Fortal

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Fortal

Bericht door Salseros » zo jul 08, 2007 15:37

Wanneer was dat Fortal nou? Zijn het steeds vaste dagen ieder jaar of valt het steeds anders? Wat moet ik me van dit feest voorstellen?

Thanks.


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

Rogerio
Artikels: 0
Berichten: 18
Lid geworden op: do apr 26, 2007 22:44

Bericht door Rogerio » zo jul 08, 2007 15:44

Fortal is elk jaar in het laatste weekend van juli.
Totaal 4 dagen feest.

http://www.fortal.com.br/2007/



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Bericht door Salseros » zo jul 08, 2007 15:59

Ok bedankt.
Volgend jaar maar eens rond die tijd gaan boeken! Aan de foto's te zien moet het geweldig druk zijn, Ivete Sangalo en Chiclete com banana treden dit jaar ook op zie ik... niet de minste artiesten!


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

Gallid
Artikels: 0
Berichten: 27
Lid geworden op: zo jul 08, 2007 17:12

fortal

Bericht door Gallid » zo jul 08, 2007 17:17

Ik heb het geluk 25 juli te vertrekken naar Fortaleza (voor de 1e keer). Dus ben net op tijd voor het Fortal feest. Waar precies wordt dit feest gehouden en wat voor soort muziek wordt er gespeeld (ben niet zo'n grote fan van Forro muziek, wel andere braziliaanse muziek)? Zag de link staan naar de website, maar spreek helaas geen portugees. Kan iemand mijn in het kort vertellen wat het feest precies inhoudt? BVD



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1015
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Bericht door Wade » zo jul 08, 2007 18:25

vorig jaar geweest als gewone toeschouwer, viel redelijk tegen want die artiesten rijden steeds rondjes op een soort carnavalwagen dus je ziet ze 1 of 2 liedjes zingen en dan rijden ze weer verder... de sfeer was wel goed daar!

naar het schijnt is het veel leuker als je met een blok meeloopt. vergelijk het met een carnavalsgroep, iedereen met hetzelfde t-shirt loopt en danst de hele tijd mee achter de zelfde wagen in de stoet.

ik vind wel dat ze weinig origineel zijn bij het selecteren van hun artiesten want de affiche heeft precies dezelfde groepen als vorig jaar.



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Bericht door Salseros » zo jul 08, 2007 18:28

@Gallid. Geluksvogel!

Zoals ik reeds zei treden oa Ivete Sangalo en Chiclete Com Banana op, deze gasten komen uit de deelstaat Bahia en ze maken Axe-muziek. Dit lijkt totaal niet op Forró, het is muziek waar veel trommels aan de pas komen zodat je echt wel in een carnavals-stemming komt!


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

Wade
Artikels: 0
Berichten: 1015
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Bericht door Wade » zo jul 08, 2007 18:35

Salseros schreef:@Gallid. Geluksvogel!

Zoals ik reeds zei treden oa Ivete Sangalo en Chiclete Com Banana op, deze gasten komen uit de deelstaat Bahia en ze maken Axe-muziek. Dit lijkt totaal niet op Forró, het is muziek waar veel trommels aan de pas komen zodat je echt wel in een carnavals-stemming komt!
Ivete Sangalo valt nog mee maar Chiclete kan ik alleen maar als lawaaierig bestempelen (tot overmaat van ramp is het ook nog eens de favoriete groep van mijn vrouw :-? ).



Gallid
Artikels: 0
Berichten: 27
Lid geworden op: zo jul 08, 2007 17:12

Bericht door Gallid » zo jul 08, 2007 21:46

Al zal de muziek mij niet helemaal aanstaan, zolang de sfeer er maar goed is. Ben benieuwd en zal zeker een kijkje gaan nemen.
Offtopic:
Weet er iemand trouwens leuke tenten waar een beetje relaxte (lees: jazzy, soulachtige) braziliaanse muziek word gedraaid in Fortaleza. Ik denk dan aan artiesten als Seu Jorge, Jorge Benjor, Caetano Veloso en Sabrina Malheiros. Of zegt dit niemand iets?



Plaats reactie