gevaarlijk??

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Hugo
Artikels: 0
Berichten: 103
Lid geworden op: zo apr 01, 2007 14:27

gevaarlijk??

Bericht door Hugo » vr apr 20, 2007 20:36

Hallo!

ik hoor van kennissen dat het best gevaarlijk kan zijn in Brazilie (dus ook Fortaleza neem ik aan).
Is dit waar en hoe weet ik waar we wel en niet heen moeten gaan?



Marcel
Cumbuco Bar
Artikels: 0
Berichten: 733
Lid geworden op: vr mar 02, 2007 23:10
Locatie: Cumbuco
Contacteer:

Bericht door Marcel » vr apr 20, 2007 22:24

Hugo,

In Brazilië zijn de verschillen tussen arm en rijn enorm groot. En arm zijn betekent letterlijk niet weten of je morgen kan eten. Nederlanders die flink met de buidel lopen te zwaaien kunnen dus een makkelijke prooi zijn voor sommige gasten (en gastjes).
Loop daarom niet te pronken met je mooie gouden ketting of sieraden. Laat die maar lekker thuis. En die dure fotocamera raak je zeker kwijt als je wat mooie avond opnamen in de favela wilt gaan maken... Je mag dan trouwens blij zijn als je alleen je camera kwijt raakt.
Zorg ervoor dat je niet alleen in zo'n favela terecht komt en neem 's avonds altijd een taxi. Zorg ervoor dat je niet al teveel geld bij je hebt en verdeel het een beetje in verschillende broekzakken. 's Avonds een romantische strandwandeling maken, dat zit er ook niet in.
Kortom: neem zo min mogelijk spullen mee, overdag, en pas gewoon goed op.
Kijk voor de gein ook maar eens op http://www.rio-de-janeiro.tk Rio is natuurlijk een heel andere stad, maar het verhaal wat je leest is toch redelijk tekenend voor andere grote steden in Brazilië.

Ik zelf ga binnenkort voor de 14e keer naar Fortaleza en mij is nog nooit iets overkomen. Tot de laatste keer dan, portemonee verloren/gejat (geen idee) en vlak voor het politiebureau (i.v.m. aangifte) bijna overvallen door een jochie van hooguit 15, zo stoned als wat. Samen met Vön Schmalhaussen toch wel even moeten rennen...

Als je je normaal gedraagt heb je zeker een prachtige vakantie. Overigens staan op mijn site: http://www.huisinfortaleza.nl ook nog wat handige tips.

Groeten,

Marcel



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Bericht door Salseros » za apr 21, 2007 12:02

Hallo Hugo,

Ik kan hier weinig aan toevoegen...
Je moet je ten allen tijden in het toeristische gedeelte van Fortaleza begeven.
Op Beira Mar surveilleren op meerdere plaatsen politie-agenten overdag en 's-avonds.
Ga niet 's-avonds in een krottenwijk rondhangen en als je wilt gaan stappen in een discotheek of bar, moet je nooit je drankje onbeheerd achterlaten.
Er is een befaamde pil genaamd "Boa Noite Cinderella", die doen ze in je drankje... en je slaapt voor 20 uur ofzo. (en je wordt wakker zonder portefeuille).
Ik heb het een keer meegemaakt. :(


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

Marcel
Cumbuco Bar
Artikels: 0
Berichten: 733
Lid geworden op: vr mar 02, 2007 23:10
Locatie: Cumbuco
Contacteer:

Bericht door Marcel » za apr 21, 2007 13:31

Maar je bril heb je toch weer gevonden, he? Dus het was niet zo erg als het leek...

Maar inderdaad erg vervelend.



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Bericht door Salseros » za apr 21, 2007 13:47

Ik voelde deze reaktie aankomen...

Ik had zo'n 250 reais in mijn portefeuille, de betreffende persoon was nog zo aardig om 10 reais achter te laten.
Mijn bril had ik na 2 dagen inderdaad gevonden... ik had hem tijdens de roes van die pil ergens in een la gelegd en vergeten,
(zo sterk zijn die pillen)... :?


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

Hugo
Artikels: 0
Berichten: 103
Lid geworden op: zo apr 01, 2007 14:27

Bericht door Hugo » zo apr 22, 2007 13:16

Wat! Al 14 keer geweest Marcel... gaat dat niet vervelen?
Bedankt in ieder geval voor de uitgebreide hulp! Die pilletjes zal ik vanaf blijven. maar ja,
in Nederland hoef je ook je glas niet onbeheerd achter te laten...



Marcel
Cumbuco Bar
Artikels: 0
Berichten: 733
Lid geworden op: vr mar 02, 2007 23:10
Locatie: Cumbuco
Contacteer:

Bericht door Marcel » zo apr 22, 2007 15:01

Nee, nee, 13 keer.... En nee, het gaat niet vervelen. Als ik vandaag zou kunnen, zou ik gelijk gaan emigreren. In de nabije toekomst ben ik van plan wat minder te gaan, zo'n 2x per jaar. Maar dan wel 3 maanden per keer!

Ja, je kunt je hart maar ergens verliezen, he?



Vön Smallhausen
Artikels: 0
Berichten: 201
Lid geworden op: ma apr 16, 2007 20:55
Locatie: Alkmaar

Bericht door Vön Smallhausen » zo apr 22, 2007 18:40

Zo is het Hugo in Nederland kan je ook van alles gebeuren. Zelf heb ik in Nederland ook al twee keer een pistool op me gericht gehad met de mededeling om alles even af te geven.
Wat betreft Cinderella zelf houd ik altijd mijn duim op de opening van het flesje of mijn handpalm over mijn glas als ik in een gevaren zoné sta en even tijd vrij maak om niet te drinken.



Rico
Artikels: 0
Berichten: 60
Lid geworden op: wo jun 06, 2007 22:07

Bericht door Rico » do jun 07, 2007 12:00

In Nl houd ik ook altijd het drankje bij me. Het nadeel is dat je onvoorzichtiger wordt na een biertje of 8. Maar als je het aanleert, dan wordt het een automatisme. Vervelend dat je zo op je hoede moet zijn in Fortaleza, maar eigenlijk moet je dat overal zijn. In NL gebeuren ook de meest vreselijke dingen.


Braaaasilll la la la la la la la laaaa

No_Stress_Fortaleza
Artikels: 0
Berichten: 89
Lid geworden op: za jun 16, 2007 22:23

Bericht door No_Stress_Fortaleza » zo jul 15, 2007 21:25

Als je niet in die hoerententen bij Iracema komt loop je weinig risico hoor!



berry smit
Artikels: 0
Berichten: 27
Lid geworden op: ma jun 25, 2007 18:05

Bericht door berry smit » do jul 26, 2007 15:37

ben er al een keer of 6 geweest en heb nog nooit niks mee gemaakt en ook niet bij iracema



Plaats reactie