lula niet verder over aanspreekt en onder druk zet. Zo sterk is de EU toch niet van Brazilië afhankelijk?

Ik twijfel ook aan de honderdduizenden doden die je noemt.

Typisch voor Lula is dat hij zoals ook in vorige regeringen weer een particuliere adviseur buitenlandse zaken heeft (celso amorim) die een veel grotere invloed uitoefent dan de feitelijke minister van buitenlandse zaken. Amorim die vroeger (een zwakke ideologisch gekleurde) minister bz was heeft naar verluidt persoonlijke vriendschapsbanden met de russische minister lavrov.

Mijn kritiek op lula siert me niet, het is gewoon wat ik denk. En ja 'continuo fazendo o L' omdat ik het alternatief nóg slechter vind. Maar, ik moet bekennen dat wanneer ik lula's versleten stem op TV hoor, ik onmiddellijk van kanaal verander, ik kan er niet tegen. Dat was voor de verkiezingen al zo. Eigenlijk hoop ik dat zijn gezondheid hem op een gegeven moment dwingt op te stappen.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7495
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Nieuwe prijspolitiek Petrobras werkt niet

Bericht door Progresso » di aug 22, 2023 15:14

Je blijft er om heen draaien.

Diverse bronnen spreken over verliezen van honderdduizenden doden aan beide kanten. Prima. Hoe betrouwbaar bronnen in oorlogstijd zijn weten we allemaal wel.

Maar stel dat het om tienduizenden zou gaan. Ik denk dat niemand twijfelt aan het feit dat het om tienduizenden doden zijn. Dan blijft het feit dat door de financiering van de oorlog er tienduizenden doden vallen en dat Lula daar rechtstreeks medeplichtig aan is.

Ben je dat met mij eens?



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4785
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Nieuwe prijspolitiek Petrobras werkt niet

Bericht door Felix » di aug 22, 2023 15:24

Hoe betrouwbaar bronnen in oorlogstijd zijn weten we allemaal wel.

Maar stel dat het om tienduizenden zou gaan. Ik denk dat niemand twijfelt aan het feit dat het om tienduizenden doden zijn.

Ik geloof best dat het er inmiddels misschien meer dan 100.000 zijn, maar geen honderdduizenden.

Dan blijft het feit dat door de financiering van de oorlog er tienduizenden doden vallen en dat Lula daar rechtstreeks medeplichtig aan is.

Ben je dat met mij eens?

Brazilië indirect medeverantwoordelijk. Het is een kwalijke zaak. Ik begrijp niet waarom we er zo weinig over horen in de lokale en internationale pers.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5118
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Nieuwe prijspolitiek Petrobras werkt niet

Bericht door quasimodo » di aug 22, 2023 15:52

Ik ben volledig tegen dit soort leveringen en ik snap niet dat de EU hier Lula niet verder over aanspreekt en onder druk zet. Zo sterk is de EU toch niet van Brazilië afhankelijk?
Omdat ook de EU en de VS niet zitten te wachten op een te dure olieprijs.

En omdat Europa zelf niet genoeg raffinage capaciteit heeft. Hebben ze nu een carrousel op gang gebracht waardoor op plaatsen waar eerst diesel voor de Braziliaanse markt gemaakt werd dit nu voor de Europese markt gedaan wordt.

Ze hebben alleen de olieprijzen voor Russische olie gemaximaliseerd en dat vinden ze genoeg om de economie van Rusland langzaam af te knijpen. En tegelijkertijd te zorgen dat hun economie door blijft draaien. Dus ook hier geldt dat er principes zijn totdat het te veel geld gaat kosten.

En je kan dan mooi zeggen dat wij geen Russische olie kopen. Maar als je dan er voor zorgt dat minder kapitaalkrachtige landen uit die markt worden gedrukt en zich moeten wenden tot Russische olie heeft dit maar beperkt zin.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7495
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Nieuwe prijspolitiek Petrobras werkt niet

Bericht door Progresso » di aug 22, 2023 16:11

Felix schreef:
di aug 22, 2023 15:24
Ik geloof best dat het er inmiddels misschien meer dan 100.000 zijn, maar geen honderdduizenden.
Tja, ik haal het nieuws ook maar uit een krant die volgens velen tot de kwaliteitsmedia behoort:

https://www.nytimes.com/2023/08/18/us/p ... lties.html



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7495
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Nieuwe prijspolitiek Petrobras werkt niet

Bericht door Progresso » di aug 22, 2023 16:16

Felix schreef:
di aug 22, 2023 15:24
Brazilië indirect medeverantwoordelijk.
Tja, semantisch spelletje. Hij schiet die Ukrainers natuurlijk niet zelf dood. Hij financiert alleen maar de wapens. Zelfs Putin is op die manier indirect verantwoordelijk. Tenminste ik heb hem zelf niet de trekker over zien halen. Hitler was ook maar indirect verantwoordelijk voor het vergassen van de Joden. Hij draaide per slot van rekening de gaskraan niet open toch.

Lula koopt voor miljarden olie van Rusland, waardoor Putin de oorlog kan financieren. daarmee kleeft er gewoon bloed aan de negen vingers van jouw held.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4785
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Nieuwe prijspolitiek Petrobras werkt niet

Bericht door Felix » di aug 22, 2023 16:36

Zelfs Putin is op die manier indirect verantwoordelijk.

Wat bazel je weer eens! Putin is de directe opdrachtgever.

Lula koopt voor miljarden olie van Rusland, waardoor Putin de oorlog kan financieren. daarmee kleeft er gewoon bloed aan de negen vingers van jouw held.

Ik heb al meer dan eens gemanifesteerd dat Lula mijn held niet is, maar je manipulatieve karakter kan niet nalaten dit te blijven stellen.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7495
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Nieuwe prijspolitiek Petrobras werkt niet

Bericht door Progresso » di aug 22, 2023 16:59

Felix schreef:
di aug 22, 2023 16:36
Ik heb al meer dan eens gemanifesteerd dat Lula mijn held niet is, maar je manipulatieve karakter kan niet nalaten dit te blijven stellen.
En ja 'continuo fazendo o L' omdat ik het alternatief nóg slechter vind.
Zoals je kan zien in de grafiek was het juist Bolsonaro die NA de invasie de olieleveringen terug draaide, ja zelfs tot nul terugdraaide. 500.000 doden, en als Rusland Ukraine verovert dan is de kans op een genocide gewoon groot. Mede dankzij Lula.

Maar blijkbaar zie jij dingen aan het beleid van Lula die ik nog niet ontdekt heb die er voor zorgen dat je nog steeds gelooft in "Fazendo o L."

Als je nu echt objectief gaat kijken dan wegen de door jou geconstateerde tekortkomingen en het bloed wat aan de handen van Lula kleeft toch niet op tegen de resultaten die we tot nu toe zien?



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5118
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Nieuwe prijspolitiek Petrobras werkt niet

Bericht door quasimodo » di aug 22, 2023 21:35

Zoals je kan zien in de grafiek was het juist Bolsonaro die NA de invasie de olieleveringen terug draaide, ja zelfs tot nul terugdraaide.
Laat dit nu ook net de tijd zijn waar de prijs van diesel heel hoog was opgelopen waardoor veel landen min of meer gedwongen waren hun strategische voorraad aan te spreken omdat ze niet de hoofdprijs wilde betalen.

Maar als jij beweert dat Bolsonaro dit door principiële bezwaren tegen de oorlog gedaan heeft zal dat natuurlijk ook kunnen kloppen. Maar ik heb hem dit nergens horen verkondigen. Heb jij hier nog enig ander bewijs voor?



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5118
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Nieuwe prijspolitiek Petrobras werkt niet

Bericht door quasimodo » do aug 31, 2023 11:22




Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5118
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Nieuwe prijspolitiek Petrobras werkt niet

Bericht door quasimodo » wo sep 06, 2023 19:37

Waarschijnlijk dat dit ook de terugverdientijd van extra raffinaarderijen in Brazilië in enig perspectief stelt voor diegene die denken dat het na 2030 geen rendabele investering meer zou zijn.

https://www.bnr.nl/nieuws/economie/1052 ... s-te-boren



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5118
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Nieuwe prijspolitiek Petrobras werkt niet

Bericht door quasimodo » wo dec 20, 2023 02:20




Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5118
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Nieuwe prijspolitiek Petrobras werkt niet

Bericht door quasimodo » wo feb 28, 2024 20:55




Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5118
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Nieuwe prijspolitiek Petrobras werkt niet

Bericht door quasimodo » vr mar 01, 2024 01:34




Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5118
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Nieuwe prijspolitiek Petrobras werkt niet

Bericht door quasimodo » vr mar 08, 2024 17:17

En i.p.v. de beschuldigingen van Progresso dat Lula vol op het fossiele brandstof orgel gaat. Zijn beleggers bang dat de tijden van het enorme dividend onder Bolsonaro nu definitief voorbij zijn en dat het geld gebruikt wordt voor investeringen in groene energie zodat het bedrijf na uitfasering van de olie ook nog relevant blijft.

https://finance.yahoo.com/news/2-petrob ... 20753.html



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5118
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Nieuwe prijspolitiek Petrobras werkt niet

Bericht door quasimodo » wo mar 13, 2024 14:40




Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5118
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Nieuwe prijspolitiek Petrobras werkt niet

Bericht door quasimodo » ma apr 01, 2024 18:27




Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7495
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Nieuwe prijspolitiek Petrobras werkt niet

Bericht door Progresso » wo apr 03, 2024 14:54

De nieuwe prijspolitiek van Petrobras (piketpaaltje van Lula) lijkt uit te draaien op één groot drama nu en de olieprijzen en de dollar stijgt.

De prijspolitiek, zover iemand er nog een touw aan vast kan knopen, behelst eigenlijk dat de binnenlandse prijzen gelijk een communistische planeconomie zoveel mogelijk op een laag niveau gelijk worden gehouden.

Omdat niemand meer weet wat de juiste prijs is krijg je allerlei neveneffecten waar iedere planeconomie aan ten onder gaat.

Voor de kust van Brazilië liggen nu tientallen tankers met Russische diesel te wachten. Een totale dieselvoorraad van minimaal 1 maand binnenlandse vraag.

De onafhankelijke distributeurs klagen steen en been omdat het met deze prijspolitiek nauwelijks mogelijk is om winstgevend brandstoffen te verkopen.

Omdat Braziliaanse diesel en benzine op grote schaal verplicht wordt aangelengd met inferieure ethanol en biodiesel moeten de boeren genoegen nemen met veel te lage prijzen. Niemand gaat immers ethanol tanken als het concurrerende product benzine aangelengd met ethanol zwaar wordt gesubsidieerd.

Afijn, het ultrarechtse CNN geeft wat tekst en uitleg.

https://www.cnnbrasil.com.br/blogs/thai ... petrobras/



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5118
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Nieuwe prijspolitiek Petrobras werkt niet

Bericht door quasimodo » wo apr 03, 2024 16:42

Dus als ik het goed begrijp heeft Lula ervoor gezorgd dat bij de wereldwijde prijsstijging niet de belasting betaler het verschil betaald van wat de consument kan dragen zoals onder Bolsonaro.

Maar dat de oliemaatschappij en de boeren die eerder hiervan de vruchten plukten doordat zij meer kregen nu de aandeelhouders minder dividend krijgen. En de boeren wat langer moeten wachten op de schijnbaar onafwendbare prijsverhogingen als de olie nog duurder wordt. En intussentijd hetzelfde krijgen als toen de olieprijs lager was.

Een regelrechte schande mijn aandelen in Petrobras zijn sinds het vertrek van Bolsonaro 40% gestegen en nu na alle beleidsmaatregelen van Lula nog maar 20% meer waard geworden. En waar je onder Bolsonaro de aandelen door het bizarre dividend in feite naar een paar jaar gratis had. Moet ik nu genoegen nemen met hetzelfde dividend als bij andere vergelijkbare oliemaatschappijen.



Plaats reactie