Lula, vriend van Putin

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7495
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Lula, vriend van Putin

Bericht door Progresso » vr okt 13, 2023 17:57

Vorige maand voor $1 miljard geïmporteerd uit Rusland. Nog nooit is er zoveel geld vanuit Brazilië gegaan om de oorlog in Ukraine te financieren.

Faz o L.




Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5120
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Lula, vriend van Putin

Bericht door quasimodo » vr okt 13, 2023 18:38

Wat had je anders verwacht wat er zou gebeuren tussen 2 prominente landen van de Brics? Waar jij in het verleden zo positief over berichte.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7495
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Lula, vriend van Putin

Bericht door Progresso » vr okt 13, 2023 18:40

Over wie heb ik positief bericht?



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5120
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Lula, vriend van Putin

Bericht door quasimodo » vr okt 13, 2023 18:51

De brics en als positief gevolg hiervan de mindere afhankelijkheid van de dollar voor Brazilië.



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 502
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Lula, vriend van Putin

Bericht door joaninha » zo nov 12, 2023 11:58

Ik ben het nog steeds met het standpunt van Lula eens mbt tot de Russisch-Oekrainse(nato proxi) oorlog. Eind 2021 was deze oorlog in mijn ogen nog te voorkomen zijn geweest en in 2022 beëindigd als het westen zich niet zo had laten meeslepen door een idioot als Johnson. Die een bijna accoord in Istanboel torpedeerde. Kijk eens naar dit interview met een hoge duitse nato generaal buiten dienst. Helemaal eens met zijn analyse.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7495
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Lula, vriend van Putin

Bericht door Progresso » di nov 14, 2023 20:54

Ik heb Lula nooit gehoord over de Russische oorlogsmisdaden in Ukraine. Het enige wat hij zei is dat Ukraine ook schuld had.

Lula spreekt zich nogal verontwaardigd uit over vermeende oorlogsmisdaden van Israël in Gaza, maar heeft werkelijk geen woord vuil gemaakt aan de daadwerkelijke oorlogsmisdaden van Rusland in Ukraine.

Ik vind het het toppunt van hypocrisie.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/War_cri ... of_Ukraine



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 502
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Lula, vriend van Putin

Bericht door joaninha » di nov 14, 2023 22:53

Het punt van vermeende oorlogsmisdaden door Israël is allang gepasseerd. Bombarderen van ziekenhuizen en woonwijken zijn oorlogsmisdaden. Rusland pleegde ook oorlogsmisdaden en ook Oekraïne gaat niet vrijuit. Hamas pleegt terreur misdaden, maar wat kunnen de Palestijnen nog? Het was een misdaad, maar ook een wanhoopsdaad. Met de rug tegen de muur op een stuk grondgebied waar Israëlische kolonisten onrechtmatig steeds meer vanaf knabbelen met hun nederzettingen politiek. Maar het heeft ook gevolgen voor het westen dat Israël altijd met zijden handschoentjes aanpakt. De kloof tussen het westen en de rest van de wereld wordt er alleen groter door. Het zal ervoor zorgen dat China het stokje gaat overnemen als grootste wereldmacht. Die sancties om bijvoorbeeld de Chinese chipproductie te dwarsbomen gaan averechts werken. China heeft meer wetenschappers en academisch opgeleiden dan welk ander land. Binnen enkele jaren kunnen ze wat ASML ook kan, en kunnen we alleen nog constateren dat deze voor Nederland belangrijke industrie dankzij het voldoen aan de egoïstische Amerikaanse eisen kapot is gemaakt.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7495
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Lula, vriend van Putin

Bericht door Progresso » wo nov 15, 2023 01:34

joaninha schreef:
di nov 14, 2023 22:53
Bombarderen van ziekenhuizen en woonwijken zijn oorlogsmisdaden.
Nee, dat zijn het niet als de vijand doelbewust ziekenhuizen en woonwijken voor militaire doeleinden gebruikt. Dan worden ziekenhuizen militaire doelwitten volgens de Geneese conventie.
joaninha schreef:
di nov 14, 2023 22:53
Hamas pleegt terreur misdaden, maar wat kunnen de Palestijnen nog?
De Palestijnen in Gaza zijn ook slachtoffer van Hamas. Maar tegelijkertijd hebben ze Hamas door verkiezingen in het zadel geholpen. Net zoals in ieder land zouden de Palestiijnen de zittende macht omver kunnen werpen.
joaninha schreef:
di nov 14, 2023 22:53
Met de rug tegen de muur op een stuk grondgebied waar Israëlische kolonisten onrechtmatig steeds meer vanaf knabbelen met hun nederzettingen politiek.
In Gaza woont geen enkele Jood meer. Ze hebben in Gaza zelfbestuur en kunnen doen en laten wat ze willen. Gaza is net zo groot als Fortaleza en er wonen net zoveel mensen.

Nu kun je het geld uitgeven aan een gangenstelsel van 500 km (zoveel metro heeft Fortaleza niet eens), de top van Hamas tot miljardair maken en 10.000 raketten op je buren die je dagelijks voorzien voor de eerste levensbehoeften OF je kunt in vrede met de buren leven en het land opbouwen.

De Westbank is een betwist gebied. Het lijkt me voor Palestijnen, Christenen en Joden geen pretje om er te leven. In Israël wonen, werken en leven de drie met gelijke rechten naast elkaar. Waarom al die energie in negativiteit steken. Maak de West bank gewoon Israël en geef alle bewoners gelijke Israëlische rechten en plichten. Het is een schijnprobleem.
joaninha schreef:
di nov 14, 2023 22:53
Het zal ervoor zorgen dat China het stokje gaat overnemen als grootste wereldmacht. Die sancties om bijvoorbeeld de Chinese chipproductie te dwarsbomen gaan averechts werken. China heeft meer wetenschappers en academisch opgeleiden dan welk ander land. Binnen enkele jaren kunnen ze wat ASML ook kan, en kunnen we alleen nog constateren dat deze voor Nederland belangrijke industrie dankzij het voldoen aan de egoïstische Amerikaanse eisen kapot is gemaakt.
Die Chinezen weten hoe ze de Islam moeten aanpakken. De soennitische Oeigoeren verdwijnen in Chineze interneringskampen en sommigen spreken van een genocide.

Maar je observatie dat de wereld aan het kantelen is van Amerika/Europa naar Zuid-Oost Azië klopt denk ik wel.

Trump was denk ik de president die dit heel scherp zag, maar net zoals het Romeinse Rijk gaat ook het Amerikaanse Rijk ten onder aan decadentie. Alleen ik vermoed dat ik nog tijdens mijn leven, zolang het syndroom van plots aan mij voorbij gaat, dit nog ga meemaken.

Of we als mensheid blij moeten zijn met China als nieuwe wereldmacht? Ik denk het niet. Was Amerika zo veel beter? Denk het ook niet.



Plaats reactie