Openbaar Vervoer: Tarieven & Mogelijkheden

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Openbaar Vervoer: Tarieven & Mogelijkheden

Bericht door Salseros » zo dec 07, 2008 14:36

Ik heb een paar interessante blogs gevonden over het openbaar vervoer in Fortaleza en de tarieven die gehanteerd worden, ook voor trips naar andere steden en de vervoersmogelijkheden.
Misschien interessant voor een aantal mensen hier... :)

>>> Taxi Service Fortaleza - Tarieven per taxi, lokaal en naar steden als Canoa Quebrada en Jericoacoara.
>>> Fortaleza Taxi Fares & Destinations - Tarieven vanaf de luchthaven, gebaseerd op 4 zones (let op: tarieven zijn inmiddels een paar reais per zone gestegen).
>>> Fortaleza Interstate Companies - Tarieven per bus naar Salvador, Belem, Rio en Sao Paulo.



Gebruikersavatar
Janvanel
Artikels: 0
Berichten: 276
Lid geworden op: do nov 15, 2007 15:07
Locatie: Fortaleza (CE)

Bericht door Janvanel » di dec 09, 2008 02:13

Salseros,
Misschien dat je via Fortaleza interstate companies ook het volgende zou kunnen vinden. Twee maanden geleden ben ik met mijn partner een lang weekeinde nar Ubajara geweest en dat met een lijnbus van Quanabara. De kosten van de bus waren 60 reais pp vv en de Pousada koste 60 reais per nacht incl een perfect ontbijt. Ubajara heeft het kleinste nationale park van Brazilië en de grootste bezienswaardagheid is een druipsteengrot. Verder is Ubajara leverancier van voornamelijk fruit voor Fortaleza, er vertrekken gemiddeld 100 vrachtwagens per dag met fruit naar Forta. Het fruit wordt overigens door nogal wat Nederlanders geleverd die zich daar gevestigd hebben. Doordat Ubajara hoger gelegerd is wordt er ook nogal wat koffie verbouwd. Liefhebbers moeten zich wel van te voren zeker stellen van een verblijfplaats daar er maar een beperkte accomodatie is. In de Brazilië gids van Planet staat het eea goed beschreven incl adressen van Pousadas.



Plaats reactie