Stellantis (Fiat, Jeep, etc) gaat fors investeren in Brazilië
Stellantis (Fiat, Jeep, etc) gaat fors investeren in Brazilië
Ook het Nederlandse Stellantis, het moederbedrijf van Fiat, Opel, Jeep, Chrysler gaat fors investeren in Brazilië.
Een strohalm die ze goed konden gebruiken, want ook Stellantis heeft de boot aardig gemist. Ter illustratie, de grootste klant van Tesla is Stellantis. Stellantis koopt bij Tesla grote hoeveelheden carbon credits in omdat hun Europese vloot nog steeds niet voldoet aan de gestelde doelen van de EU om de hoeveelheid broeikassen met x% te verminderen.
Alleszeggend is de uitspraak van de CEO van Stellantis:
"Ele explica que os carros 100% elétricos ainda não são o coração dos investimentos da empresa no país, uma vez que a tecnologia ainda é muito custosa para a maior parte do público."
https://g1.globo.com/carros/noticia/202 ... ampaign=g1
Een strohalm die ze goed konden gebruiken, want ook Stellantis heeft de boot aardig gemist. Ter illustratie, de grootste klant van Tesla is Stellantis. Stellantis koopt bij Tesla grote hoeveelheden carbon credits in omdat hun Europese vloot nog steeds niet voldoet aan de gestelde doelen van de EU om de hoeveelheid broeikassen met x% te verminderen.
Alleszeggend is de uitspraak van de CEO van Stellantis:
"Ele explica que os carros 100% elétricos ainda não são o coração dos investimentos da empresa no país, uma vez que a tecnologia ainda é muito custosa para a maior parte do público."
https://g1.globo.com/carros/noticia/202 ... ampaign=g1
Re: Stellantis (Fiat, Jeep, etc) gaat fors investeren in Brazilië
Ja, het is mooi hoe ze hybride als EV spinnen. Het is gewoon een elektromotor met een miniscule batterij die in een van de oude platformen wordt gehengeld.. Het maakt iedere auto extra complex, duurder en zwaarder.
En dat is allemaal precies de bedoeling. Ze kunnen een achterhaald product nog minimaal tien jaar langer op de markt houden. De consument mag na 8 jaar de hoofdprijs voor een nieuwe batterij betalen. Ja, 8 jaar want die batterijen voor hybride worden vaak niet gekoeld en maken zeker geen gebruik van de technologie van BYD of Tesla om de batterijen langlevend te houden. Kijk maar simpelweg naar de garantie die bijvoorbeeld Toyota op die batterij geeft,. 5 jaar. Dat is het.
De enige die met de gebakken peren zit is de Braziliaanse consument die oude technologie MOET kopen tegen belachelijk hoge prijzen terwijl in de rest van de wereld over tien jaar de hele wereld met eigen opgewekte zonneenergie extreem goedkoop rijdt. Interesseert Lula geen zak. Die is dan al kassiewijlen.
En dat is allemaal precies de bedoeling. Ze kunnen een achterhaald product nog minimaal tien jaar langer op de markt houden. De consument mag na 8 jaar de hoofdprijs voor een nieuwe batterij betalen. Ja, 8 jaar want die batterijen voor hybride worden vaak niet gekoeld en maken zeker geen gebruik van de technologie van BYD of Tesla om de batterijen langlevend te houden. Kijk maar simpelweg naar de garantie die bijvoorbeeld Toyota op die batterij geeft,. 5 jaar. Dat is het.
De enige die met de gebakken peren zit is de Braziliaanse consument die oude technologie MOET kopen tegen belachelijk hoge prijzen terwijl in de rest van de wereld over tien jaar de hele wereld met eigen opgewekte zonneenergie extreem goedkoop rijdt. Interesseert Lula geen zak. Die is dan al kassiewijlen.
Re: Stellantis (Fiat, Jeep, etc) gaat fors investeren in Brazilië
Een terugkeer van een bedrijf die een paar jaar geleden nog de deuren sloot! BYD had nog even interesse in een oude fabriek van Stellantis in Paraná
Re: Stellantis (Fiat, Jeep, etc) gaat fors investeren in Brazilië
Ondertussen sluit Toyota de deuren van haar fabriek in SP.
Re: Stellantis (Fiat, Jeep, etc) gaat fors investeren in Brazilië
Ook en Nederland is helaas de hybride nog steeds de meest verkochte nieuwe auto ondanks dat het land de meeste laders per voertuig heeft. Onbegrijpelijk dat mensen nog in de techniek Invest, kijkende naar Brazilië dan denk ik niet dat hybrides er succesvol zullen zijn en wie kiest voor een EV zal denk ik eerder voor een BEV kiezen. Denk dat BYD hoge ogen hier in Brazilië gaat gooien. Het oude verkoop succes vd Dolphin is inmiddels ingehaald door...... De Dolphin Mini.Progresso schreef: ↑wo mar 06, 2024 23:35 Ja, het is mooi hoe ze hybride als EV spinnen. Het is gewoon een elektromotor met een miniscule batterij die in een van de oude platformen wordt gehengeld.. Het maakt iedere auto extra complex, duurder en zwaarder.
En dat is allemaal precies de bedoeling. Ze kunnen een achterhaald product nog minimaal tien jaar langer op de markt houden. De consument mag na 8 jaar de hoofdprijs voor een nieuwe batterij betalen. Ja, 8 jaar want die batterijen voor hybride worden vaak niet gekoeld en maken zeker geen gebruik van de technologie van BYD of Tesla om de batterijen langlevend te houden. Kijk maar simpelweg naar de garantie die bijvoorbeeld Toyota op die batterij geeft,. 5 jaar. Dat is het.
De enige die met de gebakken peren zit is de Braziliaanse consument die oude technologie MOET kopen tegen belachelijk hoge prijzen terwijl in de rest van de wereld over tien jaar de hele wereld met eigen opgewekte zonneenergie extreem goedkoop rijdt. Interesseert Lula geen zak. Die is dan al kassiewijlen.
Op straat ben ik de gewone Dolphin al een paar keer tegen gekomen.
Re: Stellantis (Fiat, Jeep, etc) gaat fors investeren in Brazilië
Ik zie anders diverse onderzoeken dat de meest schone auto's volgens diverse milieu clubs de hybride in de VS zijn. En de auto's op lpg goed scoren in diverse landen in de EU. Maar dat hangt wel samen met de opwekking van de stroom dus op termijn zal de EV beter uit deze test komen. En in Brazilië en bijvoorbeeld Scandinavië wel al de schoonste keuze zijn.
Re: Stellantis (Fiat, Jeep, etc) gaat fors investeren in Brazilië
De meest schone auto is een nieuwe diesel of een diesel van 30 jaar oud.
Maar het gaat eigenlijk weinig om "schoon" maar meer hoe je als land zo efficiënt mogelijk energie omzet in beweging. Een fossiele auto kan dat nou eenmaal niet zo goed en een EV wel.
En zo zijn er tientallen politieke keuzes die weinig realiteitszin hebben. Een nieuwe kolencentrale voor de Deutsche Bahn, het voortijdig sluiten van kerncentrales in Duitsland, oerbossen zwaar gesubsidieerd verbranden in Nederlandse kolencentrales, dikke subsidies voor Mitsubishi outlanders en de duurste Teslas.
Ach ja, geld aan anderen geven wat niet van jezelf is is het allermakkelijkste wat er is.
Maar het gaat eigenlijk weinig om "schoon" maar meer hoe je als land zo efficiënt mogelijk energie omzet in beweging. Een fossiele auto kan dat nou eenmaal niet zo goed en een EV wel.
En zo zijn er tientallen politieke keuzes die weinig realiteitszin hebben. Een nieuwe kolencentrale voor de Deutsche Bahn, het voortijdig sluiten van kerncentrales in Duitsland, oerbossen zwaar gesubsidieerd verbranden in Nederlandse kolencentrales, dikke subsidies voor Mitsubishi outlanders en de duurste Teslas.
Ach ja, geld aan anderen geven wat niet van jezelf is is het allermakkelijkste wat er is.
- Ivan Bahia
- Berichten: 192
- Lid geworden op: za jul 21, 2018 16:19
- Locatie: Salvador / Bahia
- Contacteer:
Re: Stellantis (Fiat, Jeep, etc) gaat fors investeren in Brazilië
En alweer loopt Stellantis BYD achterna.
BYD heeft ondertussen de oude eigendom van Ford (die zonder de minste schroom zn Braziliaanse productie beëindigde tijden covid) hier in Bahia ingepalmd om er hun nieuwste productie-eenheid in Zuid-Amerika op te zetten.
Ondertussen zelf even in de spiksplinternieuwe nieuwe showroom van BYD in Salvador gaan rondsnuisteren en was verbaasd met hun interessant (lijkend) aanbod.
Echter ... hoe lang gaat die Chinese rommel mee gaan ?
Eén van mijn voertuigen (Japanse import ja) heeft ondertussen 400.000km op de teller en kan er gerust nog 400.000 aan in dezelfde originele luxe ... gaat BYD dat presteren ???
Bovendien is electrisch rijden (gezien mijn vele EN gespreide kilometers) hier in Bahia absoluut nog geen optie wegens gebrek aan laadstations.
Ik rij rustig verder met wat we hebben
BYD heeft ondertussen de oude eigendom van Ford (die zonder de minste schroom zn Braziliaanse productie beëindigde tijden covid) hier in Bahia ingepalmd om er hun nieuwste productie-eenheid in Zuid-Amerika op te zetten.
Ondertussen zelf even in de spiksplinternieuwe nieuwe showroom van BYD in Salvador gaan rondsnuisteren en was verbaasd met hun interessant (lijkend) aanbod.
Echter ... hoe lang gaat die Chinese rommel mee gaan ?
Eén van mijn voertuigen (Japanse import ja) heeft ondertussen 400.000km op de teller en kan er gerust nog 400.000 aan in dezelfde originele luxe ... gaat BYD dat presteren ???
Bovendien is electrisch rijden (gezien mijn vele EN gespreide kilometers) hier in Bahia absoluut nog geen optie wegens gebrek aan laadstations.
Ik rij rustig verder met wat we hebben
Je leeft maar één keer, maak er het beste van en ... geniet
Je kan ons steeds bereiken voor Bahia-informatie via onze site https://ivan-salvador-bahia-guide.com.br/
Je kan ons steeds bereiken voor Bahia-informatie via onze site https://ivan-salvador-bahia-guide.com.br/
Re: Stellantis (Fiat, Jeep, etc) gaat fors investeren in Brazilië
Bij de komst van de eerst de Japanse auto waren ook vele sceptisch over de levensduur, en later gebeurde dat opnieuw met de Koreaanse auto's beide hebben zich inmiddels riante in de top vd top 10 gevestigd.Ivan Bahia schreef: ↑do mar 07, 2024 18:22 Ondertussen zelf even in de spiksplinternieuwe nieuwe showroom van BYD in Salvador gaan rondsnuisteren en was verbaasd met hun interessant (lijkend) aanbod.
Echter ... hoe lang gaat die Chinese rommel mee gaan ?
Eén van mijn voertuigen (Japanse import ja) heeft ondertussen 400.000km op de teller en kan er gerust nog 400.000 aan in dezelfde originele luxe ... gaat BYD dat presteren ???
De Koreanen gaven vanaf dag 1 5 jaar garantie waar de toen traditionele bouwers 1 of als je veel geluk had 2 jaar garantie. Veel Chinese bouwers geven inmiddels 8 tot 10 jaar garantie.
Wat techniek betreft denk ik dat het voor de BEV gezien het beperkte aantal onderdelen veel makkelijker is om een langere levensduur en hoge kilometerstand te krijgen.
Re: Stellantis (Fiat, Jeep, etc) gaat fors investeren in Brazilië
Overigens wil de enorme investering in verbrandingsmotoren op biobrandstof niet zeggen dat er geen elektrificatie plaatsvindt in Zuid-Amerika. Een deel van de 5,6 miljard euro gaat naar het ontwikkelen van volledig elektrische auto’s voor die markten. Maar je kunt je voorstellen dat in een markt waar mensen gewend zijn om 17.000 euro te betalen voor een pick-up van Fiat, niet iedereen zit te wachten op een EV van 35.000 euro.