Excursies

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Hugo
Artikels: 0
Berichten: 103
Lid geworden op: zo apr 01, 2007 14:27

Excursies

Bericht door Hugo » za apr 28, 2007 12:26

Hallo!

Hoe kunnen we het beste excursies doen in Fortaleza, en zijn er aanraders?

Bedankt alvast!



Gebruikersavatar
muntje
Artikels: 0
Berichten: 810
Lid geworden op: za mar 10, 2007 18:57
Locatie: Zwijndrecht ( NL)

Bericht door muntje » za apr 28, 2007 17:56

hoi,
wanneer je een redelijke tot goede conditie hebt, dan kan ik je een hikingtocht aanraden in the mountains.
mooi uitzicht, prachtige flora en fauna ( met een stukje tropisch regenwoud). met deze toch ben je een hele dag op pad, wij vonden dit in elk geval een aanrader.
deze kan je boeken via roberto carlos, hij regelt ook citytours, bezoek aan het voetbalstadion etc.....
mocht je interesse hebben kan ik zijn nummer wel even opzoeken, hij spreekt tevens goed engels.



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Bericht door Salseros » zo apr 29, 2007 12:51

Hey Hugo!

Er zijn een aantal mooie plekken die je gezien moet hebben, namelijk Jericoacoara en Canoa Quebrada.
Jericoacoara is een leuke excursie van 3 dagen, het is ongeveer 5 uur rijden met een bus.
Je kunt ook nog diverse excursies maken via Q International, maar ook via 1 van de tourbusjes die op de Beira Mar staan.
Het nadeel is als je met zo'n tourbus gaat, je geen hollandse host hebt, je gaat meestal dan ook met braziliaanse touristen.
De host praat vaak alleen portugees!
Q International heeft ook een kantoor op Beira Mar en heet "Heliance".


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

Hugo
Artikels: 0
Berichten: 103
Lid geworden op: zo apr 01, 2007 14:27

Bericht door Hugo » wo mei 02, 2007 20:42

Ik was een weekendje weg dus kon niet posten.
Bedankt voor de tips in ieder geval!



Marcel
Cumbuco Bar
Artikels: 0
Berichten: 733
Lid geworden op: vr mar 02, 2007 23:10
Locatie: Cumbuco
Contacteer:

Bericht door Marcel » wo mei 02, 2007 22:10

Die hiking tocht heb ik ook gedaan, een jaar of 4 geleden. Inderdaad zéér de moeite waard. En die Carlos, da's inderdaad een aardige vent.

Wij zijn toen ook naar het voetbalstadion geweest. Alleen niet georganiseerd, maar gewoon met een taxichauffeur die ik ken en die gek is van voetbal. Was ook erg leuk.

Verder heb ik (via Q-int) nog een tweedaagse tour naar het binnenland gedaan. Ook deze tour was erg mooi!



Rico
Artikels: 0
Berichten: 60
Lid geworden op: wo jun 06, 2007 22:07

Bericht door Rico » ma jun 11, 2007 20:09

Hoelang duurt zo'n mountainexcursie ongeveer? Wat moet ik me voorstellen bij het stukje regenwoud? Wat voor moois kun je te zien krijgen?


Braaaasilll la la la la la la la laaaa

Gebruikersavatar
maxx
Artikels: 0
Berichten: 605
Lid geworden op: vr jun 08, 2007 10:10

excursies

Bericht door maxx » di jun 12, 2007 18:26

ik zou zeggen huur gewoon een auto en doe alles zelf dan ga en sta je waar je wil,ik huur ginds een auto(fiat palio of golf)voor 60 reais per dag all-in en heb zowat gans Ceara doorkruist.aanraders zijn o.a. Guaramiranga(het hoogste punt van Ceara+-900m)en prachtig van natuur,Monsenhor Tabosa een decor uit de betere western film,als je door het binnenland rijd heb je ontelbare charmante dorpjes waar je voor enkele reais kan eten en drinken bv een fles bier die je op de beira-mar 3.5reais betaald heb je daar voor 2 reais en voor 5reais heb je goed gegeten,dan heb je nog de kustplaatsjes die de moeite zijn zoals Morro Branco,Canoa quebrada,cumboco,jericoaracoara,Camocim als je de kustlijn van Fortaleza naar camocim neemt zie je prachtige dingen,je moet wel regelmatig van de hoofdweg af om een kustdorpje te bereiken en ook weer terug wat wel redelijk wat extra kilmtrs meebrengt



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Bericht door Salseros » wo jun 13, 2007 12:50

Ik heb in het verleden een tour gedaan in een bosrijke omgeving van Fortaleza (weet de naam van de tour even niet meer).
We gingen dan met z'n allen naar een soort boerderij van een Zwitser die al 10 jaar daar woont. Hij staat bekend als supergriller en je eet daar het allerlekkerste vlees van de grill. Na afloop krijg je nog een rondleiding (hij heeft ook allerlei dieren) op de boerderij en de prachtige omgeving.

Een andere toer die ook wel interessant is en meegemaakt moet hebben, is de tour die je oa brengt naar de oude slavenkelders uit de Middeleeuwen. Wel uitkijken daar, want het stikt daar van de vleermuizen (waar je overigens gewoon doorheen kunt lopen).

Zat te beleven dus!


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

Rico
Artikels: 0
Berichten: 60
Lid geworden op: wo jun 06, 2007 22:07

Bericht door Rico » wo jun 13, 2007 14:17

Ik kan iemand uit Nederland die getrouwd is met een Braziliaanse. Haar broer woont nog in Fortaleza. Hij kan ons rondleiden daar, dus ik denk dat we daar gebruik van moeten maken. Hij zal de mooiste plekken wel kunnen vinden.


Braaaasilll la la la la la la la laaaa

Gebruikersavatar
maxx
Artikels: 0
Berichten: 605
Lid geworden op: vr jun 08, 2007 10:10

excursies

Bericht door maxx » za jun 16, 2007 11:15

pas daar mee op Rico want vele van die locals zijn nog niet verder dan hun eigen voordeur geweest(als ze die al hebben). :D



Rico
Artikels: 0
Berichten: 60
Lid geworden op: wo jun 06, 2007 22:07

Bericht door Rico » za jun 16, 2007 13:44

Haha, oke... Maar dit is wel betrouwbaar, tenminste dat zegt die Nederlander. We hoeven in principe niets te betalen, dus als we niets te zien krijge, krijgt hij ook niets. :P


Braaaasilll la la la la la la la laaaa

No_Stress_Fortaleza
Artikels: 0
Berichten: 89
Lid geworden op: za jun 16, 2007 22:23

Bericht door No_Stress_Fortaleza » zo jul 15, 2007 23:21

Salseros schreef:Ik heb in het verleden een tour gedaan in een bosrijke omgeving van Fortaleza (weet de naam van de tour even niet meer).
We gingen dan met z'n allen naar een soort boerderij van een Zwitser die al 10 jaar daar woont. Hij staat bekend als supergriller en je eet daar het allerlekkerste vlees van de grill. Na afloop krijg je nog een rondleiding (hij heeft ook allerlei dieren) op de boerderij en de prachtige omgeving.

Een andere toer die ook wel interessant is en meegemaakt moet hebben, is de tour die je oa brengt naar de oude slavenkelders uit de Middeleeuwen. Wel uitkijken daar, want het stikt daar van de vleermuizen (waar je overigens gewoon doorheen kunt lopen).

Zat te beleven dus!

Weet je al hoe die tour heet van die zwitser? En kun je die gewoon regelen bij zo'n busje op de beira mar?

Auto huren en rondtuffen lijkt me ook wel wat, wordt alleen wel dure bedoeling denk ik als je een weekje aan het toeren bent. Uiteraard zie je dan wel het meeste... Hoe zit het met verzekeringen ed? Wat als je een ongeluk krijgt..?



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Bericht door Salseros » zo jul 15, 2007 23:26

Nee sorry, dat was een excursie vanuit Heliance (agent Q in Fortaleza). Ik heb zo'n folder gehad maar kan hem niet meer vinden.
Weet iemand trouwens of je nog steeds via Heliance deze excursies kan maken (met Engelssprekende host)... ik meende dat ze ook een kantoor hadden op Beira Mar?


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

No_Stress_Fortaleza
Artikels: 0
Berichten: 89
Lid geworden op: za jun 16, 2007 22:23

Bericht door No_Stress_Fortaleza » zo jul 15, 2007 23:29

Salseros schreef:Nee sorry, dat was een excursie vanuit Heliance (agent Q in Fortaleza). Ik heb zo'n folder gehad maar kan hem niet meer vinden.
Weet iemand trouwens of je nog steeds via Heliance deze excursies kan maken (met Engelssprekende host)... ik meende dat ze ook een kantoor hadden op Beira Mar?
Denk dat al die excursies via Q ook zelf kunt regelen op beira mar.



Marcel
Cumbuco Bar
Artikels: 0
Berichten: 733
Lid geworden op: vr mar 02, 2007 23:10
Locatie: Cumbuco
Contacteer:

Bericht door Marcel » zo jul 15, 2007 23:29

Heliance heeft een kantoor op de Beira Mar. Schuin tegenover de Satéhut, naast die 2 geldautomaten. Ik weet niet of ze nog toertjes organiseren.



Plaats reactie