Razzia's in Fortaleza

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Wade
Artikels: 0
Berichten: 1016
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Bericht door Wade » zo jun 17, 2007 18:29

Overdag gaat mijn voorkeur ook uit naar Boa Vida maar als het gaat over de donderdagavond met eten en live muziek is Croco Beach toch wel veruit de beste tent hoor.

Daar heb ik trouwens ook mijn vrouw leren kennen :P



Rutless
Artikels: 0
Berichten: 29
Lid geworden op: za mar 31, 2007 17:53

Bericht door Rutless » ma jun 18, 2007 22:46

CrocoBeach is inderdaad erg mooi maar Boa Vida is ook top!!!!



Gallid
Artikels: 0
Berichten: 27
Lid geworden op: zo jul 08, 2007 17:12

Bericht door Gallid » di jul 10, 2007 15:25

Ik heb me de afgelopen weken wel bezig gehouden (niet dag en nacht ofsow) met de vraag hoe ik het probleem van de identificatieplicht ga oplossen. Je ontkomt er simpelweg niet aan als je in het uitgaansleven begeeft van Fortaleza. Tenminste, dat is me wel duidelijk geworden na het doorspitten van diverse fora over forta. En wat me tegenviel is dat zelfs mensen die al meer dan 10 keer naar Fortaleza zijn geweest hier nog steeds geen geschikte oplossing voor hebben kunnen bedenken. Ja, één iemand heeft in al zijn broeken een zak aan de binnenkant laten naaien, maar dat is mij te omslachtig.
Gelukkig ben ik per toeval op de oplossing gestuit. In mijn zolder vond ik een soort van heuptas die heel dun is waar precies een paspoort in past. Heb hem onder mijn t-shirt aangedaan en valt helemaal niet op. Bovendien voel je dat ding helemaal niet als je er mee loopt. Dus de razziakwestie kan wat mij betreft de prullebak in, mij pakken ze niet :P



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Bericht door Salseros » di jul 10, 2007 18:46

Goede tip Gallid. :) Maar eerlijk gezegd is de kans dat je nu op een Razzia stuit zo 1 op 1000 denk ik, laatste maanden zijn ze volgens mij niet meer geweest (volgens mij maar 1 keer dit jaar). Maar je kan inderdaad beter het zekere voor het onzekere nemen.


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

Rico
Artikels: 0
Berichten: 60
Lid geworden op: wo jun 06, 2007 22:07

Bericht door Rico » di jul 10, 2007 19:11

Salseros schreef:Goede tip Gallid. :) Maar eerlijk gezegd is de kans dat je nu op een Razzia stuit zo 1 op 1000 denk ik, laatste maanden zijn ze volgens mij niet meer geweest (volgens mij maar 1 keer dit jaar). Maar je kan inderdaad beter het zekere voor het onzekere nemen.
Ik laat mijn paspoort in het app., want als ik mijn paspoort kwijt raak (grotere kans dan 1 op 1000) dan ben ik helemaal de lul. Die binnenzak is omslachtig, maar die heuptas ook als je niet zo een versie hebt..

Komt wel goed. Neem wel een kopie van mijn paspoort mee (ook al zal het niet helpen). Is meer voor het idee. :)


Braaaasilll la la la la la la la laaaa

Gallid
Artikels: 0
Berichten: 27
Lid geworden op: zo jul 08, 2007 17:12

Bericht door Gallid » di jul 10, 2007 20:40

Hoop voor je dat de razzia's uitblijven, echter op verschillende fora wordt er wel veelvuldig op gewezen. Misschien dat Salseros er weinig van merkte omdat hij buiten het hoogseizoen is geweest, maar lees dat de razzia's met name gericht is op toeristen. Dus afhankelijk van wanneer je gaat zou ik toch overwegen om naar een creatieve oplossing te zoeken. Zo'n dunne heuptasje moet toch ergens te scoren zijn, misschien wel in foraleza zelf?



JimVe
Artikels: 0
Berichten: 629
Lid geworden op: vr jul 06, 2007 22:34

Bericht door JimVe » zo jul 15, 2007 01:18

Ik geloof niks van die razzia's



Marcel
Cumbuco Bar
Artikels: 0
Berichten: 733
Lid geworden op: vr mar 02, 2007 23:10
Locatie: Cumbuco
Contacteer:

Bericht door Marcel » zo jul 15, 2007 12:34

Ik ook niet, nog nooit meegemaakt.



No_Stress_Fortaleza
Artikels: 0
Berichten: 89
Lid geworden op: za jun 16, 2007 22:23

Bericht door No_Stress_Fortaleza » zo jul 15, 2007 20:59

Marcel schreef:Ik ook niet, nog nooit meegemaakt.
Ik geloof er wel een beetje in, heb eens met een canadees gesproken die er al een jaar woont en die heeft zo'n razzia meegemaakt. Hij had z'n paspoort bij zich dus geen problemen. Maar anderen werden gewoon meegenomen. Heb die verhalen ook vaker gehoord van de lokalen zelf.

Maar tjah het is altijd van horen zeggen dus wie weet. Lijkt me in ieder geval geen goede reclame als ze zomaar touristen oppakken omdat ze geen paspoorten bij zich hebben...

Heb zelf ook nooit m'n paspoort bij me...



Gebruikersavatar
maxx
Artikels: 0
Berichten: 605
Lid geworden op: vr jun 08, 2007 10:10

Bericht door maxx » ma jul 16, 2007 09:37

en toch gebeurd het,een paar vrienden van mij zijn ook opgepakt met een copy van hun paspoort en terwijl ze op het politiebureel zaten mocht er eentje naar het hotel om in de kluis hun paspoorten op te halen,dit is al wel een jaar of 3 geleden,toch is er dit jaar in mei ook nog een controle geweest.



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Bericht door Salseros » ma jul 16, 2007 12:38

maxx schreef:en toch gebeurd het,een paar vrienden van mij zijn ook opgepakt met een copy van hun paspoort en terwijl ze op het politiebureel zaten mocht er eentje naar het hotel om in de kluis hun paspoorten op te halen,dit is al wel een jaar of 3 geleden,toch is er dit jaar in mei ook nog een controle geweest.
Dan hebben ze geluk dat hun paspoorten nog gehaald mochten worden, ik neem aan dat ze toen toch alsnog een bekeuring hadden gekregen?


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

JimVe
Artikels: 0
Berichten: 629
Lid geworden op: vr jul 06, 2007 22:34

Bericht door JimVe » di jul 17, 2007 02:37

"Dan hebben ze geluk dat hun paspoorten nog gehaald mochten worden, ik neem aan dat ze toen toch alsnog een bekeuring hadden gekregen? "

Wat als ze geen toestemming hadden gekregen?
Hele leven in het cachot? Net zoals marc?

Ik geloof deze verhalen niet zo. Iedereen eet hier van de toeristen, zelfs de simpele bromsnor op de hoek heeft zijn baan aan de toerist te danken. Ze kijken wel uit om ze te veel te pesten



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Bericht door Salseros » di jul 17, 2007 08:33

Ik denk inderdaad dat ze het gewoon af en toe doen als ze geld nodig hebben en nergens anders voor. 1 avondje controleren levert aardig wat geld op aan bekeuringen, kunnen ze weer een jaar het personeel betalen. :?


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

Gebruikersavatar
maxx
Artikels: 0
Berichten: 605
Lid geworden op: vr jun 08, 2007 10:10

Bericht door maxx » di jul 17, 2007 09:36

een officeele bekeuring hebben ze niet gehad salseros wel wat reals onder tafel moeten schuiven!



Gebruikersavatar
maxx
Artikels: 0
Berichten: 605
Lid geworden op: vr jun 08, 2007 10:10

Bericht door maxx » di jul 17, 2007 09:41

als jij dat niet gelooft jimv dan denk ik dat jij nog niet echt veel in iracema bent geweest of lang komt ik ben er voor weg gebleven,je moet is een praatje slaan met filip van belga launches,die wist indertijd regelmatig wanneer de bewuste controles gingen plaats vinden,over 2 of 3 jaar terug zijn er een keer meer dan 200 toeristen gecontroleerd toen waren er frequent controles en ook nu nog worden er gedaan zij het niet meer zo veel!



Gebruikersavatar
maxx
Artikels: 0
Berichten: 605
Lid geworden op: vr jun 08, 2007 10:10

Bericht door maxx » di jul 17, 2007 09:44

jimv
wat bedoel je ermee"hele leven in het cachot zoals marc"?



JimVe
Artikels: 0
Berichten: 629
Lid geworden op: vr jul 06, 2007 22:34

Bericht door JimVe » di jul 17, 2007 15:51

Sorry Maxx,

Verschrijving, ik bedoel het cachot in net zoals Maxx's vrienden, maar dan voor de rest van je leven.

Ok, ik zal eens met Felipe babbelen.



JimVe
Artikels: 0
Berichten: 629
Lid geworden op: vr jul 06, 2007 22:34

Bericht door JimVe » di jul 17, 2007 16:05

Nou weet ik weer wat ik bedoelde:

Marc de biopiraat. hehe ik moet toch maar eens van de fles afblijven



ronny
Artikels: 0
Berichten: 145
Lid geworden op: di jul 03, 2007 12:35

Bericht door ronny » di jul 17, 2007 17:05

JimVe schreef:"Dan hebben ze geluk dat hun paspoorten nog gehaald mochten worden, ik neem aan dat ze toen toch alsnog een bekeuring hadden gekregen? "

Wat als ze geen toestemming hadden gekregen?
Hele leven in het cachot? Net zoals marc?

Ik geloof deze verhalen niet zo. Iedereen eet hier van de toeristen, zelfs de simpele bromsnor op de hoek heeft zijn baan aan de toerist te danken. Ze kijken wel uit om ze te veel te pesten

De toeristengebieden waar deze controles plaatshebben,word voornamelijk bezocht door sextoeristen.En dit soort toeristen investeert zijn geld uitsluitend in de bars op iracema,de hollandse barracas op praia futuro en beira mar,en de appartementen welke allemaal door buitenlanders gerund worden.Verder veroorzaken ze overlast,en velen vergrijpen ze zich aan minderjarigen.De reden van die razzias is dat ze deze mensen liever kwijt dan rijk zijn.90% van wat die investeren verdwijnt naar het buitenland,en ze bezorgen Fortaleza een naam die andere toeristen afschrikt.



Marcel
Cumbuco Bar
Artikels: 0
Berichten: 733
Lid geworden op: vr mar 02, 2007 23:10
Locatie: Cumbuco
Contacteer:

Bericht door Marcel » di jul 17, 2007 17:35

Gaan we hier ook zo'n discussie aanzwengelen?



Plaats reactie