TAP of Arke?

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.

Met welke vliegtuigmaatschappij vlieg jij?

Arke
11
65%
TAP
6
35%
 
Totaal aantal stemmen: 17

Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

TAP of Arke?

Bericht door Salseros » ma mar 12, 2007 19:44

Spreekt voor zich!


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

Marcel
Cumbuco Bar
Artikels: 0
Berichten: 733
Lid geworden op: vr mar 02, 2007 23:10
Locatie: Cumbuco
Contacteer:

Bericht door Marcel » wo mei 02, 2007 20:05

ik zie geen poll...??!!??!!

Maakt mij overigens niet veel uit, Arke, Tap, of eventueel Martinair. Ik slaap toch. En, in tegenstelling tot wat ik vaak lees, ik heb nog nooit meer dan een uur vertraging gehad. Tijdens de vlucht, als ik niet slaap, dan neem ik mijn huiswerk van de portugese lessen nog even door.

Ik ben wel een paar keer met de TAP van/naar Brussel gevlogen, i.p.v. Schiphol. Ik dacht dat dat vanuit Helmond wat veiliger was i.v.m. file-rijden op de A2 (heenreis). Maar de terugreis met de trein vanuit Brussel naar Helmond is een ramp. Daar had ik nog de meeste vertagingen....Afgezien daarvan is het op Schiphol véél gezelliger wachten.



Marcel
Cumbuco Bar
Artikels: 0
Berichten: 733
Lid geworden op: vr mar 02, 2007 23:10
Locatie: Cumbuco
Contacteer:

Bericht door Marcel » wo mei 02, 2007 20:07

Vreemd, nu zie ik wel een poll, ik kan me alleen niet meer herinneren dat ik gestemd heb.
Drank is slecht voor je geheugen, dat blijkt wel weer.



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Bericht door Salseros » wo mei 02, 2007 20:26

Je kunt maar 1x stemmen Marcel en als gast kun je zowieso niet stemmen...
Dit is speciaal zo gemaakt voor mensen zoals jij. ;)


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

Hugo
Artikels: 0
Berichten: 103
Lid geworden op: zo apr 01, 2007 14:27

Bericht door Hugo » wo mei 02, 2007 20:46

Ik heb gestemd voor Arke, de 1e keer... ik ben wel benieuwd.



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1017
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Bericht door Wade » zo mei 06, 2007 00:19

TAP

Arke is de slechtste luchtvaartmaatschappij waar ik ooit mee gevlogen heb (en dat zijn er al heel wat).

TAP is in de eerste plaats stipter, al zou hun tijdsmarge bij de terugvlucht tussen de aankomst in Lisbon en de aansluitende vlucht naar BRU/AMS wel wat vergroot mogen worden. Alhoewel, tegenwoordig zit er voor Brussel toch al een uur en 10 minuten tussen dus als de 1ste vlucht op tijd komt dan moet dat wel lukken nu.
Bovendien is TAP momenteel zijn vloot volledig aan het moderniseren (misschien is dat intussen al gedaan), frisse kleuren, verfraaiing in de cabine en voor de lange afstandstoestellen heeft elke passagier nu zijn eigen tv-schermpje en entertainment system. Vorig jaar had ik de eer om met een reeds vernieuwde A330 naar Fortaleza te vliegen en daar was dat althans het geval. Of dat ook bij de A310, het gebruikelijke toestel dat ze op de lijn LIS-FOR inzetten, het geval is zal ik allicht vorige maand weten want deze waren vorig jaar (bij mij terugvlucht) nog steeds in de oude stijl.

Arke is waardeloos: onbetrouwbaar qua uurregeling, onbeschoft personneel (persoonlijk zeer slechte ervaringen mee)...



Gebruikersavatar
muntje
Artikels: 0
Berichten: 810
Lid geworden op: za mar 10, 2007 18:57
Locatie: Zwijndrecht ( NL)

Bericht door muntje » zo jul 08, 2007 22:06

komende vlucht wordt het toch weer tap, scheelt een hoop betreft de kilo's



ronny
Artikels: 0
Berichten: 145
Lid geworden op: di jul 03, 2007 12:35

Bericht door ronny » ma jul 09, 2007 18:44

De laatste weken vliegt Arke netjes optijd



ronny
Artikels: 0
Berichten: 145
Lid geworden op: di jul 03, 2007 12:35

Bericht door ronny » wo aug 08, 2007 20:48

Vandaag 6 uur vertraging op schiphol met ARKE,dat wordt een latertje vanavond/vannacht in Fortaleza



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Bericht door Salseros » do aug 09, 2007 07:41

Dat doet me denken aan de begintijd met Arke, iedere week een aantal uren vertraging. Begin januari dit jaar was er ook 6 of 7 uur vertraging toen ik ging.
Hmm, even kijken wat ze nu voor smoes hebben verteld tegen de passagiers: Door de vakantietijd was er minder personeel beschikbaar om de bagage aan boord te laden (ofzo). :?


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

Rico
Artikels: 0
Berichten: 60
Lid geworden op: wo jun 06, 2007 22:07

Bericht door Rico » do aug 09, 2007 10:17

Ik heb wel een goede ervaring gehad met Arke. Weinig vertraging, niet noemenswaardig iig. Het personeel was niet onsympathiek, wat ik hier vaak lees. Alhoewel je er altijd wel eentje bij hebt zitten die last heeft van arrogantie.

Het eten was ook te eten. Dat heb ik anders meegemaakt. Het blijft vliegtuigvoedsel, maar er zaten lekkere dingen bij.


Braaaasilll la la la la la la la laaaa

Gebruikersavatar
maxx
Artikels: 0
Berichten: 605
Lid geworden op: vr jun 08, 2007 10:10

tap of arke

Bericht door maxx » do aug 09, 2007 13:17

ik heb een keer of 3 met martinair,2 keer met fly brasil ,2 keer met arke en nu de laatste keer met tap gevlogen,het is altijd wel iets zowel met fly brasil als arke, het ergste in februari met arke 18u vertraging + dat er een vervangtoestel gecharterd(brits vliegtuig) werd en ofschoon ik bussinesclasse had werd mij gewoon economy gegeven ondanks er toch een aantal comfort plaatsen aan boord waren,na een aantal klachten per brief heb ik dan het verschil terug gekregen en wat later nog een vergoeding voor een extra nacht + kosten samen zo een 300€,in mei heb ik dan voor de eerste keer met tap geweest heenvlucht ok terugvlucht 8u vertraging in fortaleza en nog is 3u er bovenop in lissabon,ik overweeg terug arke omwille van de prijs bussinesclasse die is bijna gelijk aan de economy van tap!



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Bericht door Salseros » do aug 09, 2007 19:16

Rico schreef:Het eten was ook te eten. Dat heb ik anders meegemaakt. Het blijft vliegtuigvoedsel, maar er zaten lekkere dingen bij.
Nou, de laatste keer kregen we op de heenreis een soort gehakt wat ik kokhalzend zat op te eten, heb geloof ik 2 happen genomen en begon toen direkt aan het toetje (cake ofzo, altijd wel lekker, kun je niet veel aan verpesten).
De volgende keer sla ik het eten in zijn geheel over en neem ik gewoon broodjes mee van thuis, veel lekkerder.


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

Rico
Artikels: 0
Berichten: 60
Lid geworden op: wo jun 06, 2007 22:07

Bericht door Rico » do aug 09, 2007 19:35

Ik neem altijd broodjes mee van thuis, maar die waren snel op. Zeker als je maat niks meeneemt en toch broodjes wil.

Ik vond het goed te doen. Nogmaals: het blijft vliegtuigvoedsel, maar ik heb bijna alles op.


Braaaasilll la la la la la la la laaaa

ronny
Artikels: 0
Berichten: 145
Lid geworden op: di jul 03, 2007 12:35

Bericht door ronny » vr aug 10, 2007 16:44

Vind dat stuk pizza wat je op de heenweg krijgt altijd wel lekker.
Verder verwacht ik gewoon niet teveel van het eten aan boord.
Heb trouwens niet zoveel nodig, aangezien ik daar niet veel meer doe dan zitten,en een beetje probeer te slapen.Zou het wel prettig vinden als ze wat vaker met water rondkwamen,zeker nu je dat zelf niet meer in je handbagage mag meenemen.Ze adviseren in hn filmpje dat je een glas per uur moet drinken,maar dat haal je bij lange niet



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Bericht door Salseros » vr aug 10, 2007 18:44

Ronny, misschien wist je het nog niet, maar je kunt gewoon achterin het vliegtuig drinken halen wanneer je maar wilt.
Of als je lui bent druk je op het belletje naast je stoel en dan wordt het naar je gebracht (echter doe ik dit nooit).


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

ronny
Artikels: 0
Berichten: 145
Lid geworden op: di jul 03, 2007 12:35

Bericht door ronny » za aug 11, 2007 19:59

Ja dat van dat belletje dat wist ik wel,en voor de trombose loop ik ook regelmatig naar achteren om zo'n heineken bloedverdunner te halen TIP,zelf heb ik altijd ruim voldoende 2 euromunten op zak voor mijn biertjes,zodat ik nooit op wisselgeld hoef te wachten.dat is nog wel eens een probleem bij ARKE.



Gebruikersavatar
maxx
Artikels: 0
Berichten: 605
Lid geworden op: vr jun 08, 2007 10:10

Bericht door maxx » za aug 11, 2007 20:35

bij tap zijn de drankjes inbegrepen en hoef je niet te wachten even vragen en je word op je wenken bediend maar wat is het voordeel?bij tap te lang bij arke te breed het zal altijd wel iets zijn zo vond ik het eten in mei bij tap beneden alle peil.



Hugo
Artikels: 0
Berichten: 103
Lid geworden op: zo apr 01, 2007 14:27

Bericht door Hugo » di aug 14, 2007 19:34

Dat is slim ronny die 2 euro-muntstukken, ga ik ook maar eens doen. Met een paar biertjes op in het vlieguig gaat de tijd ook wat sneller!



ronny
Artikels: 0
Berichten: 145
Lid geworden op: di jul 03, 2007 12:35

Bericht door ronny » di aug 14, 2007 22:58

ik doe het puur om de trombose tegen te gaan



Plaats reactie