Consumentenboycot BIS/Lacta

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7495
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Consumentenboycot BIS/Lacta

Bericht door Progresso » ma okt 16, 2023 02:00

Wat Budweiser in Amerika kunnen wij beter dachten de marketingmeisjes bij het chocolademerk BIS.

Die huurden een digital influencers in, een Felipe Neto.
Tot gisteren nooit van gehoord, maar toen ik bij de lokale supermarkt allemaal BIS verpakkingen op de grond zag liggen en vandaag de hashtag "#nuncamaisBis" trending werd op X ben ik er maaar eens ingedoken.

Deze digital influencer heeft niet zulke vriendelijke woorden over Bolsonaro gezegd:



Tja. En nu is er dus een volledige consumentenboycot van het rijkere deel van de Braziliaanse bevolking.

Blijkbaar was dit vorige week al begonnen. De aandelenkoers van het moederbedrijf van BIS kreeg vrijdag al een flinke knauw op de beurs.




Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 821
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: Consumentenboycot BIS/Lacta

Bericht door Ajax » ma okt 16, 2023 17:49

Dat is slecht nieuws :)

Een populair product (als ik daar ben altijd welkom). Hoe kan nou zoiets simpels een politieke lading krijgen?

Hopelijk is het de volgende keer opgelost, want kan je dit nu nog met goed fatsoen aanschaffen? Of moet dat juist? BR politiek is echt complex, voor je het weet ben je Bolsonaro aanhanger :)



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7495
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Consumentenboycot BIS/Lacta

Bericht door Progresso » ma okt 16, 2023 18:25

Het hele verhaal snappen doe ik ook niet. Ik zie dat het op alle sociale media en IRL viraal gaat.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5118
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Consumentenboycot BIS/Lacta

Bericht door quasimodo » ma okt 16, 2023 19:03

Niets nieuws toch? Het speelt toch al een tijdje:

Milieu clubs
Sinterklaas
Handel in oorlogstijd
Investeringen in wapenhandel of olie
(Vermeende) onveilige werkomgeving
Seksuele uitspattingen al dan niet bewezen
Productie onder slechte werkomstandigheden
Spionage
Gegevens van klanten gebruiken waarvoor ze niet bedoeld zijn
Woke
Politieke voorkeuren uitspreken
Enzovoorts

Het is tegenwoordig heel gemakkelijk producenten te dwingen tot ander gedrag. En ook zie je vaak dat media en eventen hier de gevolgen van gaan ondervinden. Maar ook bijvoorbeeld bij sollicitaties zijn je uitspraken op sociale media vaak belangrijker dan je kwalificaties voor een baan. Nog afgezien of je wel in de juiste demografie valt.

Je ziet overigens ook dat de tegenbeweging op gang komt van mensen die zich niet laten chanteren om hun gedrag aan te passen.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7495
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Consumentenboycot BIS/Lacta

Bericht door Progresso » ma okt 16, 2023 19:55

Niks nieuws, daarom verbaas ik mij ook zo dat de marketingafdeling van BIS deze uiterst controversiële "digital influencer" heeft ingezet.

Je hoeft geen Einstein te zijn om te zien dat dit tegen je merk in kan gaan.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5118
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Consumentenboycot BIS/Lacta

Bericht door quasimodo » ma okt 16, 2023 22:29

Misschien zagen ze wel een mogelijkheid tot gratis publiciteit. Wel een riskante strategie zeker als je al zo'n groot marktaandeel hebt. Maar zelfs bij een groot bedrijf is het vaak een zeer kleine groep die zoiets beslist.



Plaats reactie