Mijn Brazilië Tips voor het reizen met Uber in Brazilië

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mijn Brazilië
Artikels: 114
Berichten: 196
Lid geworden op: zo okt 28, 2018 11:05
Locatie: Nederland
Contacteer:

Mijn Brazilië Tips voor het reizen met Uber in Brazilië

Bericht door Mijn Brazilië » zo dec 16, 2018 18:31

Mijn Brazilië Tips voor het reizen met Uber in Brazilië
door Mijn Brazilië

Wat is een Uber?
Een Uber is goed te vergelijken met een taxi. Het brengt je van A naar B en...

Lees meer



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Mijn Brazilië Tips voor het reizen met Uber in Brazilië

Bericht door borsjea » zo dec 16, 2018 19:25

Naast Uber heb je ook afhankelijk van de plaats 99taxi en Cabify.
Maak wekelijks gebruik van Uber of 99taxi, vaak naar locatie´s waar het parkeren duur is.
Merk dat hier Uber voor de korte afstanden iets goedkoper is dan 99taxi op de iets langere afstanden is 99taxi vaak goedkoper.
Cabify is in mijn omgeving niet beschikbaar. Beschikbaarheid vd voertuigen beinvloeden de ritprijs het loont om de ritprijs bij beiden op te vragen.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Mijn Brazilië Tips voor het reizen met Uber in Brazilië

Bericht door Progresso » zo dec 16, 2018 21:05

Taxi's in Fortaleza zijn belachelijk duur. Er rijden er 4000 rond, althans als de chauffeurs niet onder een boom zitten om dpmino te spelen. Uber is werkelijk een uitkomst.

Chauffeur en passagier kunnen elkaar na afloop beoordelen. Als je een hoge beoordeling hebt komen de chauffeurs maar al te graag. Mijn vrouw heeft een wat lagere beoordeling. Gevolg is dat ik altijd een Uberx krijg en mijn vrouw het altijd moet doen met eem aftandse Classic. Ik heb nu al een paar keer uitgelegd hoe dat beoordelingssysteem werkt, maar blijkbaar is dat moeilijk te begrijpen.

Voor ons geen tweede auto. Liever rs400 per maand aan Uber betalen, lekker een flesje wijn oid kunnen drinken, geen parkeer en benzinekosten. Mooie uitvinding.



Gebruikersavatar
JoopLiefaard
Artikels: 0
Berichten: 25
Lid geworden op: wo mar 21, 2018 16:30
Locatie: Ribeirão Preto - SP
Contacteer:

Re: Mijn Brazilië Tips voor het reizen met Uber in Brazilië

Bericht door JoopLiefaard » ma dec 17, 2018 02:18

Een tijdje geleden zijn we een paar dagen naar SÃo Paulo geweest. Een concert van Loreena McKennitt gecombineerd met familiebezoek. De bedoeling was met onze eigen auto te gaan, zoals we altijd doen. Maar de auto was in de garage voor een reparatie en we hebben daarop gekozen met de bus te reizen en in de stad Über te gebruiken. Dat was een goede keuze. Ik heb niet zoveel moeite met het chaotische verkeer in São Paulo maar met Über is ons toch wel goed bevallen. Iets om gedachten te houden bij een volgend bezoek.



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Mijn Brazilië Tips voor het reizen met Uber in Brazilië

Bericht door joaninha » di dec 18, 2018 03:48

Eind april ga ik weer naar Fortaleza. Ik ben van plan om dan ook Uber te gaan proberen. Het enige dat me vorige keer daarvan weerhouden heeft was een Braziliaanse simkaart. Want zonder je telefoon met de app begin je niets met Uber. Volgende keer dus maar even via mijn vriendin een simkaartje met internet regelen. Want met mijn Nederlandse simkaart is dat verschrikkelijk duur. Ik ben benieuwd hoe Uber in Fortaleza functioneert. Op de app via wifi zag ik wel de prijzen en die waren inderdaad goedkoop.



Bert
Artikels: 0
Berichten: 645
Lid geworden op: di apr 29, 2008 18:57
Locatie: Fortaleza

Re: Mijn Brazilië Tips voor het reizen met Uber in Brazilië

Bericht door Bert » ma nov 08, 2021 14:21

Steeds vaker komt het voor dat er geen Uber chauffeurs beschikbaar zijn. Een goed alternatief is de app van SindiTaxi. Concurrerende tarieven met Uber en vaak wel beschikbaar als er geen Uber is. Gaat volgens mij ook geen 30% van het geld naar een multinational in Amerika.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Mijn Brazilië Tips voor het reizen met Uber in Brazilië

Bericht door quasimodo » ma nov 08, 2021 17:19

Voor ritten in de stad is Uber of een vergelijkbare dienst vaak goedkoper ook regelmatig komt er dan een gewone taxi voorrijden die bijklust Voor Uber. Maar toen ik van Fortaleza naar Canoa quebrada moest en een taxi persoonlijk vroeg voor hoeveel hij dat wilde doen was deze weer een stuk goedkoper. Nadeel is wel als je probeert een taxi langs de weg in Fortaleza probeert te pakken je merkt dat er een stuk minder rijden en je soms best lang moet wachten tot er een voorbij komt.



Plaats reactie